Autor teksta i vecina citalaca ne znaju da M+S oznaka nije oznaka za univerzalnu gumu tj gumu za sve sezone.
M+S znaci da guma ima 25% i vise šare na gazecoj povrsini, tj kanala.
Postoje i zimske i letnje i univerzalne sa oznakom M+S.
Guma za sve sezone je ona koja ima oznaku all season ili all wheather ili oznaku i sunca i pahulje jedno pored drugog.
Guma koja ima planinu sa 3 vrha i pahuljom je sertifikovana za zimu, tu oznaku moze da ima i univerzalna a zimska guma je ima svaka.
Da sumiram. Mozete voziti sa univerzalnim gumama i u nemackoj i u srbiji zimi ako ima planinu sa 3 vrha i pahuljom.
Gume devedesetih se danas nazivaju "klasik" gume. Sve gume koje su se tada koristile, danas se ne proizvode. Zimska Tigar 620 i zimska Riken/Tigar Winter su nebo i zemlja. Ako pogledate neki stari auto, videćete da su gume mnogo okruglijeg gazišta i da su sivlje posle upotrebe. Današnje su gume kvadratastog gazišta i crne od količina ugljene prašine u proizvodnji.
Tako da, devedesetih voziti zimske gume i danas - nije isto. Savetujem Vam da razgovarate sa nekim dobronamernim vulkanizerom ili prodavcem guma.
Osnovni problem je u propisivanju kakve gume mora auto da ima. Ljudi sami vode računa o tome u zavisnosti od tog gde žive, kakvi su im planovi za putovanja i slično. Za naše, novosadske uslove, zimske gume nisu neophodne. Jedini problem za one koji ih nemaju može biti da ne mogu da krenu po snegu, da proklizavaju, da se zaglave. Pa onda će jednostavno odustati od vožnje i sačekati da se sneg otopi, što kod nas i ne mora dugo da se čeka. Ili će kupiti zimske gume, ako žele da izbegnu tu situaciju.
Devedesetih sam, nekoliko godina, vozio cele godine sa zimskim gumama i nisam primetio da im je škodio novosadski vreli asfalt, ali ja ne zozim agresivno.
Možda je u tome problem?
Napred - Pirelli CINTURATO P7 (seal inside i extra load) All Season
Pozadi - Bridgestone Blizzak LM-25V M+S sa pahuljom i Triglavom
Vozilo 4X4 sa prednjom vucom kao stalnom.
Najbolja kombinacija, leto, zima, sneg, led, kisa, kaljuga .... samo teraj. U Septembru bilo dve godine od montiranja. Imam jos sigurno dve godine voznje.
Ali ljudi, sve moderne all-season gume imaju tri planinska vrha. Kleber Quadraxer, Sava all weather, Michelin crossclimate, Cak i riken za sve sezone ima tri vrha. Jel moguce da lazete ljude da moraju da imaju iskljucivo letnje i zimske zasebno. Au...
Те ,,опасне гуме,, треба под хитно забранити и овде да сироти продавци гума зараде који динарчић, има народ пара, шта је то само два пута годишње код вулканизера мењати гуме, треба увести сваке сезоне бар једном мењање гума !
Čitam ove komentare i neverovatno mi je koliko malo se ovde razumeju osnove vulkanizacije. Niko ne pominje all-temperature gume koje su u EU dozvoljene već 25 godina.
Se najvise gine zbog divljanja, alkohola, bahatosti,lude glave, kompleksa, droge... Gume sa tim nemaju veze. Najmanje je udesa zbog losih ili neodgovarajucih guma. A Nemci se vazda prederavaju sa budalastinama, a mi guramo "majmun radi sto majmun vidi".
Prvo... gume se u Njemackoj mjenjaju od 1.11 do 1.4 sledece godine. Drugo.. m+s bez pahuljice su zabranjene. Trece.. godinama vozi m+s gume na sluzbenom vozilu. Prvo bez a onda sa pahuljicom tako da mi ovaj naslov nema smisla. A da.. cetvrto zivim u De vec 18 godina.
Gume sa samo M+S oznakom nisu nikada ni bile zimske gume.
Postoje all-season gume koje imaju "planina+pahulja" simbol i koje jesu legalne i zimi i leti (i u Nemačkoj). Na njima takođe ima i M+S oznaka.
All-weather nisu zimske nikada ni bile, ali su do ove odluke prolazile kao "zimi legalne". Više nisu.
Doduše, gume sa M+S oznakom, a bez planina/pahulja oznake su i veoma retke.
All-season (sa pahulja/planina oznakom) i jesu najbolji izbor za vozače sa manjim kilometražama i koji ne idu u ekstremnije zimske uslove. Progotovo što se i dobre all-season zaista odlično ponašaju na snegu i tokom zime, tek neznatno lošije od dobre zimske guma. Neke premijum all-season se bolje ponašaju u ekstremnim uslovima nego neke low budget zimske.
Michelin CrossClimate 2 je jedna odlična all-season guma.
Kad čujete svakodnevno da ljudi u Srbiji gube živote u saobraćajnim nesrećama
najveći deo je zbog: Ja vozim dobro i kada sam pijan, dobra šara na gumi sa otpada, mogu m+s gume i po snežnoj planini, ravnao sam diskove, zašto bi kupovao nove, majstore nabudži samo da ide.
M+S guma nikada nije ni bila za sneg ili zimu. To je oznaka za srednje meku gumu. To što je srpski zakonodavac nepismen, neobavešten i nestručan nije problem proizvođača guma ni Evrope, to je problem srpske rulje koja je isto tako nepismena, neobaveštena i nestručna te se savršeno razume sa "vlašću" koju je izabrala da ih vodi u "nebesku" budućnost...
Zasto me ne cudi sto u komentarima citam “objašnjenja” i pravdanja zašto mi ne moramo ništa da radimo po standardima civilizacije.
Toliko jadno društvo teško može da se nadje još negde u evropi.
Nemacka nam je uvek radila o glavi, dva svetska rata, milioni mrtvih Srba, a sada litijum i unistavanje Srbije jer oni hoce nezavisnost od Kine. Tako da, sto se mene tice, vesti iz Nemacke i o Nemackoj mozete da stavite znate gde.
Što se tiče razlika - postoje All-weather i All-season gume. Zabrana u državi kojoj smo kolonija - SR Nemačkoj, važi se samo za all-weather (M+S) gume koje nemaju pahuljicu u planini na boku. I dalje se priznaju, kao i do sada, gume sa pahuljicom, a koje su za sve sezone kao npr. Hankook Kinergy 4S ili 4S2. Nikada i nije bilo dozvoljeno M+S gume voziti po zimskim uslovima. Imam dva automobila sa all-season, a ne all-weather, gumama i nikada nisam imao problem, čak sam se u sred mećave popeo na Igman, na Bjelašnicu i na Jahorinu bez klizanja. Te gume su 20% slabije od onih totalno zimskih. Da dođete do upotrebe tih 20% poslednjeg ekstrema - onda ili ne vozite civilni auto, ili ste bahati. Ako vozite totalno zimske po februarskih 18°C na novosadskom toplom asfaltu - gotove su za pola sata. Tako da, prvo detaljno prevedite original vest. Onda, uzmite sve što vam beogradski uvaljivači proizvoda kažu sa rezervom. Tek na kraju biste mogli da pitate nekoga sa malo iskustva u prodaji guma.
Eto, preporuka za sledeće ovakvo glupetanje - pitajte samo za razliku između all weather i all season guma.
Prvo treba uporediti broj "zimskih" dana i prosečnu temperaturu za određeno područje(državu), a ne slepo prekopirati po nalogu proizvođača guma, ili Komiteta? Jel'da?
Samo bih još dodao da je u prodaji jako teško, rekao bih i nemoguće nabaviti čisto M+S gume, od 2018-19 sve imaju i oznaku alpine (planina sa pahuljom). Pratim to pošto vozim isključivo sa all season gumama.
Vrlo je jednostavno.
Ako ima oznaku planine sa pahuljom na sebi, može i zimi (tj. zimski uslovi na putu, sneg i led..).
Ako nema oznaku planine sa pahuiljom, ne može zimi.
Pored te oznake mogu da stoje i druge oznake (M+S, sunce..), ali to je nebitno, važna je samo ova prva.
Ovo jedino u skandinaviji mozda ima smisla, cak u GER nema vise tolko zime.
Nije tolika razlika izmedju m+s i alpine po snegu, pa da se ovoliko drami.
Ali jeste cinjenica da se trenutne m+s daleko manje trose kad nema snega i leda i kada su temperature iznad 7-8 stepeni.
Potrebno je uvesti testove kocenja za letnje i zimske i all season gume, i da tu bude jasno koje zadovoljavaju taj kriterijum! Dzabe je da li se nesto zove ovako ili onako, ako ne radi ono sto treba. Prilicno sam siguran da ima all season guma koje se bolje ponasaju i o odredjenih i letnjih i od zimskih guma zajedno. Dakle, ta prica ADAC je izgleda namenjena za dizanje ekonomije i prodaje guma i rada servisa koji menjaju gume, a ne da se razmislja sta je bolje za vozace.
Postoji razlika između M+S (Mud + Snow) guma i guma za sve sezone (All-season), iako se oba tipa koriste u raznim vremenskim uslovima.
1. M+S gume: Oznaka M+S se odnosi na gume koje su dizajnirane za blato i sneg, ali ne garantuju da su idealne za teške zimske uslove. Ove gume često imaju nešto širi žleb za bolje prianjanje na vlažnim ili blatnjavim površinama. Međutim, M+S oznaka ne znači nužno da su gume testirane za sneg ili led, već da su samo optimizovane za te uslove u poređenju sa letnjim gumama.
2. Gume za sve sezone (All-season): Ove gume su kompromis između letnjih i zimskih guma. Dizajnirane su da pruže solidne performanse tokom cele godine, umerenih uslova. Mogu se koristiti i u toplim i u hladnim uslovima, ali nisu idealne za ekstremne zimske uslove kao što su sneg i led. Neke gume za sve sezone imaju i M+S oznaku, ali takođe imaju i dodatni simbol pahulje unutar planine (3PMSF), koji pokazuje da su prošle određene testove za performanse na snegu.
U suštini, M+S gume ne nude nužno istu zimski specifičnu sigurnost kao gume za sve sezone koje imaju 3PMSF oznaku.
Ne voze svi ljudi isto. Ja da se pitam, meni bi trebala registracija od novembra do aprila, jer sam ostalih meseci uglavnom na biciklu, i gume bukvalno bilo kakve da a nisu probušene. Ali naravno imati kola znači plaćati porez na budale, i uvek prvo dolazi da treba platiti nešto novo i više...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
U Nemačkoj zabranjene gume koje su u Srbiji izuzetno popularne: Kazne i do 120 evra
Autor: Politika, Blic
Život
•21.10.2024.
•08:08 > 08:18
Komentari 40
Igor
M+S znaci da guma ima 25% i vise šare na gazecoj povrsini, tj kanala.
Postoje i zimske i letnje i univerzalne sa oznakom M+S.
Guma za sve sezone je ona koja ima oznaku all season ili all wheather ili oznaku i sunca i pahulje jedno pored drugog.
Guma koja ima planinu sa 3 vrha i pahuljom je sertifikovana za zimu, tu oznaku moze da ima i univerzalna a zimska guma je ima svaka.
Da sumiram. Mozete voziti sa univerzalnim gumama i u nemackoj i u srbiji zimi ako ima planinu sa 3 vrha i pahuljom.
Briga
Mustafa
Tako da, devedesetih voziti zimske gume i danas - nije isto. Savetujem Vam da razgovarate sa nekim dobronamernim vulkanizerom ili prodavcem guma.
Nick
Teodosije III
Možda je u tome problem?
Steva
Rajko
Iz Iskustva
Pozadi - Bridgestone Blizzak LM-25V M+S sa pahuljom i Triglavom
Vozilo 4X4 sa prednjom vucom kao stalnom.
Najbolja kombinacija, leto, zima, sneg, led, kisa, kaljuga .... samo teraj. U Septembru bilo dve godine od montiranja. Imam jos sigurno dve godine voznje.
Jova
Пантелија
Bljuc
Mile
Fotinija
Lik lik
Miki
Postoje all-season gume koje imaju "planina+pahulja" simbol i koje jesu legalne i zimi i leti (i u Nemačkoj). Na njima takođe ima i M+S oznaka.
All-weather nisu zimske nikada ni bile, ali su do ove odluke prolazile kao "zimi legalne". Više nisu.
Doduše, gume sa M+S oznakom, a bez planina/pahulja oznake su i veoma retke.
All-season (sa pahulja/planina oznakom) i jesu najbolji izbor za vozače sa manjim kilometražama i koji ne idu u ekstremnije zimske uslove. Progotovo što se i dobre all-season zaista odlično ponašaju na snegu i tokom zime, tek neznatno lošije od dobre zimske guma. Neke premijum all-season se bolje ponašaju u ekstremnim uslovima nego neke low budget zimske.
Michelin CrossClimate 2 je jedna odlična all-season guma.
Zamenik zamenika
najveći deo je zbog: Ja vozim dobro i kada sam pijan, dobra šara na gumi sa otpada, mogu m+s gume i po snežnoj planini, ravnao sam diskove, zašto bi kupovao nove, majstore nabudži samo da ide.
Realista
Nirvana
Toliko jadno društvo teško može da se nadje još negde u evropi.
I još smo
Neb
Fujoslav
Liman VI
dz0
Milorad
U cemu je problem,ogromna je razlika u gumama.
xxx
Savica
Gluposti
U Nemackoj jesen pocinje vec u avgustu a kod nas ljudi setaju u majicama u okrobru.
Mustafa
Eto, preporuka za sledeće ovakvo glupetanje - pitajte samo za razliku između all weather i all season guma.
Boško
@all season
voolkanizer
Ako ima oznaku planine sa pahuljom na sebi, može i zimi (tj. zimski uslovi na putu, sneg i led..).
Ako nema oznaku planine sa pahuiljom, ne može zimi.
Pored te oznake mogu da stoje i druge oznake (M+S, sunce..), ali to je nebitno, važna je samo ova prva.
Bosko
Izazovite udes u januaru sa tim gumama pa ce vam sudija sve lepo objasniti.
NN
Mladen
Nije tolika razlika izmedju m+s i alpine po snegu, pa da se ovoliko drami.
Ali jeste cinjenica da se trenutne m+s daleko manje trose kad nema snega i leda i kada su temperature iznad 7-8 stepeni.
Samo cekam nase budala da donesu istu odredbu.
Tvli
Postoje 4 vrste guma:
Letnje - sve jasno i nisu tema
All Season - gume za sve sezone, mogu se koristi tokom cele godine iako nisu ni letnje ni zimske
M+S - imaju oznaku mud+snow ali nisu zimske, međutim nisu ni all season, mislim da se na ove gume odnosi ova zabrana.
Zimske - imaju oznaku M+S ali i planinu sa pahuljicom, prave zimske gume koje pružaju najviši stepen sigurnosti u vožnji u zimskom periodu.
Vojislav
Djura vulkanuzer
Lale
all season
1. M+S gume: Oznaka M+S se odnosi na gume koje su dizajnirane za blato i sneg, ali ne garantuju da su idealne za teške zimske uslove. Ove gume često imaju nešto širi žleb za bolje prianjanje na vlažnim ili blatnjavim površinama. Međutim, M+S oznaka ne znači nužno da su gume testirane za sneg ili led, već da su samo optimizovane za te uslove u poređenju sa letnjim gumama.
2. Gume za sve sezone (All-season): Ove gume su kompromis između letnjih i zimskih guma. Dizajnirane su da pruže solidne performanse tokom cele godine, umerenih uslova. Mogu se koristiti i u toplim i u hladnim uslovima, ali nisu idealne za ekstremne zimske uslove kao što su sneg i led. Neke gume za sve sezone imaju i M+S oznaku, ali takođe imaju i dodatni simbol pahulje unutar planine (3PMSF), koji pokazuje da su prošle određene testove za performanse na snegu.
U suštini, M+S gume ne nude nužno istu zimski specifičnu sigurnost kao gume za sve sezone koje imaju 3PMSF oznaku.
rale
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H