Veličković: Prelazak na ekološka goriva u Srbiji će se odvijati dosta sporije

Obaveza uvođenja klimatski neutralnog goriva u Evropskoj uniji će otvoriti pitanja od velike važnosti za automobilsku industriju, ali će se kod nas te promene odvijati dosta sporije.
Veličković: Prelazak na ekološka goriva u Srbiji će se odvijati dosta sporije
Foto: Pixabay
Prema Zakonu EU prekida se prodaja automobila sa emisijom ugljen-dioksida (CO2) unutar Evropske unije od 2035. godine, a Petar Veličković sa portala Polovni automobili smatra da će se ovaj proces sporije odvijati zbog kupovne moći stanovništva.
"Evropska unija je praktično u poslednjem momentu dozvolila proizvodnju vozila sa SUS motorima, koja bi koristila ekološko gorivo od 2035. godine. To je klimatski neutralno gorivo, ukoliko se proizvede od obnovljivih izvora energije. Ovom promenom otvoriće se neka nova pitanja od velike važnosti za automobilsku industriju", rekao je Veličković za Tanjug.
Kako je naveo, postavlja se pitanje koliko će koštati litar takvog goriva.
 
"Dok neke procene govore da cena ne bi trebalo da prelazi dva evra po litru, drugi smatraju da bi litar mogao da košta čak osam evra. Postoji i pitanje ko će i na koji način kontrolisati da li je vozač sipao sintetičko gorivo na pumpi ili običan benzin ili dizel, jer radi se zapravo o gorivima sa vrlo sličnim svojstvima, koja su proizvedena na drugačiji način", kaže Veličković.
 
Ipak, kaže on, već sada je jasno da će se kod nas promene odvijati znatno sporije.
 
"Pre svega, mi imamo ogromnu razliku u prodaji novih i polovnih automobila. Prošle godine je prodato 22.785 novih vozila, dok je prvi put registrovano preko 132.000 polovnjaka iz uvoza, što nam dosta govori o kupovnoj moći našeg stanovništva. Naš vozni park je u proseku star više od 17 godina, tako da će prelazak na ekološki prihvatljivija vozila trajati godinama", kaže Veličković.
 
On smatra da svakako ohrabruje to što raste interesovanje za ekološki prihvatljive automobile, što pokazuje i statistika portala.
 
"Prošle godine su hibridi činili 17 odsto ukupne prodaje novih vozila. U 2021. godini hibridi su činili 12 odsto tržišta, a u 2020. to je bilo svega šest odsto. Dobra je stvar i što država pokušava da stimuliše vozače da kupuju ekološka vozila", kaže Veličković.
Ministri energetike zemalja članica Evropske unije su odobrili zakon prema kojem se prekida prodaja automobila sa emisijom ugljen-dioksida (CO2) unutar Evropske unije od 2035. godine, nakon što je Nemačka dobila izuzeće za automobile koji koriste e-goriva, preneo je ranije Rojters. Kako navode, novi automobili prodati od 2035. godine moraju da imaju nultu emisiju CO2, a oni koji budu prodavani od 2030. do 2035. moraju da imaju najmanje 55 odsto nižu emisiju u odnosu na one iz 2021. godine.
  • Mićo

    06.04.2023 12:13
    @elektricni trotinet
    E moj jaro, ništa ti nisi razumeo šta sam ja hteo kasti.
  • Zemlja čudesa

    06.04.2023 00:03
    CO2 prevara
    Ne postoji "čista" energija. Svaka proizvodnja, prikupljanje i skladištenje energije je prljav proces koji uključuje rudnike i jalovišta, a time i zagađenje zemljišta, vodotokova i vazduha. Uništavanjem prirode na taj način stvari se samo dodatno komplikuju.
  • elektricni trotinet

    05.04.2023 15:54
    Mićo
    05.04.2023 • 12:46
    Pa naravno da će ići sporo. Ko bi još hteo da se odrekne akcize od 300 miliona % zarad životne sredine i kvaliteta života građana?

    Pa mozda onaj ko voli decu vise nego svoje debelo d.pe? Mozda?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija