EU razmatra da poveća carine na sumnjivo jeftine električne automobile iz Kine

Evropska istraga o kineskim javnim subvencijama za električne automobile mogla bi da dovede do znatnog povećanja carina na te automobile u EU.
EU razmatra da poveća carine na sumnjivo jeftine električne automobile iz Kine
Foto: Pixabay
To je izjavio evropski komesar za unutrašnje tržište Tijeri Breton.
"Generalno, ako pogledamo šta se dešava, to (kineske subvencije) vodi povećanju carina od 10 do 20 odsto", izjavio je on francuskom televizijskom kanalu LCI.
Tijeri Breton je, međutim, ostao oprezan u pogledu ishoda tog postupka.
 
Predsednica Evropske komisije Ursula fon der Lajen je u sredu najavila otvaranje istrage o kineskim javnim subvencijama za električne automobile, kako bi odbranila evropsku industriju pred cenama koje se smatraju "veštački niskim".
 
Ako, na kraju istrage, Komisija utvrdi kršenje trgovinskih pravila, mogla bi uvesti kaznene carine na kineska vozila, uz rizik da izazove "trgovinski rat" s Pekingom.
 
"Danas je u EU carina od 10 odsto na električna vozila koja stižu iz Kine, a u Sjedinjenim Državama je 27,5 odsto", primetio je Breton.
 
Tokom istrage, EU će razmotriti "direktne ili indirektne subvencije" koje dobijaju proizvođači u Kini, rekao je on.
 
"Biće i razgovora sa kineskim vlastima, sa proizvođačima automobila", najavio je Breton, dodavši da će se to odnositi na "sve automobile proizvedene u Kini, bez obzira na marku".
 
Cenovnu prednost kineskih vozila u odnosu na ona proizvedena u Evropi stručnjaci procenjuju na oko 20 odsto.
Međutim, tamo gde Brisel sumnja u nezakonitu praksu, Peking jednostavno veruje da žanje plodove svojih investicija.
 
Po Kini, evropski pristup je "otvoreni protekcionizam" i "negativno će uticati na ekonomske i trgovinske odnose Kine i Evropske unije".
 
Kina dugo razvija električne motore automobila i preuzela je vođstvo u odnosu na Evropu, posebno u tehnologijama baterija. Njeni proizvođači se oslanjaju na svoje ogromno domaće tržište, da bi sada prešli u inostranstvo u velike bogate ekonomije od kojih imaju koristi.
  • w/e

    22.09.2023 12:28
    smesno
    Vozila u EU nisu skupa zbog troskova proizvodnje vec zbog halavosti kompanija. Oni takodje vecinu delova za svoja vozila nabavljaju od proizvodjaca sa pogonima u sirotinjskim zemljama poput Srbije, Ukrajine, Turske itd. Jedina razlika je sto je kod nekih proizvodjaca rigoroznija kontrola kvaliteta, dok to verovatno ne vazi ni za jedno Kinesko vozilo. Uopsteno, odnos cene i kvaliteta je definitivno na strani Kineza.
  • Stjepan

    19.09.2023 10:31
    energija
    Te cene nisu "veštački niske", već počivaju na nižim proizvodnim troškovima pre svega jeftine energije koje se Evropa odrekla, a Kina i ostali svet svesrdno prihvatili.
    Zabrinjavaju pokušaji ograničenja slobodnog tržišta. Evropa je započela da napušta svoje proklamovane vrednosti i naglo postala antiglobalistička jer joj se to više ne isplati.
  • Gox

    18.09.2023 19:42
    "Slobodno tržište" će ipak nastaviti da funkcioniše po uobičajenim principima s tim što će sada Kinezi naći način da uvere (ucene) Zapad da ne uvodi visoke carine na njihovu robu.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija