Sramota je koliko su vozači u Novom Sadu neznalice kada je u pitanju vožnja u kružnom toku. Shvatite, u kružnom toku važi pravilo da prednost ima onaj ko dolazi sa leve strane. Dakle, to je uvek onaj koji je već u kružnom toku u odnosu na one koji tek treba da uđu u njegu, a u samom kružnom toku prednost uvek imaju oni koji su u unutrašnjoj traci. Kada bi bilo drugačije, onda bi oni u unutrašnjoj traci ostali tu zaglavljeni ceo dan i kružni tok bi usporavao saobraćaj umesto da ga ubrza, što mu je osnovna funkcija. U spoljašnju traku se ulazi ako postoji namera da se iz kružnog toka izađe na prvom isključenju desno, eventualno na drugom ukoliko se radi o velikom kružnom toku. Ne morate otići daleko da biste videli kako se radi u celom svetu. Najpre provozajte se do Beograda, gde kružni tokovi postoje decenijama unazad i gde svi vozači poštuju ovo pravilo, iako je zakon nakaradan i ne tumači to na pravilan način. Ako hoćete da odete malo dalje, provozajte se do Mađarske, Slovačke, Slovenije, Austrije... gde imate kružne tokove i po selima. Samo Novosađanima smeta i samo njima ne možeš utuviti u glavu šta je ispravno.
@Zemlja čudesa
I dalje smatram da su kružni tokovi apsolutna besmislica kada se ukrštaju dva pravca pod pravim uglom, što je najčešći slučaj u Novom Sadu gde su ulice "ušorene". Vožnja kroz takvu raskrsnicu je stresna i rizična jer svakog trenutka očekuješ neku kamikazu koja će se zakucati u tebe, a preglednost je loša. Da ne spominjem ludake koji pri izlasku iz raskrsnice menjaju traku...
''
Проблем кружних у НС је тај што нема посебна трака за скретање десно. Постоји једна само од четири улаза у кружни на оној раскрсници код Лидла на Детелинари. Да има све четири траке за десно, сам кружни би био растерећенији. Такође пешачки су велики проблем јер се налазе преблизу самом кружном току па се дешава да један спорији пешак буквално заустави цео кружни ток. Још сада од када се Лидл ту налази пешака је све више, а проток саобраћај кроз кружни је бар дупло спорији него пре.
"vozaci u unutrasnjim trakama NEMAJU prednost u odnosu na vozace u spoljasnjim"
Ok,to pise u nasem nakaradnom zakonu koji su ocigledno pisali idioti.
Sad jedno-dva pitanje: u cemu je poenta kruznih tokova onda ovde u ovoj naseobini?
Zasto bi IKO IKAD usao u unutrasnji prsten ako u spoljnom po nenormalnom zakonu uvek ima prednost????
"vozaci u unutrasnjim trakama NEMAJU prednost u odnosu na vozace u spoljasnjim"
Kada bi ljudi samo ovo pravilo primili k znanju i postovali, ne bi bilo toliko stresa i psovanja. Milion puta su mi svirali vozaci iz unutrasnje trake jer misle da imaju pravo prvenstva i da moram da ih pustim.
I dalje smatram da su kružni tokovi apsolutna besmislica kada se ukrštaju dva pravca pod pravim uglom, što je najčešći slučaj u Novom Sadu gde su ulice "ušorene". Vožnja kroz takvu raskrsnicu je stresna i rizična jer svakog trenutka očekuješ neku kamikazu koja će se zakucati u tebe, a preglednost je loša. Da ne spominjem ludake koji pri izlasku iz raskrsnice menjaju traku...
E to su ti vozaci u Srbiji. Dodje neko, u ovom slucaju jogi letac, i napise ljudima nesto sto je tesko za prihvatiti, deluje nelogicno, ali je TACNO!!! I oni umesto da mu se zahvale, lupaju mu minuse i prozivaju ga. Tako da, da rezimiramo, kod nas, a cenim i ne samo kod nas ali ne mogu da tvrdim, u kruznom toku ukoliko nije regulisan saobracajnim znacima vazi pravilo desne ruke, sto znaci da oni koji ulaze u kruzni tok imaju prednost. Ali, ponavljam jos jednom, to vazi ako nije na neki drugi nacin (recimo znacima) regulisan saobracaj u istom.
P.S. tek cete sad poludeti - ukoliko kruzni tok ima vise traka, vozaci u unutrasnjim trakama NEMAJU prednost u odnosu na vozace u spoljasnjim, nego smeju da menjaju traku jedino ako nema vozila u susednoj traci.
U Grčkoj postoje kružni tokovi gde prilikom ulaska u kružni tok imaš znak da si na putu sa prventstvom, dok u toku imaš znak da nisi. Nelogično, ali tako…
Pa kako bi majke ti izašao neko iz kruznog toka da imaju prednost oni koji ulaze. Da je tako onda bi svi morali stati kad se napuni sa onima koji su unutra i koji puštaju nova vozila da udju a ne da ovi iz kruznog toka imaju prednost.... Svašta ljudi lupaju.... Vozim godinama kamion po celoj Eu, svuda je pravilo isto.
Prednost imaju vozila koja su u kružnom toku, prilazeći svi moraju usporiti i zatim shodno gužvi zastati ili ne i ući u kružni i onda mogu da voze 5 krugova unutra i imaju prednost...
Da, to je normalno. Isto vazi i za svaku raskrsnicu koja nije regulisana znakovima ili semaforom.
Kod nas su svi kruzni rokovi regulisani znakovima, ali ima zemalja na svetu gde nisu i tom slucaju vazi pravilo desno odnosno leve strane, u zavisnosti da li se vozi sa desne ili leve strane puta.
Zanimljivo je da u ovom kružnom toku vozila stoje i propuštaju one koje ulaze u kružni tok. Za neupućene, i kod nas važi isto pravilo (pravilo desne ruke), jedino što je skoro na svim kružnim tokovima prvenstvo ptrolaza promenjeno postavljanjem saobraćajnog znaka na ulazu u kružni tok ("obrnuti trougao").
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
VIDEO: "Magični kružni tok" - raskrsnica koja vozačima-početnicima pravi noćne more
Autor: Pun kufer
Život
•14.05.2023.
•00:21
Komentari 15
NS vozači
Детелинара
I dalje smatram da su kružni tokovi apsolutna besmislica kada se ukrštaju dva pravca pod pravim uglom, što je najčešći slučaj u Novom Sadu gde su ulice "ušorene". Vožnja kroz takvu raskrsnicu je stresna i rizična jer svakog trenutka očekuješ neku kamikazu koja će se zakucati u tebe, a preglednost je loša. Da ne spominjem ludake koji pri izlasku iz raskrsnice menjaju traku...
''
Проблем кружних у НС је тај што нема посебна трака за скретање десно. Постоји једна само од четири улаза у кружни на оној раскрсници код Лидла на Детелинари. Да има све четири траке за десно, сам кружни би био растерећенији. Такође пешачки су велики проблем јер се налазе преблизу самом кружном току па се дешава да један спорији пешак буквално заустави цео кружни ток. Још сада од када се Лидл ту налази пешака је све више, а проток саобраћај кроз кружни је бар дупло спорији него пре.
Dejan
Ok,to pise u nasem nakaradnom zakonu koji su ocigledno pisali idioti.
Sad jedno-dva pitanje: u cemu je poenta kruznih tokova onda ovde u ovoj naseobini?
Zasto bi IKO IKAD usao u unutrasnji prsten ako u spoljnom po nenormalnom zakonu uvek ima prednost????
@dule
Kada bi ljudi samo ovo pravilo primili k znanju i postovali, ne bi bilo toliko stresa i psovanja. Milion puta su mi svirali vozaci iz unutrasnje trake jer misle da imaju pravo prvenstva i da moram da ih pustim.
Zemlja čudesa
Bananamen
dule
P.S. tek cete sad poludeti - ukoliko kruzni tok ima vise traka, vozaci u unutrasnjim trakama NEMAJU prednost u odnosu na vozace u spoljasnjim, nego smeju da menjaju traku jedino ako nema vozila u susednoj traci.
Mile
Zebra
Aleksa
Prednost imaju vozila koja su u kružnom toku, prilazeći svi moraju usporiti i zatim shodno gužvi zastati ili ne i ući u kružni i onda mogu da voze 5 krugova unutra i imaju prednost...
:/
Da, to je normalno. Isto vazi i za svaku raskrsnicu koja nije regulisana znakovima ili semaforom.
Kod nas su svi kruzni rokovi regulisani znakovima, ali ima zemalja na svetu gde nisu i tom slucaju vazi pravilo desno odnosno leve strane, u zavisnosti da li se vozi sa desne ili leve strane puta.
Daniela
ajoj
Jogi Letač
E
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H