EU uvodi Euro 7 standard za vozila, a u Srbiji još dozvoljen uvoz automobila sa Euro 3

Evropska unija se priprema za uvođenje novih standarda - Euro 7 emisije izduvnih gasova od novembra 2026. za sve postojeće modele i od novembra 2027. za sve nove modele.
EU uvodi Euro 7 standard za vozila, a u Srbiji još dozvoljen uvoz automobila sa Euro 3
Foto: Pixabay
Istovremeno, u Srbiji je i dalje dozvoljen uvoz automobila Euro 3 standarda, navodi Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova.
 
"Podatak koji je više nego porazan je da je u Srbiji u prva četiri meseca ove godine prodato ukupno 43.290 polovnih automobila iz uvoza, a da je više od 65 odsto od ovog broja vozila starijih od 15 godina", saopštila je Asocijacija.
I dok se kod novih kupljenih vozila primećuje pozitivan trend povećanja broja električnih, hibridnih i vozila sa benzinskim motorima, kod polovnih uvezenih vozila iz EU najzastupljeniji su dizelaši starijih generacija (Euro 3, 4, 5).
 
Kako navode iz Asocijacije, podatak je poražavajući jer prodaja takvih dizelaša čini 63 odsto od svih uvezenih polovnih vozila.
U Srbiji je, uprkos najavama nadležnih još prošle godine i očekivanjima da će se to desiti početkom ove godine i dalje prolongirana odluka o zabrani uvoza polovnih vozila sa Euro 3 i Euro 4 eko stadardima.
 
Asocijacija podseća da su se vozila sa Euro 3 standardima proizvodila od 2000. do 2005. godine, a sa Euro 4 od 2005. do 2009. godine.
 
To znači da je u Srbiju i dalje moguće uvesti i vozila stara više od 24 godine, tako da je Srbija ostala poslednje utočište za evropske zagađivače, upozorava Asocijacija.
 
Savet ministara Evropske unije i Parliament EU su 24. aprila definitivno usvojili raniji predlog Evropske komisije o uvođenju novih standarda - Euro 7 emisije izduvnih gasova, emisije štetnih materija koje emituju ostale komponente i delovi vozila (pneumatici, kočione pločice itd.) kao i standarda vezanih za životni vek (trajnost) baterija električnih i Plug-in hibridnih vozila, koje će od novembra 2026. godine morati da ispune svi postojeći modeli putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila (M1 i N1 kategorije), a od novembra 2027. godine svi novi modeli putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila (M1 i N1 kategorije).
 
Za autobuse, teška teretna vozila i priključna vozila pravila stupaju na snagu od maja 2028. godine za postojeće modele, odnosno od maja 2029. godine za nove modele.
 
U Srbiji je u prva četiri meseca 2024. godine povećana prodaja novih vozila za više od 30 odsto u odnosu na isti period lane što svakako ohrabruje.
 
Prodato je 9.713 putničkih automobila što je za čak 2.265 više nego u istom periodu prošle godine kada je prodato 7.448 automobila.
Prodaja lakih komercijalnih vozila u periodu januar-april 2024. dostigla je brojku od 2.131. To je za 575 više nego u prva četiri meseca 2023. kada je prodato 1.556 vozila. Rast od respektabilnih 36,9 odsto.
 
Asocijacija navodi da je Vlada Crne Gore donela odluku da se zabrani od 1. jula ove godine uvoz vozila starijih od 15.godina. To znači da neće moći da se uvezu vozila sa manjim eko standardom od Euro 5.
 
Bosna i Hercegovina je takođe zabranila uvoz polovnih vozila od 1. juna 2019. godine sa motorom Euro 4 standarda.
  • kg

    05.06.2024 21:40
    sigurniji e3
    koja je razlika izmeju euro3 i euro 6 kad taj cim se uveze vadi se napolje dpf i postaje euro 0 gasi si se softerski dpf i postaje euro 0 . onada je bolje euro 3
  • kg

    05.06.2024 21:38
    koja je razlika izmeju euro3 i euro 6 kad taj cim se uveze vadi se napolje dpf i postaje euro 0 gasi si se softerski dpf i postaje euro 0 . onada je bolje euro 3
  • Komi

    05.06.2024 17:59
    @DžiajDžo
    A ko će držati patente i licence?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija