Naplata putarina u Srbiji vrši se po ustaljenom modelu na naplatnim rampama, a taj sistem funkcioniše već godinama. Naznaka za uvođenje vinjeta još nema.
1984godine je Švajcarski narod izglasao uvođenje vignjete,a 1985 godine je odluka naroda sprovedena u delo i godišnja vigjeta (30Fr) je uvedena kao obavezna na svako vozilo za kalendarsku godinu do 3,5t.
1985godine je narod izglasao poskupljenje na 40Fr i ta cena se do danas zadržala.Danas postoji još 10dnevna vinjeta(9,60Fr). Kazna za nemanne vinjete je 100Fr+kupovina vinjete.2021 godine je prodato 9 miliona vignjeta i time se slilo 360miliona Fr u kasu,od čega su 1/2 inostrani vozila.Svaka vignjeta ima svoj broj,dostupna je proveri,izbegnuta je bilo kakva manipulacija sa novcem ,kao što je slučaj u Srbiji gde se nema transparentnih podataka o prihodima,brojem automobila,sistem često nije u funkciji a mi plaćamo putarinu,ne dobijamo fiskalni račun i na takve načine vladajuća stranka SNS pljačka srbiju,narod,a sa druge strane se zadužuje za gradnju auto puteva!?
Za razliku od Makedonije gde su stvarno udarne rupe po autoputu,nestandardan i opasan put gde postoje ogranicenja od 60 kmh gde policija zaustavlja vozace na sred autoputa sto je opasno i van pameti,sakrivaju se po zbunju sa radarom,a u Grckoj do Atine se moras 13 puta zaustaviti da bi platio po 2-3 evra putarinu sto je idiotizam totalni i besmisleno usporavanje saobracaja.Kvalitet nasih autoputeva nije los realno.
Da, vinjeta jeste bolja i brža, naočigled jeftinija solucija, a da li je?
Uzeću primer puta Novi Sad - Kecskemet u Mađarskoj. Od Novog Sada do Horgoša se putarina plati po tačno pređenom kilometru, dakle koliko koristimo autoput, toliko i platimo. Bukvalno, u praksi savršen sistem naplate, koliko koristim, toliko platim. To je zatvoren sistem naplate.
Sa druge strane imamo vignettu. Ako putujem do Kecskemeta (cca 90 km od Horgoša), platiću u Mađarskoj 10€ putarinu kroz vinjetu. Ako idem do Budimpešte, platiću 10€. Ako idem do granice sa Austrijom, platiću 10€.
Dakle, da li vozim 10 dana svaki dan po 600 km autoputem ili samo u jednom pravcu 50 km, platim, pogađate => 10 EURA.
Dakle, svakako da je naš sistem BOLJI, PRAVEDNIJI I REALNIJI od vinjete, ali nije na odmet uvesti mesečne karte za onog ko svaki dan koristi autoput, TAG uređaje prodavati za 200, a ne za 2000 kao sada itd itd, ali da mi uvedu da do Slankamena plaćam 10€ autoput, isto koliko i do Leskovca, to veze sa mozgom nema.
Ako sam ja autor projekta, producent izgradnje, kompozitor muzike i vlasnik razglasa i svetlosnih efekata, a uz to i još svečano otvorim svaki autoput, šta bi hteli - da bude ko u drugim zemljama. Pa idite i živite onda, u tim drugim zemljama, gde nema zakona o autorskim pravima.
Ne znam samo kako su zagovornici uvođenja vinjeta zamislili kontrolu da li je neko kupio i zalepio vinjetu, u Srbiji.
Pa kod nas ljudi voze bez tablica, neregistrovani, bez vozačke.
Pa nama bi trebalo 5000 kontrolora nalepnica da zaustavljaju pored puta auta. Garantujem da više od 20% ne bi uopšte lepili, samo bi uletali i izletali sa autoputa.
Vinjeta je jeftinija samo onome ko putuje svakodnevno istalima bi bilo neuporedivo skuplje. Računice vam nisu tačne ali ovi što tripuju da su elita ako pljuju vlast a u životu nisu izašli iz zemlje su tek pobednici
Sami ste več odgovorili što ne uvode vinjete... jedan odlazak sa severa zemlje do juga košta ko polugodišnja pretplata u normalinim državama!! Treba šišati ovce!
Taman bi mogli da po deonicama postave kamere za merenje prosečne brzine. Nije isto ako je nekome prosečna brzina 150 km/h na deonici 10 kilometara i 200 kilometara, a ispada ista kazna. Od onih što blicaju kao stoka dok sam u preticanju da bi išli 140+ ne može da se živi.
Meni ne bi odgovarale vinjete. Odem par puta godisnje iz Novog Sada do Beograda i par puta do Subotice. Skuplje bi mi bilo da svaki put platim vinjetu koja vazi 10 dana, nego ovako samo platim putarinu taj dan kad idem. Vinjete su bolja varijanta ljudima koji putuju svaki dan.
Vinjete su i jeftinije za vozace i efikasnije za saobracaj uopste.
Ali sve sto je bolje i pametnije ionako odavno ovde vise ne stanuje.
Aktuelnim banditskim sistemom pljacke putem putarina, novcem se puni reciklirana radikalska himera i to je jedina svrha postojanja putarina-pljacka.
Em katastrofalni putevi, u Vojvodini pre svega, em cene kao za pistu formule 1.
Ocaj i uzas kao i sve ostalo u ovom zverinjaku.
Zato sto nasi politicari razmisljaju kao glavni glumci iz popularne engleske serije,a ne u interesu naroda. Bolje skuplje sa slabijom kontrolom,nego jeftinije a da nema crnog fonda.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Cene putarina u regionu: Jedan prolazak kroz Srbiju kao vinjeta za tri meseca
Autor: Bizlife.rs
Život
•23.05.2022.
•23:18 > 09:49
Komentari 22
Banderaš
1985godine je narod izglasao poskupljenje na 40Fr i ta cena se do danas zadržala.Danas postoji još 10dnevna vinjeta(9,60Fr). Kazna za nemanne vinjete je 100Fr+kupovina vinjete.2021 godine je prodato 9 miliona vignjeta i time se slilo 360miliona Fr u kasu,od čega su 1/2 inostrani vozila.Svaka vignjeta ima svoj broj,dostupna je proveri,izbegnuta je bilo kakva manipulacija sa novcem ,kao što je slučaj u Srbiji gde se nema transparentnih podataka o prihodima,brojem automobila,sistem često nije u funkciji a mi plaćamo putarinu,ne dobijamo fiskalni račun i na takve načine vladajuća stranka SNS pljačka srbiju,narod,a sa druge strane se zadužuje za gradnju auto puteva!?
Djuri
Sramota
Svi su isti
Vazd
Uzeću primer puta Novi Sad - Kecskemet u Mađarskoj. Od Novog Sada do Horgoša se putarina plati po tačno pređenom kilometru, dakle koliko koristimo autoput, toliko i platimo. Bukvalno, u praksi savršen sistem naplate, koliko koristim, toliko platim. To je zatvoren sistem naplate.
Sa druge strane imamo vignettu. Ako putujem do Kecskemeta (cca 90 km od Horgoša), platiću u Mađarskoj 10€ putarinu kroz vinjetu. Ako idem do Budimpešte, platiću 10€. Ako idem do granice sa Austrijom, platiću 10€.
Dakle, da li vozim 10 dana svaki dan po 600 km autoputem ili samo u jednom pravcu 50 km, platim, pogađate => 10 EURA.
Dakle, svakako da je naš sistem BOLJI, PRAVEDNIJI I REALNIJI od vinjete, ali nije na odmet uvesti mesečne karte za onog ko svaki dan koristi autoput, TAG uređaje prodavati za 200, a ne za 2000 kao sada itd itd, ali da mi uvedu da do Slankamena plaćam 10€ autoput, isto koliko i do Leskovca, to veze sa mozgom nema.
Tantijema
Sss
Pa kod nas ljudi voze bez tablica, neregistrovani, bez vozačke.
Pa nama bi trebalo 5000 kontrolora nalepnica da zaustavljaju pored puta auta. Garantujem da više od 20% ne bi uopšte lepili, samo bi uletali i izletali sa autoputa.
Kiki
ggghhhhh
@darko
Tebi ne treba auto-put. Idi lepo regionalnim putem i uživaj u prirodi a pusti auto-put ljudima koji imaju posla!
Smile
Perica
Gvozden
Zebra
Petar
Darko
ja
Anana
Ahab
Ali sve sto je bolje i pametnije ionako odavno ovde vise ne stanuje.
Aktuelnim banditskim sistemom pljacke putem putarina, novcem se puni reciklirana radikalska himera i to je jedina svrha postojanja putarina-pljacka.
Em katastrofalni putevi, u Vojvodini pre svega, em cene kao za pistu formule 1.
Ocaj i uzas kao i sve ostalo u ovom zverinjaku.
Sovra
Sss
Branislav
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H