Prvi koraci ka naplati putarine za kamione na magistralnim putevima, ne zna se kako će funkcionisati

Putevi Srbije raspisali su tender za projektovanje sistema za naplatu putarine na putevima nižeg reda za teška teretna vozila, nosivosti preko 12 tona.
Prvi koraci ka naplati putarine za kamione na magistralnim putevima, ne zna se kako će funkcionisati
Foto: 021.rs

Kompanije imaju rok da se prijave do kraja januara 2023, a vrednost posla procenjena je na 60 miliona dinara, piše N1.

U obrazloženju zbog čega bi se to uradilo, navodi se da je od uvođenja naplate putarine u Srbiji uočeno da veći broj teških teretnih vozila kako bi izbegli plaćanje putarine na autoputevima, kao alternativne, koristi puteve nižeg reda, naročitio magistralne puteve I i II reda.

Iz Puteva Srbije smatraju da bi se naplatom putarine kamionima na magistralnim putevima, obezbedio dodatni novac za njihovo održavanje, jer ih najviše i uništavaju teška teretna vozila.
 
Ibarska magistrala je prva o kojoj država razmišlja.
 
"Vrlo brzo ćemo Ibarsku magistralu zatvoriti za takve kamione, pre svega zbog bezbednosti. Biće im ista cena kada idu Ibarskom kao i na autoputu", poručio je krajem 2021. godine Zoran Drobnjak, vd direktora JP Putevi Srbije.
 
Kako navodi N1, u projektnom zadatku stoji da se naplata putarine na putevima prvog reda primenjuje na komercijalna vozila i da su obuhvaćena vozila nosivosti preko 12 tona.
 
Dodaje se da naplata putarine na magistralnim putevima u Evropi postoji već skoro 20 godina, pa i u zemljama u okruženju, Mađarskoj i Bugarskoj, a da je najraširenija u Nemačkoj, gde se primenjuje na skoro 50.000 km, od kojih je 13.000 km auto-puteva. Kako je navedeno u projektnom zadatku, a kako prenosi N1, u ukupnom broju saobraćajnih nezgoda, jedna trećina se desi na ovim putevima. Procena Puteva Srbije je da bi se 60 do 70 odsto ovih vozila preusmerilo sa puteva prvog B reda na auto-puteve.
Međutim, iz Puteva Srbije N1 nije dobio konkretnije odgovore dobili konkretnije odgovore, tako da se ne zna ni cena putarine ni mapa puteva na kojima će se uvoditi putarina, i slično. 
 
Iz Udruženja transportera kažu da u Srbiji nije jeftina putarina, i da je među najskupljim u Evropi, ali smatraju da bi trebalo uvesti putarinu na magistralnim putevima, jer i druge zemlje imaju. Međutim, pre toga treba organizovati javnu raspravu i pronaći tehnička rešenja, pre svega zbog domaćih prevoznika.
 
"Dodatno će ih opteretiti, jer su troškovi transporta vrlo visoki, nafta je preskupa, nestabilno je tržište, cene prevoza niske, održavanje vozila skupo. Ali, moramo voditi računa i o našim magistralnim putevima, isključivo za strane prevoznike. Njima se mora naplaćivati kao i korišćenje auto puta", kaže za N1 Ljubinko Zlatić, predsednik Udruženja transportera MD sistem iz Kraljeva.
 
Opširnije na portalu N1.
  • Mare

    10.01.2023 11:54
    Ajd
    @CISTAC
    Šta lupaš? Koliko si puta izbegao putarinu i išao na primer Srbobran-Sirig-Novi Sad? Gde si te pare od puterine stavio? Sebi i gazdi u džep, a bitno da si put sje....Na toj deonici je ZABRANA za kamione, a evo sad prođoh, prošlo je 30 kamiona. Do pre manje od 10 godina non stop je bila patrola u Sirigu pa ti bajo probaj pravo. Pitam policiju gde vam je patrola, oni mi kažu nemamo ljudi ni da smenu odradimo. Ima da platiš što uništavaš put.
  • nije Mile veverica

    10.01.2023 11:09
    pretovar
    Pa i to se reši. Treba samo pogledati kako su to drugi sredili. Na određenim deonicama, kad se teretni saobraćaj reguliše, postavite obavezne kontrolne punktove. Stacionarne kroz koje moraju proći. Policija prati i nadgleda. Gospodski posao.
    Svako ko ne prođe bude evidentiran. Pa sledeći put neće izvrdati proveru.

    Nisu vozači problem, da se razumemo, ima neka druga mudra glava koja odlučuje u njihovo ime. I kod nas i u komšiluku. Zato i menjaju kompanije često.
  • nije Mile veverica

    10.01.2023 11:04
    Uvedite vinjetu
    Zašto se ne uvede sistem kao kod drugih? Uvesti vinjetu za sve kategorije vozila. Teški teretni kamioni da plate pri registraciji a automobili samo ako hoće da koriste autoputeve. Tako bi se teretni saobraćaj poslao na autoput jer su ga svakako platili na godišnjem nivou. A auta ako hoće na autoput mogu naknadno kupiti (7 dana, 2 nedelje, 6 meseci...).
    "Stranci" obavezno vinjeta kad uđu u SRB.

    Ali!

    Ima poroblem. Ovako se više nabere u kasu nego vinjetom. Jer, vinjeta, npr. u HU za 10 dana staje oko 11-12 evra a vozaš se koliko hoćeš (pišem za auto). A kod nas samo jedan smer od NS do S.Makedonije je toliko. A mi tranzitna zemlja pa računaj.

    Dakle, od vinjete u Srbiji nema ništa.

    Biće tu problema kao što je bilo kada su nam tražili da izjednačimo cene za rezidente i nerezidente. Samo da nas EU ne potkači i ovde.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija