Polovnjaci od početka godine skuplji za više od 30 odsto, mikročipovi "diktiraju" tržište

Polovni automobili, koji u Srbiji čine čak 85 odsto registrovanih vozila, u poslednjih godinu dana poskupeli su i više od 30 odsto.
Polovnjaci od početka godine skuplji za više od 30 odsto, mikročipovi "diktiraju" tržište
Foto: Pixabay
Nedavno je najavljena izmena zakona kojima se predviđa da od naredne godine registracija bude jeftinija i to za vozila starosti od 5 do 20 godina, ali imajući u vidu poslednja dešavanja na automobilskom tržištu potencijalni kupci strahuju od novog poskupljenja, piše Blic
 
Pritisaka na cene polovnjaka već neko vreme ima po više frontova, s jedne strane tu je hronična nestašica čipova i poluprovodnika koja je primorala velike fabrike automobila na smanjenje proizvodnje. To je direktno povećalo i tražnju za polovnjacima, a samim tim i njihovu cenu.
 
"Većina proizvođača automobila zavisi od kineskih proizvođača mikročipova, a tih komponenti je malo, nema ih dovoljno, a to ima i svoje posledice po cenu", potvrđuje za Blic predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milan Belin.
 
Tako je na primer automobilski gigant Folksvagen nedavno saopštio da njegova glavna fabrika u Volfsburgu trenutno radi u ograničenom opsegu i to upravo zbog problema u snadbavanju čipovima. Takođe, iz fabrike su najavili i otkaze, kako radnicima tako i menadžmentu, a sve zbog održanja produktivnosti.
 
Drugi razlog za poskupljenje polovnjaka su najavljeni novi propisi u Nemačkoj zbog kojih uvoz polovnjaka iz ove zemlje potencijalno može biti skuplji i do 20 odsto.
 
Proteklih meseci bilo je reči o nemačkom Zakonu o garancijama, a najavljivane su i izmene istog čime bi trebalo da se usklade nemačke direktive sa Direktivom EU o prodaji robe. 
 
Naime, u slučaju da Nemačka promeni svoj zakon, prodaja polovnih automobila iz te zemlje bi mogla da bude desetkovana.
 
Nemačko udruženje dilera automobila očekuje da bi usvajanje izmena zakona donelo rast cena polovnih automobila za 10 do 20 procenata. Prethodni rok za garancije bio je šest meseci, a produženje garancije i efekti, odnosno troškovi takve odluke stvaraju problem trgovcima.
 
S druge strane, iako ova odluka ide na ruku kupcima polovnih vozila, jer bi trebalo da im obezbedi veću sigurnost da su vozila koja kupuju ispravna ili bar besplatnu popravku u roku od godinu dana ako dođe do nekog kvara, dugoročno bi moglo doći do negativnih promena, poput poskupljenja automobila.
 
Državno udruženje nezavisnih trgovaca motornim vozilima (BVfK) iz tog razloga je apelovalo na nemačko Savezno veće u pokušaju da spreči usvajanje ovih izmena. 
 
"Promene su nesrazmerno nepovoljne i neodržive za trgovinu motornim vozilima", navodi se u saopštenju BVfK.
 
Nova pravila za registraciju
 
Ministarstvo finansija uputilo je juče Vladi Nacrt zakona o izmenama i dopunama Zakona o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara kojim se predviđa smanjenje poreza za vozila starosti od 5 do 20 godina.
 
Vozila koja su starija od dve decenije neće imati ovo umanjenje, jer se za njih i sada plaća 20 odsto od propisanog iznosa poreza. Takođe, kako navode u ministarstvu, to bi moglo da se smatra podsticajem za njihovu nabavku što nije prihvatljivo ni sa stanovišta bezbednosti na putevima niti unapređenja zaštite životne sredine.
 
Još jedna izmena predložena Vladi tiče se načina utvrđivanja poreza na prenos apsolutnih prava na upotrebljavanim motornim vozilima koji se vrši između fizičkih lica koja nisu obveznici poreza na dodatu vrednost.
  • Boris

    03.11.2021 13:47
    @Av

    Ne naplaćuju nam taksu nego si dužan prvi put kad ulaziš da se prijaviš i platiš 7 evra. Posle toga si miran 3 godine.

    Što se tiče odlaska iz Srbije, dokle god naši ljudi smeju da budu u EU najviše 90 dana turistički, nekog masovnijeg odlaska poput onog iz Rumunije, Bugarske ili Hrvatske neće biti. Većina majstora će nastaviti sa ovim tempom: 90 dana EU, potom ovde pola godine, pa opet iznova.
  • Ciga

    03.11.2021 12:43
    Sviranje Q...
    Ti polovnjaci koji su poskupeli ma zapadu kod nas svakako neće ni stići, to su dobri mladi automobili. Kod nas stiže mahom otpad, i njegovo poskupljenje je ne realno.
  • gradjaninX

    03.11.2021 12:11
    Novi Golf 8 u osnovnoj opremi ima maltene sto je Golf 7 imao u najvisoj, a definitivno u srednjoj. Kosta manje nego sto je Golf 7 u osnovnoj...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija