Japan ima najstarije kompanije na svetu: Jedna od njih posluje čak 1.445 godina

U Japanu je veliki broj kompanija koje postoje duže od 100 godinu, a koje se na japanskom zovu šinise. Neke od najstarijih kompanija na svetu su u ovoj državi.
Japan ima najstarije kompanije na svetu: Jedna od njih posluje čak 1.445 godina
Foto: Pixabay
Hram Šinteno-ji je jedan od najznačajnijih budističkih hramova u Osaki. Izgrađen je u šestom veku, za vreme vladavine princa Šotokua. Hram ne bi opstao toliko dugo da o njemu nije postojala pažljiva briga. Poslednji put je rekonstruisan 1963.
 
Posetioci hrama su zadovoljni njime zbog spokoja koji osećaju tokom boravka i njegovim ambijentom usred trećeg po veličini grada u Japanu. Međutim, informacija koja će možda ostati nepoznata većini posetilaca jeste da je hram izgradila kompanija koja postoji vekovima.
Reč je o kompaniji "Kongo Gumi" koja je osnovana 578. godine, a izgradnja hrama bila je njen prvi projekat. Smatra se najstarijom kompanijom na svetu - posluje već 1.445 godina.
 
"Kongo Gumi" nije jedina japanska kompanija koja je među najstarijima na svetu. Prema Ginisovoj knjizi rekorda, najstariji hotel na svetu je takođe u Japanu. "Nišijama Onsen Keiunkan" je hotel otvoren 705. godine u Jamanašiju, prefekturi izvan Tokija.
Najstarija čajdžinica na svetu "Tsuen Tea" je prvi napitak u Tokiju natočila 1160. godine. Najstarija kompanija koja je izašla na berzu je japanska građevinska kompanija "Matusi Kensetsu" koja postoji od 1586. 
 
U Japanu je 52.000 kompanija koje su stare duže od jednog veka.
 
Banka Koreje je 2008. sprovela međunarodno istraživanje kojim je utvrđeno da se u Japanu nalazi 56 odsto od 5.586 kompanija starijih više od 200 godina.
 
Zašto su japanske kompanije među najstarijima na svetu?
 
Japanske kompanije stare više od jednog veka su dobrim delom stvar poverenja i bogatstva. Jedno od obeležja mnogih tih kompanija jeste da su u porodičnom vlasništvu. Izvršni direktor kompanije "Oceanbridge Management" Masako Eguči-Bejkon je napomenuo da koncept porodičnog vlasništva ima snažan uticaj na japanske kompanije.
 
"Uspeh članova porodice, posebno prvog deteta, kroz istoriju je bio vodilja u biznisu", dodaje on.
 
Japanci ovo nazivaju ie, što u bukvalnom prevodu znači kuća ili dom, ali u poslovnom smislu znači, kako je objasnio Eguči-Bejkon, održavanje porodičnog imena u životu. S obzirom na to da je ie koncept znatno ukorenjen u poslovnoj kulturi Japana, retkost je da postoji mentalitet kratkoročnosti. Poštovanje osnovnih vrednosti, koje se prenose sa generacije na generaciju najvažnije je prilikom donošenja odluka.
 
Kako piše poslovni portal CEO Magazine, tradicija i stabilnost su ispred profita i rasta za kompanije nesklone riziku, od kojih četvrtina u rezervama ima dovoljno novca za finansiranje poslovanja u sledeće dve godine.
 
Kompanije dugoročnim pristupom uspevaju da upravljaju prirodnim katastrofama, ratovima i događajima kao što je nedavna pandemija koronavirusa. Takav pristup podrazumeva i to da se ne sme zanemariti odnos prema deoničarima i prema zajednici u celini.
 
Neke od japanskih kompanija s dugom tradicijom su i one koje posluju u celom svetu. Među njima je Nintendo koji je osnovan 1889. kao kompanija za proizvodnju karata za igranje. Dakle, Nintendo je prešao put od proizvodnje karata za igranje do proizvodnje videoigara. Uspešna diversifikacija je uvek povezana s originalnim poslovanjem.
Izazovi modernog vremena
 
Šta se dešava kada porodica nema naslednika koji će preuzeti vođenje kompanije ili kada porodični naslednik ne želi da preuzme vođenje kompanije? To je izazov koji se tradicionalno rešava usvajanjem naslednika, tj. vođenje kompanije se prepušta onome ko nije član porodice.
 
To je bio slučaj u nekoliko kompanija, među kojima su Panasonik, Tojota i Suzuki, čiji je trenutni predsednik Osamu Suzuki četvrti usvojeni sin koji je preuzeo vođenje kompanije. Vođenje se prepuštalo samo muškarcima, ali Eguči-Bejkon smatra da se sada to može prepuštati i ženama.
 
Međutim, stanovništvo Japana stari. Prema poslednjim zvaničnim podacima, 10 odsto stanovništva je starije od 80 godina. Eguči-Bejkon je ukazao da zbog toga postaje sve teže pronaći odgovarajućeg naslednika.
 
Japanska startap kultura se često kritikuje zbog tromosti, tj. zbog toga što promoviše imperativ dugovečnog poslovanja koji podrazumeva gajenje straha od neuspeha, piše CEO Magazine.

Teme

Japan
  • B&B

    03.12.2023 15:31
    Primer za sve
    Japan je zemlja koja je primer svima kako treba da izgleda drzava i narod i sta su prave vrednosti

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija