Naučnici prvi put detektovali prolazak seizmičkih talasa kroz jezgro Marsa

Naučnici su prvi put uspeli da detektuju prolazak seizmičkih talasa kroz jezgro Marsa i utvrde njegov sastav i veličinu.
Naučnici prvi put detektovali prolazak seizmičkih talasa kroz jezgro Marsa
Oni su utvrdili da je jezgro Crvene planete otprilike veličine Zemljinog Meseca, kao i da je gotovo dvostruko gušće.
Do tih saznanja došli su zahvaljujući lenderu agencija NASA InSight koji je pratio seizmičku aktivnost na Marsu pune četiri godine
Lender je tokom 1.480 dana zabeležio više od 1.000 potresa na Marsu i nekoliko udara meteorita i samo dva zemljotresa na suprotnoj strani planete.

Naučnici su na osnovu tih potresa i udara otkrili da Marsovo jezgro ima prečnik od 1.780 do 1.810 kilometara, sa gustinom od oko 6.200 kilograma po kubnom metru.

Taj poluprečnik je nešto manji nego što je ranije procenjeno, i upola manji od kombinovanih slojeva jezgra Zemlje.

Jezgra obe planete čine otprilike polovinu njihove ukupne debljine.
Istraživači su zaključili da je jezgro Marsa uglavnom sačinjeno od legure tečnog gvožđa, pri čemu sumpor čini oko 15 procenata njegove mase, dok udeo vodonika, kiseonika i ugljenika zajedno čini oko pet procenta.

Ta otkrića su otprilike u skladu sa prethodnim analizama sastava Marsovih meteorita.

Teme