Pad prodaje električnih automobila u Evropi: Zašto se vozači vraćaju dizelašima?

Prodaja Volkswagen-ovih električnih vozila u Evropi opala je za skoro četvrtinu u prva tri meseca ove godine pošto su se potrošači vratili na benzin.
Pad prodaje električnih automobila u Evropi: Zašto se vozači vraćaju dizelašima?
Foto: Pixabay
Prema najnovijim finansijskim podacima te kompanije od 10. aprila, prodaja potpuno električnih vozila opala je 24 odsto u Evropi, dok je prodaja u Kini porasla 91 odsto u odnosu na prethodnu godinu, prenosi Euronews Srbija.
 
Međutim, sveukupno, kompanija je saopštila da je povećala isporuke vozila za tri odsto na 2,10 miliona vozila, a glavni pokretači su Kina, Južna Amerika i Severna Amerika.
"Vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem porasla su za četiri odsto na 1,97 miliona jedinica, kompenzujući blagi pad od tri odsto na 136.400 potpuno električnih vozila. U ovom segmentu, snažan rast u Kini (+91 odsto) nije u potpunosti neutralisao pad u Evropi (-24 odsto)", navodi se u saopštenju kompanije.
 
Kako dodaju, od januara do marta primetan je pozitivan trend pristiglih porudžbina za potpuno električna vozila u zapadnoj Evropi.
"Više nego duplo više potpuno električnih modela naručeno je u odnosu na isti period prošle godine (+154 odsto), tako da banka narudžbi potpuno električnih vozila trenutno iznosi oko 160.000 vozila", navodi se u saopštenju kompanije.
 
Zašto se Evropljani vraćaju benzincima?
 
U februaru je Evropski parlament izglasao usvajanje novog zakona o zabrani prodaje automobila na benzin i dizel od 2035. godine.
 
Novo pravilo, deo većih napora u borbi protiv klimatskih promena u EU, ubrzaće prelazak bloka na električna vozila.
 
Uprkos tome, prodaja električnih vozila u Evropi je opala u prvom kvartalu 2024. jer sektor i dalje ima izazove, kao što su visoka cena i nedostatak infrastrukture za punjenje, što je takođe istakao Svetski ekonomski forum u nedavnom izveštaju.
 
"Nedavni izveštaj Ernst & Young ukazuje na pozitivne efekte koje su propisi, subvencije i podsticaji imali u smislu pokretanja usvajanja...ali čak i sa subvencijama, troškovi su i dalje jedna od najvećih prepreka za usvajanje na masovnom tržištu. U proseku električna vozila su za više od četvrtinu skuplja od modela motora sa unutrašnjim sagorevanjem, međutim, s vremenom su njihovi troškovi posedovanja niži - nešto čega kupci automobila nisu svesni", navodi se u izveštaju Svetskog ekonomskog foruma.
Svetski ekonomski forum je takođe primetio kako zaostajanje u izgradnji infrastrukture za punjenje električnih automobila i dalje utiče na tržište.
 
"Ernst & Young predviđa da će usvajanje stati bez značajnih javnih mreža brzih punjača za one koji ne mogu da se pune kod kuće ili im je potrebna dopuna na dužim putovanjima. To će zahtevati uklanjanje birokratije, brža odobrenja lokalnih vlasti i dostupne mrežne veze iz komunalnih mreža, kaže Ernst & Young", navodi se u izveštaju.
  • Eon

    23.04.2024 08:05
    Samo gledajte
    Kad tigar počne da pravi leteće automobile, kineska industrija električnih će da pandrkne.
  • /

    22.04.2024 22:36
    /
    @pismen
    a da malo bolje pogledas klipove iz kine pa spazis blato, kuce jos uvek od cerpica sa ponjavama na vratima.

    nije kina samo osvojeni hong kong
  • Aleksa

    22.04.2024 21:11
    Racunica
    Onome ko ima novca da plati najcesce i duplo vise istu klasu elektricnog auta u odnosi na normalan benzinski ili jos bolje dizel i ako je ekoloski onesvescen i nije mu problem da placa skuplje struju za punjenje i propratne troskove dok ceka postace problem odrzavanja takvog auta van garancije a najveci problem kako naci nekog sporoum og da mu proda takav polovan auto. Vecima koja se prevarila i kupila elektricni auto u anketi dali bi ponovo kupili kazu nikada vise! Ipak je to samo jos jedan test inteligencije kao i sve ostale agende!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija