Život
24.09.2014.
06:55
Ministar zdravlja Zlatibor Lončar najavio je mogućnost da marihuana bude legalizovana u medicinske svrhe.
  • Nemanja

    28.09.2014 17:08
    @Trezan
    Ti si baš rešio da se blamiraš, zar ne? za razliku od Anonimusa kojem sam se obraćao, ti baš ne deluješ kao slučaj kojem se može nešto objasniti, pa neću trošiti toliko energije.
    1. Po poslednji put, marihuana se naučno ne klasifikuje kao opijat, a opijati i droge nisu jedno isto. Da to sam utvrdiš, treba ti kompjuter, bar delimično funkcionalan mozak i da nisi tvrdoglavo rešio da se ne obrazuješ - prva dva očigledno imaš, poradi na trećem.
    2. Za razliku od tableta, heroina i svega ostalog što si nabrajao, marihuana ne izaziva fizičku zavisnost; ako ja ne zapalim do kraja života, jedina moja reakcija može biti 'meh, baš šteta što ne mogu da zapalim jednu, baš bi mi legla'. Alkohol, cigarete, pa čak i šećer, su po tome gori od marihuane. To je takođe naučno dokazano, kako da se obrazuješ vidi pod 1.
    3. Očigledno je jasno da si voljan da porediš marihuanu sa alkoholom i cigaretama, samo ti je za ova dva rekreativna upotreba normalna, dok za travu nije, iako za razliku od prethodna, dva ne postoji NIJEDAN DOKAZAN SLUČAJ SMRTI izazvane marihuanom (isto vidi pod 1). Kao što su ti već uzalud probali da objasne, to te čini licemerom.
    4. Ostale konfuzne tirade o nekakvim imaginarnim klinikama za lečenje nepostojeće zavisnosti od marihuane, o tome da li je dozvoljeno voziti pod dejstvom marihuane (kao da je to recimo kriterijum za alkohol), mogu samo da shvatim kao što su i ostali ovde shvatili - imaš ozbiljnih problema koji se iz nekog razloga manifestuju mržnjom protiv nečega što nisi nikad probao i ne znaš kako deluje. Razumem da te je sramota da potražiš pomoć, to je čest problem, ali stvarno ne znam kako da ti pomognem - rado bi ti preporučio da zapališ jednu i malo se smiriš, ali to očigledno nije opcija.
  • trezan

    27.09.2014 11:15
    @Nemanja
    Hajde da se obrazujemo malo. Ja ne vičem, već pišem i naglašavam reči (možda mi objasniš kako drugačije da to izvedem!?), i nisam pominjao narkomane već zavisnike (od bilo kog poroka), a surlaš nije uvreda već je zbog nadimka, da se malo obrazuješ znao bi!
    Marihuana JESTE opijat, naučno dokazano! Bez obzira na lekovita svojstva, koja postoje za klinički dokazane slučajeve. Za zdrave ljude ne postoje lekovita i preventivna svojstva marihuane, ili možda imaš neki drugi podatak? Prikaži mi te tvoje "dokaze" da nije opijat! Možeš i da mi objasniš "teoriju zavere" zašto je SVUDA U SVETU (pa i u Holandiji) zabranjeno učešće u saobraćaju pod uticajem marihuane (postoje i posebni testovi za to), zašto je zabranjeno operisati, upravljati nekim složenim mašinama kao što su kranovi itd.
    Jedva čekam!
    Da li sama marihuana izaziva zavisnost? NE! Navika pušenja marihuane je po sebi zavisnost, kao i duvan i alkohol. Svaka loša navika je vid zavisnosti, pa tako i marihuana, pogotovo kada ne koristi a imaš potrebu da zapališ! Baš kao alkohol i duvan! Baš kao i teške droge!

    Poenta legalizacije može biti SAMO za lek, nikako za sportsku upotrebu, baš kao i svaki lek! Kome je neophodna treba da je dobije, zakonski, na što lakši način. Kome nije neophodna NE SME da je dobije ni na koji zakonski način. Baš kao što je i predlog zakona. Isti ste kao i tabletomani, sa razlikom što vi samo pušite a ne gutate. Za njih postoje klinike i terapije zbog zavisnosti, baš kao i za vas. U čemu je ZAPRAVO razlika?

    Nadam se da je bilo dovoljno civilizovano za tebe.

    @ime
    Sve što si nabrojao da se može raditi pod uticajem marihuane ZAKONSKI ne može nigde u svetu! I količina alkohola i raznih droga različito deluje na različite ljude, a opet nije uveden individualni prag osetljivosti, već opšti! Ako negativno utiče onda nije poželjna ni u kojoj količini, ili ćeš možda ti izmeriti koliko je kome dovoljno!? Kao i sa alkoholom, "dovoljno sam trezan" da vozim!? Samo toliko.
  • Budući Ratar

    26.09.2014 09:29
    Jedva čekam
    Ja ću se odmah prijaviti za legalno uzgajanje.
    Ko će da je koristi taj će i da je plati...
    najbolje od svega je što će uvek neki hedić da se nađe da ostne...

    Nadam se samo da se neće ići na "uvoz" nego je najbolje kupovati domaće.
  • Nemanja

    26.09.2014 09:25
    Anonimus - kako poceti
    Pozdravljam želju da civilizovano učestvuješ u diskusiji i nemam nameru da tvoje mišljenje izvrćem ili izvrgavam ruglu, ali moraš da shvatiš jednu stvar: moraš da barem malo poznaješ tematiku da bi smatrao svoje mišljenje relevantnim - kad pokažeš da nemaš pojma o temi, malo je bitno da li si fin ili vičeš 'narkomani, surlaši!', kao ovi pacijenti ispod. Znaš kako znam da nemaš pojma o temi? Da analiziramo šta si napisao:
    - droge nisu samo opijati, to je gradivo srednje škole; droge su, prema definiciji SZO, 'bilo koje hemijske supstance koja prilikom unošenja u ljudski organizam menjaju prirodni tok funkcionisanja ljudskog tela i psihe'. Znači i kafa, šećer, alkohol i nikotin. Opijati su samo jedna podgrupa droge, i to onih ozbiljnijih, u koju NE SPADA marihuana - naučna činjenica.
    - drugo, ovo sa štapićima je pravljeno baš za tako lakoveran pristup temi kao tvoj: nije to videlo ni opijuma ni trave, prave ljudi mirišljave štapiće da izvlače pare lakovernima.
    - treće, poenta legalizacije je da se ne maltretiraju ljudi koji vode normalne živote i povremeno upotrebljavaju travu: mnogo je važnije da hiljade ljudi ne idu u zatvor zbog gluposti, nego da se ovakvim zakonima teoretski štiti desetak ljudi koji će, jadni, pušiti 15 džoinata dnevno samo zato što je legalizovano.
    - nije dokazano da marihuana izaziva zavisnost; što se tiče zavisnosti od šećera, nađi bilo koju emisiju/studiju o gojaznosti, pa probaj isto to da kažeš za šećer.
    Ne mogu ja sad o svemu da te edukujem, ali eto igram na kartu da si verovatno normalan, pa kad ti bude jasno šta sve ne znaš možda nešto i sam probaš da naučiš.
  • 25.09.2014 21:25
    kako poceti
    Prvo da kazem da nisam nikad uzeo ni jednu drogu, nisam nikad pusio i jako retko pijem umereno, sad sam bas malo vina nedavno posle 3 godine pauze. Cisto da ne bi pogadjali sa pljuvanjem ovi sto jedva cekaju bilo koji razlog za izvrtanje. I ovako ne mora svako da se ponasa , da ne ispadne da solim pamet, nego samo kazem da postoje oni koji ne puse i malo piju...

    DROGA JE OPIJAT I KO NECE VECI HAOS U DRZAVI NECE OVO PROMOVISATI ZA ZDRAVE LJUDE.

    A ko hoce ilegalno ili legalno, ne znam koje je jer sam video slucajno u kineskom trznom centru da ladno prodaju stapice OPIJUMA I KANABISA. I pre nego sto sam to video pitam prodavacicu sta je to kad ona kaze samo mirisljavi stapici...Tako da eto ne funkcionise sistem a jos ce manje sto se vise dozvoli gluposti.

    Neki ne znaju da kontrolisu ni alkohol ni zavisnost od kafe a kamoli ovo...Secer sto je neko spomenuo pomaze voznji i razbudjuje ako se ne uzima mnogo isto tako ne stvara zavisnost ako se normalno uzima.

    Najveci problem zitelja Srbije i okolnih drzava verovatno je slaba volja za kontrolom bilo cega i zato su vecina opasni po okolinu ako se ovo dozvoli. Vec ima previse budalastih problema koji nisu reseni a ovo ce jos vise izazvati i komplikovati zivot i pravo...
  • H3O

    25.09.2014 09:23
    Kao sto Ime rece u svom posto, sve je individualno.

    https://www.youtube.com/watch?v=VIqbo2phXdo
  • ime

    24.09.2014 21:29
    za Treznog
    Ne razumem te druze. Mesas sve zivo o cemu si pricao. Moze se "uduvan" voziti auto, ako nisi preduvan. Mozes i umoran, ako nisi preumoran. Nema nikakve zajednicke linije sa alkoholom. Da, moze se normalno funkcionisati i raditi vrlo odgovorne poslove ako si "uduvan". Moze se i dete napraviti, vaspitavati, fakultet zavrsiti, poslovno napredovati. Marihuana deluje individualno, razlicito od osobe do osobe. Postoje razne bolesti zavisnosti: sex, kafa, kocka, ne vidim zasto bi to zabranili ako neke osobe ne znaju da se kontrolisu. Edukacija je resenje da oni koji se "uduvaju" ne predju na heroin ili neznamnijasta, jer ce se potencijanim konzumentima objasniti da ona nije droga pa ne treba njom ni da se drogiraju.
  • perica

    24.09.2014 19:44
    Ako stvarno moze vise da pomogne,nego da odmogne,onda sam za to.Mada, opet nisam siguran da li bih je koristio,ali nikad se ne zna sta me ceka.Slusao sam price da pomaze kod multiple skleroze,kazu bolest za koju nema leka.A ovo pomaze...onda sam za to.
  • 24.09.2014 15:40
    Тrezan
    Potpuno si zbunjen i nekoherentan, možda je to uzrok tvoje histerije i besa. Ili obrnuto? Iz ove tvoje buncajuće tirade su jasne samo tri stvari; pod jedan, ubeđen si da mi moramo svaki dan da zapalimo, što stvarno ne znam odakle potiče, postoji bezbroj buncajućih izvora iz kojih si to mogao da povučeš. Postoji i bezbroj realnih primera da nije tako, ali nisi zainteresovan za primere iz stvarnosti. Pod dva, jasno je da tu histeriju ne deliš kada su u pitanju supstance koje su ti mile srcu, npr. cigarete i alkohol, što te čini i licemerom. Pod tri, očigledno ti je potrebna pomoć, jer se marihuana svuda u svetu kreće prema potpunoj legalizaciji, što će tebe u trenutnom stanju svesti verovatno dovesti do ozbiljnih napada i nemogućnosti da funkcionišeš. Reci mi, jer se tvoj histerični bes javlja i kod drugih pojava, ili je strogo rezervizan za uživanje u marihuani? Možda postoji neka vrsta terapije koja to leči...
  • Vlada

    24.09.2014 14:11
    @Сремац - Ђурика
    Ovo ti je najinteligentniji i najnormalniji komentar koji si ikada ostavio na ovom sajtu! Pozdravi za Đuriku :))
  • 24.09.2014 14:04
    @Mastodont
    Slabo si ti to razumeo. Teško da išta više možeš da skontaš i povežeš kad ti je mozak podređen narkoticima, a pogled ne možeš da fokusiras tim proširenim zenicama, pa ti treba pet minuta da jednu rečenicu pročitaš, a prethodnu si već zaboravio.
    Marihuana i nije legalizovana zbog vas narkomana, pa je uskraćena i ljudima kojima je zaista potrebna.
  • trezan

    24.09.2014 13:16
    @Mastodont
    Nisi uopšte razumeo!
    Slušaj surlaš, nemoj da izvrćeš ono što sam napisao! Zavisnost je uvek zavisnost, a opijati su opijati! Marihuana je opijat, a ti ako moraš svaki dan da je zapališ si zavistan, psihički ili fizički! Mada samo heroin stvara fizičku zavisnost, ostalo je sve u glavi. To te ne razlikuje od običnog alkoholičara. Vidiš li sad vezu?
    Marihuana je lek, ali je i opijat! Valjda to razumeš? Ako ne, duvni jednu pa pročitaj! Ako opet ne vidiš, sačekaj ujutru, da se otrezniš, pa pročitaj.
    U određenim situacijama u životu i poslu je zabranjeno biti pod uticajem opijata, alkohola, marihuane, droge, lekova...
    Zbog toga ne može biti u slobodnoj prodaji, osim za lek!
    Ako već ne znaš, pod uticajem određenih lekova je zabranjena vožnja, piše u uputstvu za te lekove, za pismene. Pod uticajem alkohola, droge, određenih lekova, pa i marihuane je zabranjena vožnja SVUDA u svetu, piše u zakonima, naravno za pismene.

    Slažem se da je marihuana lek, ali zašto onda ne koristiš i sve ostale lekove(antibiotike, antivirotike, antidepresive...) po potrebi i kada ti ne trebaju? Zar nisu lekoviti u određenim stanjima organizma? Uzmi, neće se baci, zar ne? Baš kao tabletomani!
    Nadam se da ti nije ovo sve previše konfuzno da bi razumeo! Ne znam baš koherentno da napišem da bi baš ti shvatio napisano.

    Želim svima vama sportskim korisnicima duvke zaista stvarnu potrebu za njom, pa da možete zakonski uživati u svom poroku! Šta ćeš više od toga? Onda će za vas biti izjednačena sa alkoholom i duvanom, zar ne? Uspećete u životu!
  • Mastodont

    24.09.2014 11:51
    @Trezan
    Ako sam dobro razumeo, ti se zalažeš i za potpunu zabranu alkohola i cigareta, jer i one izazivaju zavisnost. Pretpostavljam onda i šećera, pošto je i to forma ozbiljne i nezdrave zavisnosti? Ili se zalažeš za potpunu zabranu samo alkohola, pošto ti je kriterijum za zabranu upotrebe (potpuno odokativno) da li pod pod nekom supstancom možeš da voziš? Onda zabranjujemo i lekove na recept koji umanjuju pažnju?

    Ne? Ništa od toga? Pa kako onda tvoj komentar ima uopšte smisla?

    Ono što mi je najčudnije je da oni koji zagovaraju legalizaciju trave često deluju koherentnije i razumnije od onih koji joj se protive. Treba li da iz toga izvlačimo zaključak da trava u stvari podstiče kognitivne funkcije, ili da se travi najviše protive nekoherentne osobe?
  • Anima

    24.09.2014 11:20
    Nemam stav
    Danas ima gomila sajtova, snimaka i REKLAMA o koristi marihuane u medicinske svrhe. Sa druge strane, znam gomilu ljudi koji je puše manje ili više i po 20 godina. Sa treće strane, znam gomilu ljudi kojima je marihuana bila prvi stepenik u svet težih droga i zavisnosti. Četvrto, možda nam jedino neko ludilo poput legalizacije marihuane(znači ne u medicinske nego turističke svrhe) može spasiti državu. Nesam pametna.
  • trezan

    24.09.2014 10:51
    Kako su se primili ovi obožavatelji iskrivljene stvarnosti, to je strašno.
    Slažem se da marihuana ima pozitivno dejstvo za teško bolesne osobe, ali marihuana je i dalje opijat! Treba da se dozvoli bolesnim ljudima kojima pomaže, ali zavisnicima od duvke NIKAKO (zavisnost je i robovanje navici, ne mora biti klasična dijagnoza zavisnosti)!
    Da li možete uduvani NORMALNO da vozite auto? O čemu dalje pričati?
    Znači da ste pod dejstvom opijata, baš kao i da ste pijani! Isto tako ne možete mnoge stvari da radite gde se traži TREZNA glava!

    Da ponovim, slažem se da je u nekim slučajevima lekovita, pratio sam istraživanja, ali MORA BITI ZABRANJENA zdravim osobama koje bi da dobiju krila bez red bula! Kako ne pijete nijedan lek kad niste bolesni, onda nemojte ni koristiti marihuanu dok ne treba! Ili ste neki tabletomani (takođe zavisnost)! Nije klasična droga, ali posle nje ste "pod uticajem" i to je svuda na zapadu rešeno, pa i u Holandiji! Proverite da li im je dozvoljeno učešće u saobraćaju, baš kao i pod dejstvom alkohola!

    Smanjite duvku i pročitajte tekst kako treba! Sa tekstom se slažem, ali sa komentarima NE!
  • Doctor Zoidberg

    24.09.2014 10:46
    http://en.wikipedia.org/wiki/Medicinal_Fried_Chicken#mediaviewer/File:SouthPark1403.jpg
  • Сремац

    24.09.2014 10:15
    Ђурика
    Треба уважити мишљење мог комшије Ђурике молера,који каже да алкохол лечи све проблеме.Ја могу то потврдити,јер Ђурика кад нема за струју, оде и напије се,кад нема за цигаре, оде и напије се,кад му се пробуши гума на бициклу,оде и напије се...Нарочито му помаже,кад је гладан,довољне су му само две-три љуте брље.
  • Tja

    24.09.2014 10:03
    @ Anonimus: Kada si priglup, dzabe ti sve, i da si straight edge i dalje si glup. Kad si vec dosao da se vredjamo. Ako nemas nista normalno da kazes ili dodas, mozemo i tako. A ruku secem da pojma nemas o marihuani nista. Evo za pocetak, kazi ti meni, od kada je marihuana nelegalna i zasto?
  • Nemanja

    24.09.2014 09:46
    @Anonimus
    Ja se sve uporno nadam da troluješ, ili jednostavno zlonamerno istresaš frustracije... Poražavajuće je da jedan pismen i (pretpostavljam barem malo) obrazovan čovek bude toliko neupućen i zatucan u svom insistiranju da su korisnici trave narkomani, uprkos svim podacima koje može da nađe oko sebe i svim ljudima koji normalno i uspešno funkcionišu uprkos redovnom konzumiranju trave.
  • 24.09.2014 09:37
    Ovo je
    Sve sa ciljem da se naplati porez na promet. Sledeci korak, legalizacija prostitucije, i naravno oporezovanje istog.
  • droge i igara

    24.09.2014 09:20
    Sjajan nacin da napredna vlast gurne narod jos dublje u apatiju.
  • @Vegetarian

    24.09.2014 09:08
    A da si pametan verovatno bi se uzdrzao od tako debilnih komentara.
    Ovde se radi o ljudima sa ozbiljnim zdravstenim problemima, a ti se za...vas. Stoko.
  • 24.09.2014 09:05
    Marihuana jeste droga, ali se moze upotrebljavati u medicinske svrhe kada je korist veca od stete. Ovi sto pisu komentare u oblaku dima nemaju drugih zdravsvenih problema sem bolesti zavisnosti.
  • 24.09.2014 08:58
    Oduševljenim narkomanima izgleda promiče "samo dozirano i isključivo u medicinske svrhe".
  • vegetarian

    24.09.2014 08:51
    da nisam ateista rekao bih "hvala b..u"...
    ovako... "hvala q..."!
  • Novosadjanka

    24.09.2014 07:44
    Samo sto pre
    Samo sto pre da se legalizuje. Ljudi umiru nepotrebno, zbog satanizacije jedinog pravog leka za rak. Studije pokazuju, a u toku su jos mnoge... Nikada nisam konzumirala marihuanu, niti bilo kakva opojna sredstva, ali sam u situaciji da trazim tu vrstu lecenja za svog supruga.. Dobrobiti marihuane su ogromne. Nemojte ljudi napamet govoriti protiv ove biljke, samo zato sto su nas ceo zivot ubedjivali da jr droga.. nije droga. Marihuana je LEK!
  • Marko

    24.09.2014 07:43
    ...
    Samo po Vinjaku manje da se tuče.
  • Tja

    24.09.2014 07:35
    Super je sve to, administrativno. Zasto ljudi da trose na rat protiv neceg protiv cega ni ne vredi voditi rat. Bolje da zaradjuju i pune budzet umesto dilerima dzepove, koji ce sutra prodavati i heroin i ostalu hemiju. Obrni okreni, vutra se prodaje, pa se prodaje i koristi se i pored toga sto je nezakonito i mnogi na istu ne gledaju kao na veliko zlo, sto i nije. Plus, mnogi mladi ljudi koji nisu krimogeni nece morati ni da budu kriminalizovani samo zbog vutre i tako se nece ni uplitati u kriminalni milje i plasiti. Inace, sve i da je ovo samo patka, vutra ce se i dalje prodavati i koristiti, bilo ona ilegalna, medicinska, dekriminalizovana, legalna, mindedj.
  • Prof.

    24.09.2014 07:22
    thc
    Ne znam. Žestoko sam protiv konzumacije, ali ako ublažava sve navedeno i ako je manje štetna od pojedinih stvari koje se koriste... onda mi nema druge nego da podržim.
  • 24.09.2014 07:21
    Zaboravili ste depresiju. Imate dokument na stranici SZO - istraživanje koje potvrđuje daleko bolji terapijski efekat marihuane u poređenju sa antidepresivima. Ali objasni ti našem čoveku - stočaru da to nije "heroinska droga" i da depresija nije "ludilo glave".
  • miki

    24.09.2014 07:01
    To!!!!
    Da se svi uradimo, pa da ne znamo u kojoj rupi živimo!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna