Najveći broj polovnih vozila iz Švajcarske završi u Srbiji

Izvoz polovnih vozila iz Švajcarske je milionski posao, a 2023. godine srazmerno najveći broj ih je završio u Srbiji, pokazuje istraživanje švajcarske radio-televizije SRF.
Najveći broj polovnih vozila iz Švajcarske završi u Srbiji
Foto: Pixabay
Prošle godine iz Švajcarske je izvezeno oko 136.000 automobila, ukupne vrednosti 642 miliona švajcarskih franaka. Vozila su eksportovana u čak 147 zemlje.
 
Prva na spisku je Srbija, u koju je izvezeno čak 25.440 polovnih vozila iz Švajcarske. Slede Poljska sa 17.334, Bugarska sa 12.146 i Francuska sa 11.271 uvezenim polovnim automobilom.
Među prvih deset zemalja na čijim putevima završavaju švajcarski polovni automobili su još i Ukrajina, Libija, Bosna i Hercegovina, Nemačka, Albanija, Severna Makedonija i Grčka.
 
Poređenja radi, 2013. Švajcarci su u inostranstvu prodali 125.000 automobila za ukupno nešto manje od 330 miliona franaka.
SRF piše da su bezuspešni ostali svi pokušaji da stupi u kontakt sa nekim prodavcem polovnih automobila, koji obično samo ostave posetnicu pod brisače automobila sa porukom da kupuju i brojem telefona.
 
U švajcarskoj carini su rekli da je takav izvoz sa ispravnom dokumentacijom sasvim legalan. Kupovina se veoma često obavlja u gotovini, pa nadležne službe pomno prate te transakcije zbog sumnje da bi moglo da se radi o pranju novca ili organizovanom kriminalu.
 
Na kraju su novinari SRF uspeli da stupe u kontakt sa jednim trgovcem u Srbiji, koji je želeo da ostane anoniman.
 
On je rekao da su švajcarski polovni automobili posebno omiljeni, jer jedva imaju neku ozbiljnu kilometražu.
 
"Jedva uvozimo iz Nemačke, jer su njihovi već prešli previše kilometara", rekao je taj preprodavac.
 
Međutim, posao, prema njegovim rečima, u poslednje vreme postaje sve manje unosan, pošto kupcima više nisu potrebne vize pa sami odlaze u inostranstvo da kupe automobil.
Sa trgovcima sarađuju i auto-mehaničarske radionice i švajcarski prodavci polovnih vozila, koji stranim trgovcima prodaju polovne automobile kada više ne ispunjavaju švajcarske saobraćajne standarde ili se popravka ne isplati.
 
"Sarađujemo uvek sa istim prodavcima. Onda dobijemo ponude za cenu u nekoj zemlji, ili ga i prodavci još i sami srede", rekao je vlasnik jedne prodavnice polovnih vozila u istočnoj Švajcarskoj, dodajući da on obično i ne zna gde će automobil završiti.
 
Prema njegovim rečima, automobili koji bi u Švajcarskoj bili rashodovani, na drugim mestima se još dugo voze.
  • Mister

    27.07.2024 10:08
    L
    Najrigorozniji tehnicki pregled je u Austriji to svi znaju,pikel se ne dobija i zbog najmanje sitnice,toliko o temi !
  • Ivan

    27.07.2024 10:02
    Pre 2 godine sam radio u blizini Ciriha i otisao do servisa da upitam koliko bi racunao za zamenu ulja, filter i rad? 550 CHF. Otisao sam na savet kolege sa posla 30 km preko granice u Njemacku i sve sredio za 280 Eura. Toliko zasto ne menjaju ulja i servise nego imaju po 50.000 km kad su prvi put zamenili ulje. Gade mi se ti skrti ljudi gade.
  • Dex

    26.07.2024 19:19
    Nista novo u drzavi Srbiji. I dalje se istim zarom kupuje svapski auto otpad. Sto bi pametni svabo zagadjivao svoju drzavu izduvnim gasovima iz krseva, kad to moze srbenda. A sve samo da se u selu pohvali kako vozi "njemacko avto"

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija