Vlasnicima oldtajmera olakšava se registracija njihovih ljubimaca: Evo i kako

Pravilnik o utvrđivanju statusa od istorijskog značaja kojim se olakšava registracija i tehnički pregled za oldtajmera, stupio je 20. januara na snagu.
Vlasnicima oldtajmera olakšava se registracija njihovih ljubimaca: Evo i kako
Foto: Pixabay (ilustracija)
Oni koji poseduju ovakav automobil više neće morati da brinu da li, na primer, imaju treće stop svetlo.
 
Naime, vlasnici oldtajmera godinama unazad imaju dosta problema, a do sada je svako ko bi uvezao ovakvo vozilo morao da dobije uverenje od Muzeja automobila kako bi mogao da ocarini vozilo, a da istovremeno to nije bila garancija da će proći tehnički pregled, piše sajt Polovni automobili a prenosi Nova ekonomija.
 
"Stvari su počele da se menjaju početkom primene izmena i dopuna Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, septembra 2023. godine, kada je dat i okvir za izradu odgovarajućih podzakonskih akata. Sada, konačno dolazimo u situaciju da počinje primena Pravilnika koji reguliše ovu oblast i koji će omogućiti da vlasnici oldtajmera mogu da dobiju odgovarajuću potvrdu, koja će na neki način biti garancija tehničke ispravnosti", navodi se u tekstu.
Kako će izgledati postupak dobijanja uverenja?
 
Vlasnici starovremenskih vozila (odltajmera) od 20. januara imaju mogućnost da podnesu zahtev nekoj od ovlašćenih organizacija za ispitivanje, gde će se utvrđivati da li vozilo ispunjava uslove za dobijanje potvrde i da li pripada kategoriji vozila od istorijskog značaja.
 
Dodaje se da će se, za sada, takvi pregledi obavljati u dve laboratorije: u Centru za motorna vozila AMSS i u laboratoriji CIAH Mašinskog fakulteta u Beogradu.
 
"Po prijemu zahteva, pravilnikom je predviđeno formiranje tročlane komisije, koja se sastoji od predstavnika ovlašćenih organizacija i predstavnika nekog od zvaničnih saveza za istorijska vozila, a po potrebi može biti i član iz Agencije za bezbednost saobraćaja. Nakon pregleda, kada se konstatuje da vozilo ispunjava sve uslove i to ne samo u smislu starosne granice, već i po kriterijumu očuvanosti i originalnosti, Agencija će izdati Potvrdu, kojom se dakle potvrđuje da se radi o vozilu od istorijskog značaja. Ovo je veoma važno, jer po prvi put na ovaj način uređujemo ovu oblast", napominje Milan Milojević iz Agencije za bezbednost saobraćaja.
Iako na prvi pogled potvrda deluje kao običan papir, u praksi bi to trebalo da reši problem registracije oldtajmera, navodi se u tekstu.
 
To će biti moguće zahvaljujući ranije donetim izmenama Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila.
 
"Ranije je postojala opšta definicija u tom pravilniku šta je oldtajmer, što je ostavljalo prostora za razna tumačenja i pravilo probleme prilikom registracije. Međutim, mi ne samo da smo promenili neke pojedinačne odredbe, jer smo smatrali da vozila preko 30 godina treba da budu izuzeta od nekih pravila, već smo uveli opštu odredbu po kojoj može u potvrdi, koju će izdavati Agencija, da se navede od kojih tehničkih uslova neko vozilo može biti izuzeto", pojašnjava Milojević.
 
To bi značilo da, ukoliko na primer vozilo dođe na tehnički pregled bez trećeg štop svetla, vlasnik više neće morati da dodatno sređuje automobil i da ugrađuje naknadno to svetlo, s obzirom na to da je tako propisano u pravilniku, jer će u potvrdi koju izdaje Agencija biti navedeno da je to konkretno vozilo izuzeto od toga da mora imati treće svetlo, jer nije predviđeno fabrički.

Da bi neko vozilo moglo da dobije status vozila od istorijskog značaja mora da bude staro 30 i više godina, da predstavlja materijalni spomenik tehničke kulture, tradicije i društvenog nasleđa, bude u voznom stanju i da se ne koristi u svakodnevnom saobraćaju, dodaje se u ovom korisnom obaveštenju vlasnicima oldtajmera.

OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Oligarh ruski

    02.02.2025 23:22
    Yugo 55 i zastavo 101, eve me...
  • Gv

    02.02.2025 04:06
    Neznanje
    Kako svet radi tako i mi. Sve je osmišljeno samo da prepisemo. Ubi nas neznanje i kao neko pametovanje. Gledamo na TV kako ljudi naprave motocikl u garaži obavi atest i vozi. Mi ne smemo da restauriramo staro vozilo traže nam dozvolu fabrike
  • Ана Ђ.

    01.02.2025 23:00
    Може ли онда сада..
    Да се увезе класични Енглески Јагуар XJR 1984 год који сам наследио од ујака и који ме годинама чека у иностранству док Србија не пронађе смисао и знање? Наравно са десним воланом!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Devizne rezerve NBS manje nego u januaru

Bruto devizne rezerve Narodne banke Srbije (NBS) su na kraju februara bile su na nivou od 28,79 milijardi evra, što je 225,3 miliona evra manje nego na kraju januara, objavila je NBS.

"Ograničavanje cene brašna 'guši' mlinare"

Državno ograničenje cene brašna, koje traje već godinu i po dana i koje je nedavno produženo za još šest meseci, nanelo je trošak mlinarima u Srbiji u ovom periodu od oko 150 miliona dinara.

Nezaposlenost u SAD raste

U Americi je u februaru otvoreno novih 150.000 radnih mesta ali je nezaposlenost i pored toga porasla na 4,1 odsto.