Beograđanin koji je preko lažne stranice Pošte ostao bez 3.000 evra uspeo da povrati novac

Beograđaninu S. K. koga su internet prevaranti nasamarili i "olakšali" mu račun za oko 340.000 dinara, novac je vraćen.
Beograđanin koji je preko lažne stranice Pošte ostao bez 3.000 evra uspeo da povrati novac
Foto: Pixabay
Kako su obavestili iz Narodne banke Srbije, u slučaju Beograđanina koga su prevarili preko lažne stranice "Pošta Srbije", klijent banke S. K. je obeštećen. Svih oko 3.000 evra mu je vraćeno na račun.
"Reklamacioni postupak uspešno je okončan 5. januara 2023. godine i korisniku su vraćena sredstva. Ukupan iznos sredstava vraćenih na račun korisnika, dana 9. januara 2023. godine, odgovara iznosu sredstava za koje je račun korisnika zadužen zloupotrebom platne kartice - 343.194,89 dinara", rekli su iz NBS za "Novosti".
U NBS dodaju da je, u međuvremenu, još jedan korisnik podneo pritužbu ukazujući na identičnu situaciju S. K, te da je i u slučaju tog korisnika reklamacioni postupak rešen u njegovu korist, kao i da je izvršen povraćaj sredstava na njegov devizni platni račun u ukupnom iznosu zloupotrebe (513 evra).
 
A kako je prevaren?
 
Očekujući pošiljku iz Amerike, sredinom novembra, sagovornika "Novosti" nimalo nije iznenadio SMS da preko linka koji mu šalju plati carinu, od 4,48 evra da bi preuzeo paket. Nije primetio da je upravo internet stranica na koju je doveden bila lažna.
 
"Čim sam ukucao podatke sa kartice i CVC, stigla mi je poruka od banke sa jedinstvenim kodom kojom se autorizuje transakcija. Nekoliko sati kasnije, međutim, stiglo mi je na mobilni 15 notifikacija da mi je sa računa podignuto ukupno oko 340.000 dinara. Kako su mi iz banke odgovorili, ispostavilo se da sam unosom podataka sa platne kartice, kao i jednokratne lozinke koju su mi poslali na mobilni zapravo bio žrtva fišinga. To je oblik prevare neovlašćenog preuzimanja podataka sa platne kartice, koji su u ovom slučaju upotrebljeni da 'otvore' aplikaciju novčanika na mom mobilnom. Poslao sam pritužbu i banci i Narodnoj banci Srbije. Čekam odgovor, ali su mu iz banke sugerisali da ne očekujem odštetu", rekao je ranije za "Novosti" S. K.
 
Na sreću po njega, slučaj se dobro završio nakon što je pokrenut reklamacioni postupak firme koja izdaje kartice. Inače, prevara sa lažnom adresom Pošte još je aktuelna.
  • vmv

    29.01.2023 10:12
    nisu mu trebali vratiti ništa
    što nije pazio. otkad se carina plaća "preko sajta" i što NBS ne reaguje na lažne sajtove? šta sad - kad god te neko zajebe državo ili nbs ili mastercard vraćaj pare. kako će budale da nauče? svašta.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija