Info
18.10.2023.
12:34 > 13:36
Ponovo sam negde čula kako nema više onog staaaarog Novog Sada od četiri šora, sedam drugara i dve kafane.
  • ns

    20.10.2023 12:51
    doklen
    Doklen više bacanje koske da se ljudi zamajavaju i prepucavaju medjusobno. Svakom normalnom je jasno da nisu krivi dodjosi za propast Novog Sada već se više strana , a pre svega medija i vlasti podržava bahatost, nekultura, glupost ... A ko kontrolise vlast i medije, a tu treba traziti uzrocnike.
  • B.B

    20.10.2023 12:46
    Novi Sad je postao mali Beograd po saobraćaju, građevinarstvu i migracijom ljudi u grad. Sve je to normalno da se grad razvija ali kako naši urbanisti nisu vodili računa da to bude normalan grad za život tako i ljudi koji dolaze sa parama i nekulturom su bahati i uveliko utiču na život u Novom Sadu. Nije pitanje grada nego cele nacije.
  • Паја Патак Дача

    20.10.2023 12:30
    А јел' на боље?
    Ма добро, променуло се у тем Новоме Саду... Ама јел' се променуло на боље или на горе?
  • Darko

    20.10.2023 12:00
    @Neki lik iz Vinkovac

    Za sve vas što ste navodno došli odnekud gde je bilo bolje, ja imam jednostavno pitanje: zašto ste još ovde? Možete da se vratite kući, možete da produžite dalje gde bi vam više prijalo. Ali kad biste iskreno odgovorili na to pitanje, odmah bi vam sve te priče propale...
  • domaći

    20.10.2023 11:31
    DOKLEN
    DOKLEN??? A ODAKLEN si ti????
  • Neki lik iz Vinkovac

    20.10.2023 11:31
    Evo ja sam neki dođoš, ali u mom kraju se ustajalo starijima, smeće se nije bacalo pored kontejnera, nije treštala muzika iz susednih stanova, na ulici i u zgradi se pozdravljalo komšije, a ne prolazilo kao pored turskog groblja...jel ja treba da krivim za to vas rođene novosađane? Bojim se da se vremena menjaju, bez obzira na to ko je odakle došao, i to na gore..
  • Trt

    20.10.2023 11:16
    @Rođeni i

    E sad lepo objasni svojim sunarodnicima da ste Bosanci, da ne moramo više da trpimo to bratimljenje i slavljenje vaših ratnih zločinaca na tuđem.
  • Komšija

    20.10.2023 10:02
    @Daca

    A u koliko si još gradova emigrirala da porediš? I koliko znaš evropskih gradova u koje emigrira čitav jedan pasivni region veličine Balkana, i to bez ikakve kontrole?
  • Đorđe Čvarkov

    20.10.2023 09:38
    @Rođeni i
    Pozdravite vašu mamu.I familiju u Bosni.Ako imate još koga tamo
  • Daca

    20.10.2023 06:21
    Novi Sad
    U Novi Sad sam dosla 99' godine. O njemu sam ranije slusala lepe price i kroz Balasevicevu muziku ga zavolela. Medjutim, utisak koji je ostao i sad nakon toliko godina je da nikada nigde nisam osetila netrpeljivost prema ljudima koji nisu ovde rodjeni. Zasto?
  • Да вам каже

    20.10.2023 00:52
    пензос
    НС није био "паланкаст" - сад јесте! Нема то везе с дођошима, него с изгубљеном вером, моралом и елементарним вредностима: кренула јурњава за парама, отимачина сваке врсте..."силиконска"мода, купљене дипломе, запуштено васпитавање деце...То су "трендови" који су нас довде довели...Некад била два тв-каналс, ал' био Чкаља, Мија...На радију "Весело вече"...Сад имам 300 канала, а немам шта да гледам - све јадно и испразно...Чаплина нисам видео деценијама- млађи и не знају ко је то...Какви црни дођоши!
  • Joja

    20.10.2023 00:25
    Beograd je grad i Zagreb donekle. Ostalo se, na ovim prostorima, ne može nazvati gradom.
  • Dušan

    19.10.2023 23:06
    Jedan manje
    Ne znam da li se i Vojvođani kod vas ubrajaju u dođoše, ali eto, da javim - ja sam se vratio u svoje selo... Nadam se da vam je barem malo lakše
  • Čika Pera

    19.10.2023 22:38
    Da nije dodjoša Novi Sad bi i danas bio palanka
  • prika

    19.10.2023 15:32
    Izvinte a sta je bumer?
  • Mire Naselje

    19.10.2023 13:29
    Propao grad
    Meni, kao nekom cija je porodica u NS-u vec stopedeset godina (prababa rodjena ovde 1880. godine), je ovaj grad postao toliko odvratan da cu najverovatnije uskoro otici napolje i verovatno cu se vracati samo kada budem morao. Novi Sad je u drugoj polovini proslog veka bio lep, cist, uredjen grad a stanovnici (ne svi ali vecina) je bila kulturna i obrazovana. Ovaj danasnji Novi Sad je nesto potpuno drugo, seljana u kojoj mladi nista ne citaju, slusaju narodnjake, ljudi su neljubazni i agresivni, voznja kolima je postala lutrija u kojoj je dobitnik svako ko citav dodje kuci. Ostavicu ovaj grad tim toliko sposobnim dodjosima koji vode grad a svi vidimo i kako ga vode.
  • Sky

    19.10.2023 07:20
    Hmmm...
    ... tekst bi bio sasvim smislen da, odmah u naslovu, taj sindrom "kriv je dođoš" nije direktno povezan sa bumerima, odnosno generacijama rođenim posle Drugog svetskog pa do sredine pedesetih.

    Ima nas raznih, ali reč je o onima koji su nas već napustili ili polako odlaze. Među njima su uveliko i moji roditelji, a oni koji su još sa nama pripadaju toj starijoj generaciji koja će se uvek sećati kako je nekad bilo bolje... a što će i sve nas u nekom trenutku sačekati.

    Zato je i tekst, možda dobro zamišljen, ali promašaj u razradi. Nikada problem nisu bili bumeri, gen. X, milenijalci, laloši ili dođoši... Problem su uvek bile budale kojih nikad, nažalost, nije nedostajalo.
  • Intersantano

    19.10.2023 00:47
    Kad sam zadnji put bio u rodnom Ns primetio sam da više nema onoliko kukanja oko situacije. Oni koji nisu mogli da se pomire sa smakom sveta otišli su, oni koji ostaju pomirili su se sa situacijom i sudbinom. A evo sad to ide i dalje - uboga sns favela proglašava se za fantastičan univerzitetski grad sa fantastičnim blabla i super blabla.
    To je taj sns narativ o razvijanju grada- važno je da se zida, da se pakuju novi doseljenici u zeleno bele kutije,a to što se živi pod okupacijom, u porazu i poniženju nema veze. To što se ruši sve što je lepo a zidaju slamovi, što nam je otet životni standard i nemamo više zelenilo, sportske terene, parkinge, šta nas briga, kupićemo stan u klancu Jovana Subotića i uživati s terase u kancerogenoj prašinčini. Tako treba, palanka je od 400k al je naša
  • Mihajlo

    18.10.2023 21:32
    Setamo li istim gradom?
    Ne, ne gradimo ga svi, gradi ga Galens i ini i to bez ikakvih pravila urbanizma osim licnih interesa. Uzas su napravili, a cekam momenat kad ce da izbetoniraju i Dunavski i to je to. Grad se pretvorio u betonsko ruglo.
    Kulturna ponuda? Ne znam sa kojim periodom poredimo, ali ponuda je mizerna. Dobra ako poredimo sa npr. Kikindom.
    Dobri restorani? Dva dobra u gradu.
  • Dodjoskinja

    18.10.2023 20:57
    Ovako
    Išla sam u gimnaziju sa decom "uglednih" novosadskih građana: lekara, umetnika, advokata, profesora itd. Jedina sam u razredu čitala knjige, slušala rok muziku i išla u dramski studio. Ne znam otkud nekim ljudima toliki snobizam, bez ikakvog pokrića!
  • Gasans

    18.10.2023 20:21
    ?
    Ovakvi tekstovi su preko potrebni...zapitaj se zasto si jos uvek sa druge strane?Treba ponekad i pruziti i dati a ne samo ocekivati da ti se pruzi.Komsiluk je naj bitniji a retki su koji to shvataju.Razlicitosti se prihvataju.e ondak je suzivot.Bar ovde su svi bili prihvaceni vec vekovima.Ako ne ide moras se zapitati...
  • DM

    18.10.2023 20:18
    perspektiva Zagrepčana
    Nisam nažalost imao prilike doživjeti taj staari Novi Sad, ali sam od više Novosađana u 30-im i 40-im godinama čuo da se grad promijenio na gore. Nisu okrivljavali dođoše, ali to često čitam na ovom portalu u komentarima ispod članaka. Mislim da je to promašeno.

    I Zagreb se u devedesetima napunio dođošima. Izbjeglice, povratnici iz emigracije i Hercegovci, po kojima smo naročito pljuvali. Plemenski mentalitet, guranje u vlast (HDZ), manjak kulture, bijele čarape... Ali to je priča iz devedesetih. U XXI stoljeću ljudi su se prestali baviti time, dok su u Novom Sadu dođoši tema i nakon skoro 30 godina. Okanite se toga, moj je savjet. Ako želiš mijenjati nešto, mijenjaj, nemoj tražiti alibi u tome da ti je loše zbog dođoša.
  • Laza

    18.10.2023 20:15
    Trenutno sam dodjos u jednoj svajcarskoj varosici i razmisljam nesto-kako bi nam dobro doslo jedno sto iljada imigranata sa balkana da nas malo urbanizuju,da ovu palanku pretvore u velegrad.
  • Grunf

    18.10.2023 19:59
    65 godina samo sam u cudu
    U mojoj mladosti nikog nismo mrzeli a sad treba da se razdvajamo sta znaci dodosi to je sramno ljudu su dosli u ns za boljim zivotom a sad dele nasu sudbinu mentalitet novosadana je palanacki uvek su krivi neki drugi to sto ovde vlada neka vrsta anarhije u urbanistickom smislu to je cena rezultata naseg izbora to jest glasanja sami smo krivi
  • ma daj

    18.10.2023 19:49
    Kada neko misli da je to što je rođen ovde neka prednost ili kvalitet mislim da je to za dijagnozu. Ma ne mislim, siguran sam.
  • ja

    18.10.2023 19:35
    Evo ja kao dođoš ovde sa stažom od 15 godina mogu samo da kažem da ovaj grad je tada bio nekako bolji na više načina iako je i tad već bio dobrano načet sa svih strana. Od tada pa na ovamo samo je gore stanje, takoreći gotovo je, ne može se popraviti više, nema tih novaca, završili su u rukama ovih vlastodržaca i njihovih pajtosa investitora-perača novca. Vlastodržci sada ušuškani na vlasti i zakone upogođuju na volju im, izmišljaju specijalne zakone samo da bi direktno kontrolisali ko će da gradi, odnosno da oni grade. Imaju državni budžet (strane kredite) za finansiranje. Cene množe sa tri, sve veseli. Ostaviće državi-narodu koji ne uspe da pobegne da vrača dugove i živi osuđen na nisko niski standard. I šta je najgore ne postoje izgledi da za ovo ikada budu kažnjeni, nema ko, seldeći če gledati da se sad oni ušeme dok se još može.
  • Staaaari

    18.10.2023 18:49
    To, to, budite emancipovani tako što prozivate penzionere i stare ljude.

    Dok su gradili ovu državu, škole, pruge, sve redom, ćutalo se. Sad možemo da ih pustimo niz vodu ako se na nešto požale, jer ne možemo više da ih iskorišćavamo i to ćemo nazvati kulturnom spoznajom. Kvazigrađanština...

    Nek pričaju ljudi šta hoće, imaju isto pravo da se žale na dekadenciju ove propale države kao i Gen Z što se žali na svoje probleme.
  • Zokins

    18.10.2023 18:38
    novo vreme
    Novo vreme ,staro sranje !!
  • Novosadjanka

    18.10.2023 18:21
    Ovaj grad je poceo da propada od 90-tih na ovamo. Jasno svakom ko hoce da razume. Prijatno.
  • Jova

    18.10.2023 18:01
    Kako je presmesno citati ove gluposti o Novosadjanima i dodjosima iz bilo kog veceg i potentnijeg grada u zapadnoj evropi gde odavno puno ljudi uopste nikada nisu tu ni rodjeni a nekada i ne znaju ni jezik i neretko su sa drugog kontinenta... i opet se sljaka, svako donosi nesto, deca se radjaju, zive, rade, uce, gradovi se razvijaju i idu napred, milion desavanja, veza, raznovrsnosti a opet dodje do uticaja na obe strane... A onda ovde neki lamenti i gluposti - sta je tacno cilj? Kakav je to autohtoni Novi Sad, kada se sve na ovom svetu konstantno menja. Jos kad covek vidi o kojoj lokalnoj skali se radi... tacno pocne da se smeje.. Uzivajte sto se grad razvija i ljudi dolaze i ne izmisljajte tu. Ako vam se ne svidja u kom pravcu ide, pa uvek su tu okolna mala mesta, barem ce vam ta imovina vise vredeti. A sto da ne i uzivati u mestu koje raste i menja se.
  • Rođeni i

    18.10.2023 17:22
    Nerođeni
    Moje babe i dete su iz Bosne došli nakon 2. Sv. rata, roditelji su mi rođeni ovde, ja sam, moja deca, sebe smatram "bosankom", to je moje poreklo, nikako novosađankom. Gledajući moje komšije i rođake, takođe, koji su u isto vreme došli u NS, njihovu decu, kulturni ljudi, svi fakultetski obrazovani, to se kod nas bosanaca podrazumevalo, od malih nogu smo tako učeni i vaspitavani da je obrazovanje bitno. Za razliku od starosedeoca- bačvana, čija deca i danas rade poljoprivredne poslove, ceo dan su na njivi, ne cene školu, a ćerkama kupuju diplome sa privatnog fakulteta i uče ih da se dobro udaju! E,to vam je slika i prilika bačvana! Tako da, nemojte o kulturi, obrazovanju, a ni o ponašanju. Da nisu došli "dođoši" još biste orali i potpisivali se kažiprstom!
  • NS glas

    18.10.2023 17:18
    Autor ovog teksta i oni koje on kritikuje predstavljaju dve strane istog novčića. Kao neko ko je ovde rođen pre 60 i kusur godina kažem vam da ni jedni ni drugi nisu u pravu.
  • Hahaha

    18.10.2023 16:43
    Dobar tekst
    Ja sam se oduvek pitala od kad se RAČUNAJU DOĐOŠI? Molim "rođene, prastare, novosadjane", vlasnike ovog grada, da mi pojasne? Kao pre naše ere i nova era,od koje godine se to računa, kad su dođoši u pitanju? Jer, iako su mi roditelji rođeni ovde, u NS, i ja sam, i moja deca su, da li sam ja dođoš jer su mi babe i dete poreklom iz Bosne? Ja se svog porekla ne stidim, ne zovem se rođenom novosadjankom, a nisam ni dođoš, niti ikog zovem tako! Upoznala sam jako puno neostvarenih i praznih ljudi, koji baš ništa (drugo) u životu nisu postigli, a jedino čime se diče i što ističu je da su ROĐENI NOVOSAĐANI! To mu dođe kao neka titula, nešto kao da je iznad drugih,koji su došli u NS-meni je to smešno :)
  • Vera

    18.10.2023 16:24
    Bravo
    Bravo za ovakav tekst! Ja jesqm rodjena novosadjanka ali sam najponosnija na to sto nikada nisam niti cu ikad nekog nazvati dodjos a samo oni koji nisu razumeli sta pisac zeli reci mogu se osetiti prozvanim i uvredjenim a to je vec njihov problem.
    Jos jednom bravo za tekst!
  • - J -

    18.10.2023 16:17
    Staaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaari NS
    Ono kada neko napiše takst misleći da razume a u stvari ne razume.
    Ukratko da objasnim: da li bi se neko bunio da te promene idu na bolje?
    Da li bi se Vi (autor teksta) bunili? Naravno da ne bi. Ne znam zašto onda mislite da to staaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaari novosađani rade?
    Bune se protiv objektivnog degradiranja kvaliteta života u NS od strane nemoralnih ljudi koji su preovladali u ovom gradu. Ima i starosedelaca koji su se priključili "promenama" ali većina su "dođoši".
    Nemaju staaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaari novosađani ništa protiv dođoša, već protiv loših, sebičnih ljudi koji rade loše i ne misle na druge, koji misle da su pametni i snalažljivi. Svako može da bude tako "snalažljiv" ali neće da bude ljiga od čoveka.
    Sve mora, evo na primer, preko veze da se sređuje. Ako je to napredak...
    Nekada to nije bilo tako u NS i ne znam šta tu nije jasno pa da se mora filozofirati ovakvim tekstom.
  • Sremac

    18.10.2023 16:17
    Još
    Još je ostalo da srušite tvrđavu ovako ružnu i zapuštenu i da sagradite veliki tržni centar da šljašti sa brda 24/7.
  • Na krivoga beda

    18.10.2023 16:15
    Zanimljivo kako dođoši iz bosanskih/turskih kasaba i selendri sa 3 kuće gde koze pasu pod ručnom obožavaju da pljuju po "učmalom palanačkom duhu austrougarske varoši" i postavljaju se kao da su doneli duh Londona, Pariza i Njujorka i preporodili Novi Sad.
    Ovo vrlo retko radimo mi dođoši južno od Dunava i ne solimo pamet "staaaarim Novosađanima", ali prekodrinci i ostali "najbolji Srbi" su redovni. Kako tako preduzimljivi, sposobni i "žustrog duha" ne preporodiste i ne prosvetliste Bosnu, Hercegovinu, Crnu Goru itd.
  • Podbarac Original

    18.10.2023 15:40
    @hathor
    Drugi put nemoj da se naduvas kada pises ovako glup i totalno neistinit tekst,napisi nesto o svom rodnom gradu,izlupetala si se za sve novce.I meni smeta tvoj naglasak,tj.mumlanje.
  • Limanac

    18.10.2023 15:36
    Pricam nekad deci kako sam se igrao tu na Limanu 4 sredinom osamdestih, kako je ovaj grad izgledao tada, kako je izgledao Dunav, Sodros, Strand. Ne lazem vas kad vam kazem da im je iskreno krivo sto nisu ziveli u to neko sigurno lepse i bezbriznije vreme a koje smo da smo bili pametniji sigurno mogli zadrzati. Ovo sto nam se desilo i sto nam se sad desava krivi smo mi i niko drugi. Dali ce naredne generacije biti pametnije iskreno sumnjam. Gledajuci sta su im uzori, kako im se ponasaju roditelji i kakav je skolski sistem koji treba nesto da ih nauci.
  • XY

    18.10.2023 15:35
    Svašta
    Kanda nisi živeo u starom Novom Sadu, pa ti dosadno i pišeš gluposti?! Od kraja devedesetih pa nadalje NS je postao... Živ i zdrav bio STARI NOVOSAĐANINE!
  • ja

    18.10.2023 15:34
    Svako ko donese stare primitivne obicaje je dodjos, odakle god bio! Taj sto krene da baca smece u kontejner za mene vise nije dodjos nego gradjanin. Ili palancanin, kako god vam se prohte.
  • Dule

    18.10.2023 15:31
    ZAM, Lepa Brena i Grand Show su nastali u Novom Sadu pre "okupacije". Hvala starim Novosađanima na turbofolku!
  • Bubi

    18.10.2023 15:28
    Hvala
    Hathor,
    Hvala ti na ovom tekstu. Ima još normalnih osoba u ovom gradu....
  • xxx

    18.10.2023 15:07
    Hvala na ovakvom tekstu i naglasak na "mi smo multietnička sredina i ponosimo se tolerancijom, sem kada su u pitanju dođoši". Trebalo bi biti porazno ovakvo razmisljanje ali ga, na zalost, precesto cujem i od starijih i mladjih, uz obavezno "ali to se ne odnosi na tebe vec druge dodjose"... Uvredljivo je i vise govori o osobama koje to izjavljuju... Svi gradovi na svijetu, isto tako u bivsoj Yu, su se znacajno promijenili u proteklih 20-30 god, a suludo bi bilo i da su isti... Civilizacija ne ide u dobrom smijeru, a za to nisu krivi dodjosi ni jednog grada vec svi zajedno kao narod i civilizacija. Za one koji i dalje misle drugacije zelim vam da se odselite negdje u inostranstvo gdje cete vi biti dodjos iz Srbije, nece vam se obradovati ;)
  • Sima

    18.10.2023 15:06
    Odstampati ovaj tekst i zalepiti na kapiju onog G pena da procita.
  • Markes

    18.10.2023 15:01
    Palanka za primer
    Ta palanka je imala veći uticaj u onoj državi od 24 miliona stanovnika nego ovaj grad u državici od 7miliona. Ranije kada se dolazilo u grad ( zbog školovanja, posla itd) su ljudi gledali da se prilagode sredini u koju dolaze. Nisu tim propustili da ostave lični pečat. Danas to nije slučaj. Tu je dosta ljudi sličnog mentaliteta pa prilagođavanje nije potrebno. Tako se ona palanka pretvorila u selo. Samo što više ne gaze po blatu već po betonu. A ako se našao smeštaj blizu centra, da vidiš sreće. Može u svom mestu da kaže da živi u centru. Zlatnih osamdesetih je to bio grad kulture. Danas nije. Muzička scena ne postoji, kulturna dešavanja su uglavnom slabo poslećena ( sem SNP-a i možda festivala) a od restorana je ostalo svega par dobrih. Kada pogledate Budim i Beč ( a to su po meni gradovi na koje treba da se ugledamo) vidite gde škripi. I tamo ima dođoša ali nisu uništili ono staro čega se eto mnogi gade. Pa šta ako otežemo dok govirimo. Bar nas čovek može razumeti. Lepše je od gutanja samoglasnika i govora u dva padeža. Da se grad infrastrukturno razvijao polako po modelu Limana i Novog naselja ova palanka ne bi bila tesna kao danas i imala bi veći i kulturni i ekonomski uticaj. Ovako režimo jedi na druge.
  • Steva

    18.10.2023 14:56
    sramota je kako nam dobro ide
    članak vam je strogo lokalnog karaktera,a na stvar treba gledati mnogo šire.Naime u posed plodnih Vojvođanskih njiva su ušli; Kinezi. Indijci,Pakistanci i ko zna odkle sve ne,tako da se demografska slika Vojvodine menja,polako ali sigurno i to više neće biti ona naša lepa i stara Vojvodina.
  • savche

    18.10.2023 14:55
    Samo je jedna definicija
    Molim kulturne dođoše da sebe ne zovu dođošima i ne poistovećuju se sa njima, braneći ih.
    Novosađanima smatram osobe koje poštuju sebe ali i druge. Ostalo su dođoši i to sve nema veze sa poreklom već sa poštovanjem.
  • Qua Saar

    18.10.2023 14:55
    dodjosi i dodjosi
    Ima raznih dodjosa... i nisu svi losi i ne uticu svi lose.
    Ima onih dodjosa koji dodju i lepo se uklope i prilagode i oni posle nekog vremena postanu Novosadjani a ima onih koji dodju i nikad ne pokazu ni najmanji pousaj da sa uklope vec ocekuju da se Novi Sad i svi u Novom Sadu uklope i prilagode njemu.. e to su dodjosi koji ce zauvek ostati dodjosi i koji nikad nece biti prihvaceni i nikada nece biti Novosadjani
  • @Dogodine u Botošu

    18.10.2023 14:48
    Pobrkali ste datum, verujem da ste hteli da napisete 1921
  • Staaaari novosađanin

    18.10.2023 14:48
    Jeste bilo bolje
    Nije problem promena, problem je promena na gore. Ljudi su bezobrazni, nekulturni i navareni jedni protiv drugih. Velika većina takvih primitivaca jeste došla i to je činjenica, ali nisu spašeni ni "stari" novosađani u dobrom broju. Jednostavno do ljudi je. Zato ništa pošteno ne funkcioniše, i grad izgleda tako kako izgleda (izbetoniran, brz i ljut). Komšije nam istresu pepeljaru sa terase dole na parkirana kola, na decu koja se igraju dole. Jedna stvar, a ima milion takvih.
    Nije toga bilo ranije. Ne u ovoj meri.
    Tako da jeste bilo lepše u staaaaarom Novom Sadu.
  • Zanimljivo

    18.10.2023 14:46
    I dalje ne nađoh odgovor na pitanje zašto samo Novi Sad mora da se razvija? Zašto ne i drugi gradovi? Ili su Bosanski Petrovac Ugljevik Doboj Brčko Leskovac Vranje Pirot Prokuplje već bili velegradi, pa je razvijanje samo još Novom Sadu nedostajalo, pa su svi došli da ga razviju?
  • dobrivoje

    18.10.2023 14:44
    @rođen u Vojvodini 18.10.2023
    Ima li kakva plata za tu tvoju titulu? Nije mala stvar ipak si ti za to zaslužan.
  • aTest

    18.10.2023 14:41
    sva su vremena dobra kada prodju
  • Светозар Милетић

    18.10.2023 14:39
    @Starosađanin, потписујем коментар.
    Додао бих само, да у доласку нових житеља у Нови Сад деведесетих игра улогу и то што се тада дошло у великом броју и одједном (на жалост сви знамо и зашто) и самим тим тим људима је било много "теже" да се прилагоде на домицилни начин живота и размишљања јер је у њиховој околини било доста "остаодођоша" (да се изразим у Вашем сленгу :-) ). Житељи који су долазили у мањем броју и раније су се просто утопали у менталитет паланке и самим тим прилагодили и постали стародођоши ...
  • PutinPočasniGrađanNS

    18.10.2023 14:33
    ajde minusi srbende i "urbani"
    Grad je realno postao teska sramota, arhitektonsko ruglo i nacionalisticki poligon za zapi..vanje. Novi Sad je toliko nazadovao po pitanju kulturne urbanosti da sam ubedjen da je Pristina postala moderniji i evropskiji grad od Novog Sada. Ali tako je to kada se prvi nag..is Beogradu i vec 35 godina ga pustas da te jase i odbijas da uzmes sudbinu u svoje ruke nego je prepustas onima koji ti zatiru identitet iz paranoicnog straha od novog gubitka teritorija.
  • Ташоли

    18.10.2023 14:21
    Леп текст, за размислити. А кад смо код размишљања, није на одмет и замислити понешто. Дакле, замислите у каквом би мисаоном бедаку били "стари Њујорчани" кад би размишљали као "стари Новосађани"?
  • Bojan

    18.10.2023 14:14
    ...
    Novi Sad je zatucana selendra na steroidima. I za to su odgovorni pre svega Novosađani.
    Priča o dođošima je samo rezultat tog zatucanog palanačkog mentaliteta.
  • Jelena

    18.10.2023 14:14
    Potpuno se slažem sa tekstom. Ja sam treća generacija rođena u ovom gradu, a imam i više od 50 godina i odgovorno tvrdim da mi je više nego drago da Novi Sad polako prestaje da bude malograđanska zabiti u kojoj svaka njuška viri iz tuđeg tanjira, kakav je bio u mom detinjstvu. Novi Sad je zaslužio da najzad postane GRAD.
  • Srbija i Gomora

    18.10.2023 14:10
    Promasena poenta: umesto male palanke (taj deo je istinit) postali smo velika seljana.

    P.S. Ikonica za Hathor (autora teksta) je pogresna: trebala je neka krava jer je Hathor egipatska boginja koja je imala kravlje rogove. Ovako bi se trebala zvati Bastet - boginja sa glavom macke
  • reds

    18.10.2023 14:09
    Novi Sad je 1000 puta veća palanka sada nego kad je bio duplo manji.
    Nema to veze sa dođošima. To ima veze sa četničkom bandom koja već 3 decenije uništava ovu zemlju, a posebno ovaj grad koji moraju da posrbljuju i poćiriličuju 24/7.
  • Asteriks

    18.10.2023 14:04
    Novo doba- novo vreme
    Prohujlo s vihorom .Brzo se desila promena jos brze se zivi.Nije to vise onaj grad 80-tih.I sada sve vise pomisljam da se povucem iz njega.
  • ..

    18.10.2023 13:58
    Nestala je Vojvodina, Arena, Jadran, Tribina mladih, a umesto toga nam je dat jedan jedini Cineplex na 3 lokacije (naravno u nezgrapno velikim tržnim centrima), gde karta košta toliko da je malo ko može priuštiti, a sav novac se sliva u džep jednog istog vlasnika, ali Jadran je bio skrnav, a ovo svetli ko Ceca u novogodišnjoj noći, gde ćeš bolje, kultura bato.
  • @Hathor

    18.10.2023 13:56
    Ma blago Vama!
    Sa svojih 38 godina, kao neko ko je rođen u NS, obišao pola Evrope studirajući i radeći, i kao arhitekta, zaista se divim Vašim ružičastim naočarima koje ste imali na nosu dok ste pisali ovaj tekst. Možete i meni jedne da nabavite? Ili makar da pozajmice Vaše, makar na kratko, da se odmorim malo od svog ničim izazvanog negativizma? I negativizma onih koji nam iz Evrope dođu u goste?
    Mada, bolje ne. Plašim se za Vas kakve posledice ćete Vi imati ako ih čak i na kratko skinete sa nosa.
    Izgleda imate i neke magične čepove za uši! Sigurno ih stavite subotom uveče kada prolazite kroz centar. Gde mogu i ja da ih nabavim da se ne bih osećao više strancem u rođenom gradu? Hvala na informaciji. Laku noć i prijatno, BURAZ.
  • Aaaaa

    18.10.2023 13:56
    Aaaaaa
    I oni su najpametniji, najglasniji, naj, naj u svemu. A, treba ti prevodilac da bi ih razumeo...
  • pod pendžer

    18.10.2023 13:55
    Neverovatno koji je stepen netrpeljivosti prema lokalnom stanovništvu da im smeta govor ljudi sa ovih prostora. Ne podnose ni vojvođanski akcenat a žive ovde tolike godine kako će se onda prilagoditi ozbiljnijim stvarima. Svaki akcenat je drugačiji crnogorski, bosanski, južnosrbijanski... Nisam pročitao da vam smetaju ne dopada vam se samo ovaj vojvođanski vidim jedan je ponosan što se lokalni govor "ispravlja". Otiđite malo do Banja Luke, Trebinja, Nikšića, Vranja, Leskovca i pokušajte njima da ispravljate akcenat da čujemo šta će vam reći. Nama je ovde uvek bilo dobro sa našim divanom i baš me briga ako se ne dopada onima koji su juče došli.
  • Pravi Starosađanin

    18.10.2023 13:39
    @Starosađanin
    Slažem se!
  • Starosađanin

    18.10.2023 13:38
    Doseljenik se prilagodio novoj sredini i njenim pravilima. Dođoš hoće da napravi svoje selo od Novog Sada ....Krivi smo mi,što smo ih pustili...
  • Radmilovac

    18.10.2023 13:37
    ni taj staaaarrriii ns nije bio bas takav kakvog ga mi u setnim secanjima izmastavamo.
  • Kokra

    18.10.2023 13:37
    Sve je u redu opustite se odavno ste odneli ubedljivu pobedu. Autentičnost, duh, arhitektura Novog Sada su potpuno uništeni trajno i bespovratno. Nema potrebe da se sipa otrov i po sećanjima na to kakav je ovaj grad nekada bio. Zašto morate da mrzite i pomisao na nekadašnji Novi Sad nema brige on se sigurno više neće vratiti. Sada je to naseobina baš po meri novih stanovnika i njihove vizije življenja. Važno da su rodna mesta današnje populacije još uvek "mala i palankasta" da skonu do njih kada se umore od buke, gužve, zagađenja i gradske vreve. Umesto razvijanja svog zavičaja svi su imali neodoljivu želju da popravljaju baš Novi Sad. Nikada neće prestati sa ubeđivanjem da je moralo tako pošto su Novosađani nikakvi i prosto je neverovatno kako su upšte živeli do pre nekoliko decenija bez svih novopridošlih genijalaca.
  • @Ivana

    18.10.2023 13:36
    Drago mi je što si rođena u Novom Sadu, to dosta daje pedigreu i na težini tvom komentaru.

    Meni se čini da ti ipak nedostaje palankasti Novi Sad.
  • комшиница

    18.10.2023 13:34
    Нико није конзервирао време, али је чињеница да напредак не значи: порушити цео град, отворити кладионице на сваком ћошку, заборавити шта је лепо понашање и још много тога...Према томе нико ме неће убедити да је све ово тако супер испало, као и да је Нови Сад био провинција са три шора. Ако је Нови Сад био то што ви тако паметни описујете шта су биле селепење из којих сте ви тако напредни стигли???
  • starosedelac

    18.10.2023 13:30
    eh sad se ne slazem sa Autorom
    kako mozes da kazes da je ovo grad kulture? Ocekujem da si putovala i videla kako kulturni gradovi izgledaju. Nebitno je ko ga je us... , deo dodjosa a deo i bahatih starosedelaca. Oni su taj sloj ili soj koji kroje da je samo njima dobro. Nema tu tinejdzera nego bolesog starca koji ce uskoro da klone.
  • ns

    18.10.2023 13:27
    Gradice se zgrade i prodavace se stanovi samo tako. Prosto jer im je vreme. Vreme nabijaca i ajnfort kapija je proslo, pa taman kukali do prekosutra. Dobar tekst.
  • Zemo

    18.10.2023 13:27
    Lep i zanimljiv tekst, samo uzaludan, pošto takvi pojedinci lakše prime metar u pozadinu, nego centimetar u mozak. Sa druge strane, ipak i nije uzaludan tekst, lepše se ostali ljudi osećaju kad pročitaju ovako nešto, da ima i "normalnih" ljudi koji zdravo i široko razmišljaju.
  • Veternik

    18.10.2023 13:22
    Divan tekst
  • rođen u Vojvodini

    18.10.2023 13:20
    Ma važi!
    "...i onaj dođoš koji baci smeće u kontejner i očisti sneg ispred."

    E, детс д поинт!
    Koliko si sigurna da baci u kontejner? Ja baš nešto nisam.
    (O snegu nećemo, to je već par godina zanemarljiva pojava).

    Novi Sad (a i Vojvodina) je doživela dva talasa "dođoša": odmah nakon WW2 i devedesetih prošlog veka. Razlika u mentalitetu tih ljudi je drastična: prvi su došli kao pobednici a ovi potonji kao isfrustrirane izbeglice.
    A takvima je (uglavnom) teže da se PRILAGODE POSTOJEĆEM na, za njih, novoj sredini. Ne, oni bi da prenesu svoje (gubitničko!) iskustvo.
    Neka, hvala.
  • Starosađanin

    18.10.2023 13:20
    E pa ovako...
    Prvo, svi smo mi dođoši, ako ne mi lično, onda naši preci. Novi Sad je mlad grad i svi su nekad od negde morali doći.
    Drugo, svi dolaze u Novi Sad u potrazi za boljim ____ (slobodno možete upisati bilo šta), jer Novi Sad to neosporno nudi.
    Ali, postoje dve kategorije dođoša, oni koji Novi Sad i sve ono što je novosadski prihvate, prilagode se i postaju Novosađani. A oni drugi, koji dođu, sve im smeta, sve znaju bolje, sve im je bolje tamo odakle su došli... E, ti ostaju "dođoši".
  • B

    18.10.2023 13:18
    B
    Nije Novi Sad grad "Kulture" odavno, Novi Sad je grad betona, spaljenih guma, izduvnih gasova i buke. Ko voli nek izvoli, ne krivim ja nikoga, iako nisam stari Novosadista, ja trazim mir i zelenilo, prijatan pogled i razgovor sto vise ne mogu da nadjem u novom Novom Sadu tj. postalo je retkost. Brz tempo zivota, komsija koji ti trese mrve sa stoljnjaka na glavu, svakodnevna crna hronika i ne izbezna politika koja se gura niz dusnik mi jednostavno ne prija.
  • Tamara

    18.10.2023 13:17
    Odličan tekst, pravda za nas dođoškog duha!

    Novi Sad odavno nije palanka, ali izgleda postoje ljudi koji navijaju da ostane palanački duh, jer je on jedini praaaaavi duh male austrougarske varošice.
  • Ivana

    18.10.2023 13:14
    Nikom ne fali "palankast" Novi Sad. Mada i ta kvalifikacija je krajnje sporna svima nama koji smo odrasli u ovom gradu i roditelji su nam iz generacije bumera, a ne mi. Nedostaje nam uređenost i lepo vaspitanje. Navešću par primera- da ti tuđa deca ne urlaju ispod prozora u periodu odmora od 16-18h i da to njihovi pridošli roditelji ne podržavaju jer bože moj pa to su deca, da mi komšija ne buši zid u 7h ujutru nedeljom jer mu je slobodan dan da poradi po kući, da ne moram da slušam tuđu muziku u svom stanu pa čak i da Čajkovskog sluša( a na žalost ne sluša) i pregršt tako "ugodno palankastih" primera koji su život čini ugodnijim u staaaaaarom Novom Sadu.
  • Ispravka autoru

    18.10.2023 13:13
    Dođošima su nazvani ljudi koji su došli i unazadili grad, prilagođavali su sebi, umesto da se prilagode lepom gradu (ako su zbog lepog i došli).
    Ljudi koji su došli i prihvatili sve civilizacijske i kulturne tokove nisu dođoši, a svi smo mi odnekud.
    Tu je razlika, ima nornalnih i divljaka. Vezare, zemare i ostali su nazvani dođoši jer se nisu prilagodili kao što je normalno. Degradiraju moj stari NS, bez obzira da li su školovani ili ne, imaju novca ili ne. Ako shvatite, shvatili ste.
  • Dogodine u Botošu

    18.10.2023 13:12
    Novi Sad je, kao i cela Vojvodina, okupiran počev od 1988. Za 30 i kusur godina žaba je potpuno skuvana. Nema to veze sa dođošima već sa temeljnim posrbljavanjem u čemu su, zdušno, učestvovali i "domaći". I to vam je prosto tako.
  • Mia

    18.10.2023 13:08
    Nebriga!!!
    Ovo je uništen grad koji se razvija protiv svih urbanističkih pravila zato ga vode diletanti. I zato što caruje korupcija. Ovo je grad u kom se svake godine do krajnjih granica upotrebljava ono najpoznatije što ima iz prošlosti - Petrovaradinsku tvrđavu, a da se NIŠTA NE ULAŽE KAKO BI TAJ ISTORIJSKI SPOMENIK OPSTAO. Ovo je samo ukratko, da ne nabrajam dalje (nemam toliko vremena). Ne bi bilo loše da se svi ti novopridošli stanovnici malo pozabave i tim temama i zaštitom grada, a ne samo rabljenjem njegovih kapaciteta. Čast izuzecima!
  • Nikome

    18.10.2023 13:04
    Ne smetaju novi ljudi
    Problem je sto je stepen nekulture porastao proporcionalno povecanju gradjana, kako onih koji su oduvek tu tako i onih pridoslih. Generalno generacije su drugacije vaspitane, selfi egoizam na delu, mladi nesvesni bilo koga sem sebe, u setnji ne vide, ne mogu da se pomere cm da se dvoje mimoidju, u autobusu ce pre neko sa 40 ustane nekom od 60 jer gomila njih do 25 ne vidi dalje od svog nosa. Svako za sebe prica novog doba
  • Rade

    18.10.2023 13:03
    Nadam se da ce ovo procitati oni koji uporno za sve lose krivi druge. Npr.dodjose.
  • Realno

    18.10.2023 12:57
    Gluposti
    Potpuno je nebitno da li su krivci "naši" ili "njihovi", činjenice su pred nama - Novi Sad se pretvorio u dehumanizovano betonsko čudovište, prostor u kome nema normalnih uslova za život. Nagurani smo u betonske košnice, zelene površine i drveće su desetkovani, stanovništvo je pretežno debilizovano, sa naglaskom na mlađe generacije. Zbog siromaštva smo prinuđeni da živimo u ovakvom pejzažu Hijeronimusa Boša jer svako ko ima para i razuma beži iz ovakvog grada, barem 20 km dalje.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna