Ekonomista o državnom utvrđivanju cene goriva: "Izuzetno bezobrazno"

U odnosu na države u regionu, gorivo u Srbiji je najskuplje, a u petak je i dodatno poskupelo.
Ekonomista o državnom utvrđivanju cene goriva: "Izuzetno bezobrazno"
Foto: Pixabay

Pojedini ekonomski stručnjaci smatraju da je sadašnji način utvrđivanja cena benzina i dizela - bezobrazan i da su najviše oštećeni građani, iako od predstavnika vlasti uporno stižu poruke o tome da se trudi da građane zaštiti, piše N1.

Profesor ekonomije Goran Radosavljević kaže da je način na koji se utvrđuje cena goriva "izuzetno bezobrazan", jer je u februaru ideja bila ograničavanja cene da se zaštite potrošači. 

"U ovom trenutku, potrošači ne da nisu zaštićeni, nego su čak kažnjeni, što je potpuno besmisleno. Zašto je besmisleno – NIS koji je ovde na veleprodajnom tržištu drži sigurno 75-80 posto veleprodajnog tržišta i ima jedino rafineriju, prerađuje sirovu naftu, ne kupuje dizel na tržištu. Time što ste mu dali mogućnost i drugim velikim igračima koji imaju veleprodaju i gde najviše profita zarađuje, jer oni nisu kao maloprodavci, imaju maržu koja je mnogo veća, oni su stavljeni u povlašćen položaj i oni sada zarađuju više“, kaže Goran Radosavljević, profesor ekonomije.
 
Iz Unije poslodavaca Srbije kažu da zarađuje i država, jer, iako se odrekla 10 odsto akcize, na PDV-u i cenama koje koriguje, zarađuje mnogo više. Poručuju i da su građani najviše oštećeni i da mere ograničenja koje su uvede, nisu donele ništa dobro.
 
"Propisano je da će sedam dinara biti razlika između nabavne cene, a nabavna cena se otprilike gleda samo prema velikoprodajnom cenovniku NIS-a, tako da imamo jedan apsurd – da je velikoprodajna cena NIS-a prošle nedelje, pre petka, bila pet dinara i četiri dinara niža nego što je to sada. Kako se poveća cena, tako oni odmah koriguju i razlika između onog što može benzinska pumpa da nabavi i ono za koliko može da proda je uvek sedam dinara što je prouzrokovalo da veliki broj malih privatnih pumpi više i ne prodaje goriva", navodi Nebojša Atanacković iz Unije poslodavaca Srbije.
A šta će biti posle 4. decembra, kada Srbija neće više moći da uvozi rusku naftu kroz naftovod JANAF, zbog sankcija Evropske unije – Moskvi, pojedini ekonomisti poručuju: ni posle toga neće se desiti ništa, a čitava fama se, kažu, pravi da bi se opravdale visoke cene goriva.
 
Više čitajte na OVOM LINKU.
 
O tome zbog čega su cene goriva u Srbiji visoke, čitajte u tekstu 021.rs.
  • mile

    19.10.2022 13:26
    rekao
    a sta je to ovaj lik rekao da mi gradjani ne znamo, sve mi ovo znamo, i prica se svuda, ali ali , kako im kaze gazda tako ovi i rade, a gde su sada ti gazdini drugari bogatasi da nam daju tu naftu gas u nekim cenama , nema nigde sve nas grazda laze obmanjuje sve sve
  • Sone

    19.10.2022 12:56
    Gorivo
    Sve ove bandite iz Sns koje su u ministarstvu poslati na biro rada, opsti lopovluk vec 10 godina vlada, najskuplje gorivo u svetu placamo, 50 godina je diEzel bio jeftiniji za 10 din od benzina,videli gde mogu da pljackaju gradjane Srbije, zato gradjani na ulicu ,da im jebemo mamicu za sva vremena.
  • djuro

    18.10.2022 15:28
    Ne brinite gosn. Ekonomisto, sam narod ce ih vec kazniti, jos vecom potrosnjom goriva!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija