Prijave za zamenu starih dizelaša uz subvencije sredinom februara

Projekat zamene starih dizel automobila za novija i ekološki prihvatljivija vozila, uz subvenciju države od 2.100 evra, konačno bi trebalo da počne sa realizacijom.
Prijave za zamenu starih dizelaša uz subvencije sredinom februara
Foto: 021.rs
Mirko Koković, pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja, za Biznis.rs kaže da su svi pravni akti koje je neophodno izraditi pre početka deregistracije urađeni, i da bi uskoro, za dve do tri nedelje, trebalo da počne cela akcija. 
 
On naglašava da se najavljena reciklaža neće odnositi samo na dizelaše, već i na vozila sa benzinskim motorima.
 
"Trenutno institucije koje učestvuju u ovom procesu razmatraju predlog i u najskorije vreme, za dve do tri nedelje, očekujemo početak najavljene deregistracije. Napominjem da nisu probijeni nikakvi rokovi, jer je i bilo najave da će javni poziv biti raspisan tokom 2024. godine, a to će se i desiti u narednih nekoliko nedelja", ističe Koković.
Deregistracija podrazumeva predaju na reciklažu putničkih vozila uz subvenciju za kupovinu korišćenih ili novih vozila sa motorom norme minimum euro 6.
 
Kako kaže sagovornik portala Biznis.rs, očekuje se da će ministar Goran Vesić objaviti Javni poziv za reciklere, odnosno pravna lica koja su na tržištu polovnih i novih putničkih automobila.
 
Iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Ministarstva zaštite životne sredine do trenutka objave ovog teksta nisu odgovorili na pitanja u vezi sa deregistracijom, odnosno rokovima kada bi trebalo da bude objavljen javni poziv.
Podsetimo, sredinom decembra 2022. godine Vlada Srbije usvojila je Program zaštite vazduha od 2022. do 2030. godine sa akcionim planom, a jedna od mera i aktivnosti za poboljšanje kvaliteta vazduha je i finansijski podsticaj za zamenu najstarijih dizel vozila novijim, koja manje zagađuju životnu sredinu.
 
Podsticaji za nabavku ekološki čistijih vozila iznosiće 2.100 evra za kupovinu putničkog automobila, 2.500 evra za kupovinu lakih teretnih vozila (kamioni čija najveća dozvoljena masa ne prelazi 12 tona) i 2.900 evra za kupovinu autobusa. Takođe je naglašeno da finansijski podsticaji pokrivaju 35 odsto troškova nabavke polovnih Euro 6 ili Euro VI vozila.
 
Prema podacima sajta Polovni automobili, broj prodatih polovnih dizel vozila u Srbiji za 2022. godinu u odnosu na prethodnu godinu je u padu, a jedan od razloga je što su mnogi potencijalni kupci očekivali subvenciju države za kupovinu automobila standarda euro 6, uz reciklažu starijih vozila.
Za realizaciju planova iz strateškog dokumenta najavljena su ulaganja od 2,6 milijardi evra, od kojih je 102 miliona evra namenjeno za obnovu voznog parka otpremanjem najstarijih putničkih vozila, lakih teretnih vozila, kao i autobusa, u centre za reciklažu.
 
Ova mera podrazumeva da će se subvencijama omogućiti otpremanje najstarijih vozila iz voznog parka u reciklažne centre, a cilj je da do 2025. godine na ovaj način bude otpremljeno 122.300 vozila, a u 2026. godini još 17.900.
  • Zoran

    06.08.2024 07:47
    Subvencije za dizelaše
    Ko koga ovde laže i jaše. Ko da pao s'marsa ovde u Nišu. Niko ne zna koji otpad uzima vozila ko daje novce. Izgleda velika laž u pitanju!!! Ako prođe proslo je pa Vesicu sta ti reko Vucic hoce li ili nece sta na sva zvona zvonili ste!!!
  • Rade

    09.07.2024 12:59
    Sarena laza?
    Evo nas vec u julu mesecu. Niko vise ni ne spominjne subvencije. Vazno da smo za taksi vozila dali 8000! Za sirotinju samo prazna ocecanja.
  • Narcos Open Balkan

    29.01.2024 07:45
    Subvencije za izbore
    Narcos Kamarila pravi novu šemu za finansiranje večne kampanje. Koliko % se vraća u kešu da bi se ta subvencija dobila? Ko ovde koga laže?
    Srbija ne sme da misli!
    Napred! Do po Bede!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija