Stelantis beleži dalji pad prodaje: Dva faktora koji utiču na to

Grupa Stelantis, koja je matična kuća Pežoa, Fijata i Krajslera, beleži pad prodaje u trećem kvartalu ove godine od 27 odsto, na 33 milijardi evra.
Stelantis beleži dalji pad prodaje: Dva faktora koji utiču na to
Foto: Screenshot (Youtube/Al Džazira Balkans)
Na to su uticale teškoće u Severnoj Americi i kašnjenje u lansiranju novih modela u Evropi.
 
Grupa je isporučila 1.148.000 vozila u trećem tromesečju, što je pad od 279.000 jedinica na godišnjem nivou (minus 20 odsto), saopštila je uprava Stelantisa. 
Treći kvartal obeležen je "tranzicijom" između dve generacije vozila sa više kašnjenja u lansiranju kao što je kašnjenje u izbacivanju modela Sitroen C3 i C3 Erkros, koji su uticali na pad obrta u Evropi, odnosno minus 12 odsto na godišnjem nivou, na 12,5 milijardi evra, na već pogoršanom tržištu automobila, saopštila je grupa.  
 
U Severnoj Americi promet je pao 42 odsto na godišnjem nivou na 12,4 milijardi evra, zbog pada prodaje i promocija pokrenutih da bi se smanjile zalihe vozila. 
Grupa je istakla da je na putu da ostvari ciljeve smanjenja zaliha u SAD, sa predviđenim 80.000 vozila manje od 100.000 za novembar.
 
U Latinskoj Americi prodaja je porasla 14 odsto zahvaljujući snažnoj tražnji u Brazilu i Argentini, ali je obrt pao dva odsto zbog nepovoljnog kursa. 
 
"Iako su rezultati u trećem kvartalu 2024. godine slabiji od našeg potencijala, zadovoljan sam napretkom u rešavanju operacionih problema, posebno kada je reč o zalihama u SAD", rekao je novi finansijski direktor grupe Dag Osterman.
 
Grupa koja obuhvata 15 marki vozila sada računa na rast prodaje novih modela lansiranih 2024. godine, kao što je novi Pežo 3008, koji beleži 75.000 narudžbi, Alfa Rome Junior ili električni terenac Džip Vagonir S i nova verzija električnog pikapa Ram 1500.
 
Stelantis prolazi kroz tešku fazu posle više godina rekordne dobiti, od kada je osnovana 2021. spajanjem PSA (Pežo Sitroen) i FCA (Fiat-Krajsler).
 
Grupa je krajem septembra najavila jasnu reviziju svog cilja za operacionalnu maržu, koja se sada procenjuje na između 5,5 i sedam odsto u 2024. godini. 
Posle niza rekordnih tromesečja, Stelantis je konačno konstatovao globalno "pogoršanje" tržišta automobila, povezujući to sa povećanjem ponude i pojačanom kineskom konkurencijom.
 
Grupa Stelantis koju čine Krajsler, Sitroen, Fijat, Džip, Dodž, Lanča, Opel, Pežo, Ram i Voksal, u julu je objavila podatak o velikom padu prodaje u prvom polugodištu.
 
Od tada je grupa najavila dolazak nekoliko rukovodilaca koncentrisanih više na marketing, kao i odlazak generalnog direktora Karlosa Taversa u penziju u 2026. godini. 
  • komsha

    01.11.2024 07:42
    ima resenja
    vratite cenu automobila na normalnu i porasce prodaja odmah...
  • predrag

    31.10.2024 13:47
    Bolje bi bilo da smo ostali na Floridi.
    Sad nemamo nista, dzaba placamo energente Stelantisu/Fijatu.. kada tu sada (za el.pandu) nema ni radnika, sve rade same masine.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija