U Srbiji 40 odsto prometa u maloprodaji ostvaruju velike prodavnice

Razvoj trgovine u Srbiji je neravnomeran, a u pojedinim područjima maloprodaja je posebno nerazvijena. Zbog toga najviše ispaštaju potrošači.
U Srbiji 40 odsto prometa u maloprodaji ostvaruju velike prodavnice
Foto: Pixabay

Strategija razvoja trgovine, kao strateški dokument neophodan za pravilan razvoj privrede do 2025. godine treba da usmeri razvoj trgovine, rečeno je danas na predstavljanju njenog nacrta.

Maloprodajno tržište Srbije je na uzlaznoj liniji, rečeno je na javnom slušanju "Predstavljanja Nacrta strategije trgovine Republike Srbije do 2025. godine" koji je organizovao skupštinski Odbor za privredu, regionalni razvoj, trgovinu, turizam i energetiku.

U maloprodaji Srbije 40 odsto prometa ostvaruju velike prodavnice, a 20 odsto male, naveo je pomoćnik ministra trgovine Jasmin Hodžić predstavljajući Predlog strategije.
 
Pojedini segmenti trgovine nisu dovoljno razvijeni u odnosu na vodeće zemlje Evrope i sveta, konstatuje se u strategiji.
 
Ukazuje se i da je u posmatranom periodu od pet godina Srbija imala najniži malopriodajni promet po stanovniku u poređenju sa svim zemljama Evropske unije.
 
Subvencije za elektronsku trgovinu
 
Iako je mnogo urađeno i u oblasti elektronske trgovine, kaže Hodžić, treba preduzeti mere da se ta oblast dodatno pospeši.
 
Promet e-trgovine je drastično skočio u epidemiji, a s obzirom na to da su procene da je oko četiri miliona e-kupaca u Srbiji, strategija predviđa subvencije i edukacije za e-trgovinu.
 
U Strategiji stoji da je u prošlom petogodišnjem periodu razvoj maloprodaje u Srbiji zabeležio značajan rast i da je broj prodavnica porastao za 15 odsto, što se uz porast zaposlenih od 17 odsto karaktreriše kao ekspanzija.
Među predlozima za unapređenje maloprodaje u Srbiji su podsticanje dolaska novih maloprodajnih trgovaca u ruralna i nerazvijena područja, unapređenje infrastrukture, razvoj i upotreba informacionih tehnologija u maloprodaji, kroz dostupnost plaćanja karticama.
 
Predlozi koje Starategija donosi za unapređenje trgovine usmereni su na zaštitu konkurencije i zaštitu potrošača, podsticanje razvoja informacionih tehnologija u marketingu i suzbijanje nezakonite ekonomije. 

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija