Kućni aparati špijuniraju svoje vlasnike i prikupljaju podatke
Rezultati koje je objavio sajt Which? pokazuju da kompanije prikupljaju mnogo više podataka nego što je potrebno da bi proizvod funkcionisao.
Foto: Pixabay
Uređaji koji se svakodnevno koriste, poput pametnih zvučnika, kamera na vratima, televizora, pa čak i mašina za pranje veša, špijuniraju porodice, pokazalo je istraživanje.
Otkriveno je da standardni uređaji u domaćinstvu "hvataju" i dele privatne informacije s velikim tehnološkim kompanijama, kao što su Google, Amazon, Facebook i TikTok. Veruje se da kompanije i njihovi poslovni partneri koriste informacije da bi ciljali ljude oglašavanjem na pametnim telefonima i drugim uređajima, piše "Dejli mejl".
Rezultati koje je objavio sajt Which? pokazuju da kompanije prikupljaju mnogo više podataka nego što je potrebno da bi proizvod funkcionisao. Google Nest proizvodi, koji uključuju bezbednosne kamere, pametne zvučnike, kamere za zvona na vratima, sisteme za kontrolu grejanja, prikupljaju ogromnu količinu informacija o lokaciji ljudi koji se povezuju putem pametnih telefona koristeći Android operativni sistem. S druge strane, ti isti proizvodi prikupljaju znatno manje informacija kada se korisnici na njih spajaju preko Apple iPhonea.
"Nije poznato zašto se prikupljaju dodatni podaci. Međutim, Googleov primarni posao je oglašavanje i marketing, dok se Apple trenutno fokusira na prodaju hardvera", glasi objašnjenje istraživanja.
Stručnjaci su posmatrali koje su informacije potrebne uređajima za kreiranje naloga, koje dozvole za podatke zahtevaju njihove aplikacije i koje aktivnosti marketinške kompanije prate na tuđim proizvodima. Pametni zvučnici bi trebalo da slušaju samo kada korisnici to žele, ali to nije uvek tako.
Na primer, pametni zvučnici Bose dele korisničke podatke s Metom, matičnom kompanijom Facebooka. Ezviz pametne kamere i zvona na vratima, koje prodaju veliki trgovinski lanci uključujući Argos, imali su daleko najaktivniji softver za praćenje. To je uključivalo deljenje informacija s TikTokovom poslovnom marketinškom jedinicom, kao i s Pangleom, vodećom platformom za video oglašavanje, Huaweijem, Googleom i Metom. Svaki brend pametnih kamera i zvona koristila je Google usluge praćenja, dok su se Blink i Ring povezali s matičnom kompanijom Amazon.
Which? je objasnio da su funkcije špijuniranja i praćenja automatski aktivirane prema podrazumevanim podešavanjima. Potrošači mogu da ih isključe, ali to zahteva promenu podešavanja i može dovesti do toga da neki aspekti uređaja ili aplikacije više ne rade. Većina menija pametnih televizora puna je oglasa, od kojih su neki personalizovani na osnovu korisničkih podataka. Istraživanje je otkrilo da LG, Samsung i Sony uzimaju podatke pod tasterom "prihvati sve".
Prema istraživanju, LG je tražio najviše podataka od svih brendova mašina za pranje veša, uključujući ime kupca, datum rođenja, e-poštu, imenik s telefonskim kontaktima, tačnu lokaciju i telefonski broj. Hoover je tražio kontakte i telefonske brojeve korisnika na Android uređajima. Uz Miele, praćenje precizne lokacije omogućeno je prema podrazumevanim podešavanjima i potrebno za korišćenje njegove aplikacije.
Istraživanje je pokazalo da su podaci, za koje se ljudi najviše brinu da će biti podeljeni, njihovi kontakti i lokacija u pozadini. Zatim slede fotografije, broj telefona i tačna lokacija. Prema Opštim propisima o zaštiti podataka (GDPR), kompanije moraju da budu transparentne u pogledu podataka koje prikupljaju i načina na koji se ti podaci obrađuju. Prikupljeni podaci takođe moraju da budu relevantni i ograničeni na ono što je potrebno za odvijanje obrade. Međutim, razlozi za uzimanje informacija često su preopširni, a kompanije tvrde da imaju 'legitimne interese'.
"Kompanije ne bi trebalo da prikupljaju više podataka nego što im je potrebno za pružanje usluge koja se nudi, posebno ako će važne informacije 'zakopati' u dugačke odredbe i uslove korišćenja. Kancelarija poverenika za informacije o ličnosti trebalo bi da razmotri ažuriranje smernica da bi bolje zaštitila potrošače od slučajnog odricanja od ogromnih delova sopstvenih podataka, a da toga nisu svesni", rekao je Rokio Konča, direktor politike Whicha?.
Proizvođači su tvrdili da su transparentni s kupcima u pogledu upotrebe njihovih podataka. Tvrdili su i da se prikupljeni podaci koriste za poboljšanje uređaja i usluga.
"Google se u potpunosti pridržava primenjivih zakona o privatnosti i pruža transparentnost našim korisnicima u pogledu podataka koje prikupljamo i načina na koji ih koristimo", rekli su iz Googlea.
Iz Amazona su poručili da dizajniraju svoje proizvode da bi zaštitili privatnost i bezbednost svojih kupaca i da bi korisnicima omogućili kontrolu nad njihovim iskustvom.
"Nikada ne prodajemo njihove lične podatke i nikada ne prestajemo da radimo na zaštiti njihovih podataka. Podatke koristimo odgovorno da bismo isporučili ono što naši kupci očekuju: proizvode koje vole i koji su uvek sve bolji", zaključili su iz Amazona.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija
VIDEO: Lansiran šesti probni let Starship-a, bili prisutni i Mask i Tramp
20.11.2024.•
0
Kompanija SpaceX američkog milijardera Ilona Maska lansirala je šesti probni let svemirskog broda Starship iz Teksasa.
Nova internet pretnja: Virus krade lične podatke iz inboxa Gmaila
19.11.2024.•
0
Korisnici servisa "Gmail" pozivaju se na oprez zbog novih napada virusa "Rhadamanthys Stealer" koji stručnjaci za sajber bezbednost nazivaju velikom pretnjom za lične podatke korisnika.
Vrhovno versko telo Pakistana zabranilo korišćenje VPN mreža zbog pornića i terorizma
18.11.2024.•
4
Veće islamske ideologije kao najviše savetodavno telo za verska pitanja u Pakistanu proglasilo je upotrebu virtuelnih privatnih mreža zabranjenim jer su protiv šerijata i nacionalne sigurnosti zemlje
Sprečen pokušaj prevare upotrebom veštačke inteligencije, FBI izdao međunarodno upozorenje
17.11.2024.•
0
Grčka uprava za borbu protiv pranja novca osujetila je pokušaj prevare korišćenjem veštačke inteligencije (AI) vredan 4,5 miliona evra usmeren na američku kliniku.
Novi program Open AI će moći da obavlja zadatke na računaru bez korisnika
17.11.2024.•
1
Kompanija za razvoj veštačke inteligencije Open AI planira da u januaru sledeće godine predstavi novi proizvod nazvan Operator.
YouTube testira novu funkciju: Remiksovanje pesama uz pomoć veštačke inteligencije
14.11.2024.•
0
Američka platforma Jutjub testira funkciju koja će omogućiti korisnicima da remiksuju pesme uz pomoć veštačke inteligencije, prenosi portal Teh kranč.
Bengalska mačka i Australija: Ako ukucate ovo u Google verovatno ćete biti hakovani
13.11.2024.•
0
Kompanija za bezbezdnost na internetu "Sofos" upozorila je korisnike interneta na šest naizgled nekontroverznih reči koje bi mogle da ih skupo koštaju, među njima je i reč mačka.
LG predstavio ekran koji se rasteže i uvrće bez gubitka kvaliteta
13.11.2024.•
2
Kompanija LG Display je razvila ekran za koji tvrdi da je prvi koji može da se rastegne za dodatnih 50 odsto.
Direktor Evropske svemirske agencije: Evropa bi trebalo da se takmiči sa SAD u svemiru
13.11.2024.•
1
Evropa bi trebalo da bude u poziciji da se takmiči sa SAD u svemiru, izjavio je generalni direktor Evropske svemirske agencije (ESA) Jozef Ašbaher.
Mladi iz Generacije Z najčešće preuzimaju aplikacije Temu, Tiktok i Threads
12.11.2024.•
1
Amerikanci iz takozvane Generacije Z stari od 18 do 24 godine su u prvih 10 meseci ove godine najviše preuzimali aplikacije Temu, Tiktok i Threads, pokazalo je istraživanje agencije Appfigures.
VIDEO: Veštačka inteligencija u Bazilici Svetog Petra otkrila strukturalne slabosti nevidljive okom
12.11.2024.•
1
Veštačka inteligencija (AI) sada je prvi put uspela da identifikuje strukturalne slabosti nevidljive golim okom u Bazilici Svetog Petra u Vatikanu.
Neko je pomerio najstariji britanski satelit: Ne zna se ko i zašto
12.11.2024.•
0
Neko je pomerio najstariji britanski satelit, a čini se da nema tragova ko je to učinio i zbog čega, piše BBC.
Stručnjaci proveravaju da li bi ogroman asteroid mogao da pogodi Zemlju 2029. godine
10.11.2024.•
1
Postoji mali, ali krajnje zanemaren rizik da bi takozvani "bog haosa", asteroid Apofis mogao da udari našu planetu, i to skorije nego što je očekivano.
Prvi put mozak pacova povezan sa veštačkom inteligencijom: Može da odgovori na bilo koje pitanje
10.11.2024.•
3
Ruski naučnici su prvi na svetu povezali mozak pacova sa veštačkom inteligencijom (AI), koja mu pomaže da daje tačne odgovore na razna pitanja.
VIDEO: Japanci u svemir poslali prvi drveni satelit
06.11.2024.•
0
Prvi drveni satelit na svetu LignoSat, koji su kreirali japanski istraživači, lansiran je u svemir, kako bi se testiralo korišćenje drveta u svemiru.
VIDEO Ruska svemirska agencija postavila 55 satelita u orbitu, uključujući i dva iranska
05.11.2024.•
0
Roskosmos je saopštio da je sinoć u orbitu postavio 55 satelita, uključujući dva u vlasništvu privatne iranske kompanije, jedan rusko-kineski i jedan u saradnji sa Zimbabveom.
Prva veštački izazvana kiša meteora ide ka Zemlji
05.11.2024.•
0
Prva veštačka kiša meteora, sačinjena od fragmenata asteroida, koji je ciljano gađan u DART misiji, krenula je ka Zemlji.
VIDEO: Troje kineskih astronauta se vratilo na Zemlju nakon šest meseci u svemiru
04.11.2024.•
0
Troje kineskih kosmonauta su se danas vratila na Zemlju nakon što su proveli šest meseci na svemirskoj stanici Tiangogng.
Prevaranti preotmu Fejsbuk profil, pa koriste rođake i prijatelje žrtve da dođu do para
03.11.2024.•
0
Često se kaže da, ako vam se nešto na internetu čini predobro da bi bilo istinito, verovatno je prevara ili laž.
Koridori sa pokretnim trakama za transport: Kako Japan planira da reši manjak vozača kamiona
02.11.2024.•
1
Japan planira da izgradi koridor za automatizovani transport tereta između Tokija i Osake, koji je vlada nazvala "put pokretne trake", kako bi se nadoknadio manjak vozača kamiona.
NASA ponovo u kontaktu sa sondom Vojadžer 1 lansiranom pre skoro pola veka
02.11.2024.•
1
Svemirska letelica Vojadžer 1, lansirana pre 47 godina, ponovo je u kontaktu sa centrom za komunikacije NASA-e.
Komentari 3
Сеновић
Ferengi
no name
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar