Nakon što se Teslin električni automobil Model S zapalio na Međunarodnom putu 80 u Pensilvaniji, vatrogasci su morali da iskoriste ogromnu količinu vode kako bi ga ugasili.
a koliko li je zagađenje nakon ovolikog požara. Piše u textu manje su se palila vozila na baterije od drugih vozila, pa znači da se vozila na baterije pale mnogo više kad se uzme u obzir da je njih svega 5% od svih vozila na planeti, a drugo, vozilo na dizel i na baterije ne može da se poredi po pitanju zagađenja koje se ispusti u vazduh nakon požara. Automobili na baterije su totalni promašaj, čak je i Toyota to objavila pre 2-3 godine i rekli su da su vozila na hidrogen budućnost. Proizvodnja i uništavanje baterija 5 puta više zagađuje planetu od npr plina, metana pa i benzina. Vozila na baterije su nenormalno teška što jako utiče na upravljivost i kočenje vozila i ne daj Bože inercija u sudaru.
Nemanja@ U jednoj tesla bateriji se nalazi oko 5KG litijuma, kakvih nekoliko stotina jesi li ti normalan? A te dugmetare nema šanse da imaju i 1 gram. Razumem da neko pogreši pa čak i do 50%, ali pogrešiti 10000% samo govori da nemaš pojma o čemu govoriš već barataš poluinformacijama pa si iz nekog razloga umislio da si stručnjak i osetio potrebu da "neupućene" podučavaš nečemu o čemu ni sam ne znaš skoro ništa.
"Požari na velikim litijum jonskim baterijama spadaju u klasu B požara koji ispuštaju i zapaljive tečnosti. Ovakvi požari se nabolje gase sa CO2 i ABC praškastim materijama. Kod manjih baterija(telefoni) efikasno je kompletno potapanje u vodu. Kod velikih baterija(automobila) najefikasniji su CO2 i ABC praškaste materije a ukoliko je požar zahvatio veći deo baterije najbolje je da se baterija ostavi napolju i pusti da izgori u što je moguće više kontrolisanim uslovima. "
Okej, testiraj svoju tvrdnju tako što ćeš neku manju matoru litijumsku bateriju, recimo CR2032 da "bušneš" (da dođe u dodir s vazduhom) i onda je poli vodom. Proveri samo pre toga kakvu polisu osiguranja ima objekat u kom se nalaziš...
Za neupućene - baterija u EV se sastoji od par hiljada povezanih ćelija. "Požar" ili zapaljenje se desi tako što se jedna ili više ćelija oštete i dođu u kontakt sa vazduhom, koji uvek sadrži i vlagu. Litijum burno reaguje u dodiru s vodom/vlagom, zagreva se više i brže nego negašeni kreč. U tom procesu stradaju i oklopi ostalih baterija, dolazi do lančane reakcije sa oslobađanjem velike količine temperature koja izaziva zapaljenje drugih delova na automobilu.
Litijum u jednoj maloj CR2032 "dugmetari" (koju imate u skoro svakom računaru i mnogim drugim uređajima) u dodiru sa vazduhom eksplodira otprilike snagom petarde "kresače" (lično doživeo). U ovakvoj bateriji se nalazi par grama Litijuma, u EV nekoliko stotina kilograma...
Očigledno lobi SUS motora radi propagandu. Ako su već dva vozila ustanovila da voda ne pomaže u gašenju, onda pozivaju vozilo sa penom a ne opet vodom. Vatrogasci nisu glupi, ali prosečan Amer naseda na ove manipulacije.
Požari na električnim automobilima se ne mogu ugasiti penom. Gase se isključivo vodom, svuda i uvek.
Naučite nešto pre nego što kritikujete, a nemate pojma o materiji.
Ni zapaljen tiganj sa uljem se ne može ugasiti vodom a ne litijum jonska baterija od 100kW. Ovi vatrogasci su totalni amateri. Da su došli sa penom za gašenje trebalo bi im 50 puta manje. Paceri.
Nulta emisija?
Ne zagađuju?
Priča za budale.
Ovo se na električnim vozilima stalno dešava.
Neka se zapale i ponovo posle nekoliko dana ili čak nekoliko nedelja. Bilo je slučajeva da su vatrogasci morali iskopati rupu, ubaciti ceo auto pa napuniti rupu vodom da bi dokusurili Teslu koji se palio sam od sebe nekoliko puta.
Gasiti baterije na bazi litijuma vodom je gotovo ekvivalent gašenju požara benzinom jer litijum u dodiru sa vodom hemijskom reakcijom emituje i jako zapaljivi vodonik.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
FOTO: "Tesla" se zapalila tokom vožnje, bilo potrebno 45.500 litara vode da se ugasi požar
Autor: Klix.ba
Život
•22.11.2022.
•11:27 > 11:31
Komentari 17
Сеновић
Bananamen
peki2
w/e
Litijamet
Laloš
Nemanja
Za neupućene - baterija u EV se sastoji od par hiljada povezanih ćelija. "Požar" ili zapaljenje se desi tako što se jedna ili više ćelija oštete i dođu u kontakt sa vazduhom, koji uvek sadrži i vlagu. Litijum burno reaguje u dodiru s vodom/vlagom, zagreva se više i brže nego negašeni kreč. U tom procesu stradaju i oklopi ostalih baterija, dolazi do lančane reakcije sa oslobađanjem velike količine temperature koja izaziva zapaljenje drugih delova na automobilu.
Litijum u jednoj maloj CR2032 "dugmetari" (koju imate u skoro svakom računaru i mnogim drugim uređajima) u dodiru sa vazduhom eksplodira otprilike snagom petarde "kresače" (lično doživeo). U ovakvoj bateriji se nalazi par grama Litijuma, u EV nekoliko stotina kilograma...
Jova
svašta
Naučite nešto pre nego što kritikujete, a nemate pojma o materiji.
Svaka čast
Laloš
Nemanja
Živeli SUS motori
Ne zagađuju?
Priča za budale.
Ovo se na električnim vozilima stalno dešava.
Neka se zapale i ponovo posle nekoliko dana ili čak nekoliko nedelja. Bilo je slučajeva da su vatrogasci morali iskopati rupu, ubaciti ceo auto pa napuniti rupu vodom da bi dokusurili Teslu koji se palio sam od sebe nekoliko puta.
ali
dok ga negde sklone on nastavi da gori
litijum?
struja vodom?
PetarPP
pera
Mozda zato sto na 1 milion automobila na benzin ide 1 elektricni
naravno
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H