Stara vozila, nova pravila: "Pečat" oldtajmerima od sledeće godine, pogledajte sve novine

Da neko vozilo u Srbiji i zvanično dobije status "vozila od istorijskog značaja" biće moguće od druge polovine januara 2025. godine.
Stara vozila, nova pravila: "Pečat" oldtajmerima od sledeće godine, pogledajte sve novine
Foto: Pixabay
Tada, naime, počinje primena pojedinih odredbi upravo usvojenog pravilnika koji se odnosi na - oldtajmere, prenosi N1.
 
"Vozilo od istorijskog značaja (oldtajmer) je motorno vozilo ili priključno vozilo, koje je proizvedeno ili registrovano pre 30 i više godina, koje je u voznom stanju, održavano u originalnom ili približno originalnom stanju, i kao takvo, predstavlja materijalni spomenik tehničke kulture, tradicije i društvenog nasleđa za koje je utvrđen status vozila od istorijskog značaja, u skladu sa uslovima ovog pravilnika", stoji u novom Pravilniku o utvrđivanju statusa vozila od istorijskog značaja, koji je u Službenom glasniku objavljen u petak, 12. jula.
Ovo je, praktično, prvi propis kojim se uređuje kako se utvrđuje status oldtajmera, kako se taj status oduzima, kako se razvstavaju oldtajmeri, vodi evidencija o njima, zatim kako izgleda i šta sadrži potvrda o oldtajmerima, kao propisuju bliži uslovi koje mora da ispuni pravno lice za ispitivanje tehničkih karakteristika i očuvanosti ovih vozila.
 
Pravilnik na snagu stupa osmog dana od objave, dakle 20. jula, dok primena pojedinih članova počinje tek po isteku šest meseci od dana stupanja na snagu, što je druga polovina januara 2025.
Potvrdu o vozilu od istorijskog značaja izdavaće Agencija za bezbednost saobraćaja.
 
"Utvrđivanje statusa vozila od istorijskog značaja sprovodi se ispitivanjem tehničkih karakteristika i očuvanosti vozila na osnovu procedure za ispitivanje tehničkih karakteristika i očuvanosti vozila od istorijskog značaja definisane ovim pravilnikom", navodi se u članu pravilnika čija primena kreće tek u januaru.
 
A, ispitivanje tehničkih karakteristika i očuvanosti vozila od istorijskog značaja obuhvata: proveru usaglašenosti vozila sa podnetom dokumentacijom; utvrđivanje tehničkih karakteristika vozila; utvrđivanje originalnosti vozila, odnosno očuvanosti vozila u originalnom ili približno originalnom stanju; utvrđivanje funkcionalnosti vozila sa ciljem provere da li je vozilo u voznom stanju.
 
Oldtajmeri se razvrstavaju u jednu od tri klase: standardno istorijsko vozilo, replika istorijskog vozila i reprodukcija istorijskog vozila.
 
"Reprodukcija istorijskog vozila može se smatrati vozilom od istorijskog značaja ukoliko ispunjava uslove propisane ovim pravilnikom samo u slučaju da predstavlja kopiju retkog i istorijski značajnog modela vozila, uz saglasnost Agencije", navodi se u pravilniku.
 
Kako će izgledati procedura za ispitivanje tehničkih karakteristika i očuvanosti vozila od istorijskog značaja, a kako postupak vizuelnog pregleda i provere funkcionalnosti vozila i njegovih sistema, šta će i kako na oldtajmeru smeti da se prepravlja i sve ostale detalje koje propisuje Pravilnik o utvrđivanju statusa vozila od istorijskog značaja pročitajte OVDE.
  • Lala Novi Sad

    17.07.2024 17:03
    ih
    U Srbiji se "kotrlja" cca 700000 vozila starijih od 30 godina
  • Ranko

    17.07.2024 15:20
    U prevodu...
    U prevodu ako ti ne ozvanice status oltajmera neces moci da registrujes vozilo...
  • Sale

    17.07.2024 07:25
    Parazitskoj Agenciji za bezbednost saobraćaja izmišljaju poslove da utvrde da li je vozilo ,,od istorijskog značaja". Tako da ako se ne svidiš uštirkanom foteljašu vozilo iako staro više od 35 godina može biti proglašeno da nije old tajmer! Status će dobijati samo bogataši koji će kupovati već sređrna vozila, dok će hobisti izvisiti zato što im na primer gume, žmigavci, sedišta nisu originalni...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija