Pet iskliznuća vozova za dva meseca: Srpskim železnicama potreban generalni remont
U poslednja dva meseca dogodilo se pet iskliznuća vozova na prugama u Srbiji.
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture planira da ove godine uloži 6,5 milijardi dinara u rekonstrukciju i modernizaciju srpskih železnica, dok je prošle godine za tu namenu bila izdvojena svega jedna milijarda.
Portparol Infrastrukture železnica Srbije, Nenad Stanisavljević, izjavio je za Euronews Srbija da to nije dovoljno da se odmah podmire svi planirani troškovi, ali da jeste veliki korak napred ka unapređivanju ovog vida transporta.
On je rekao da je prosečan broj iskliznuća vozova na srpskim prugama na istom nivou kao i tokom protekle decenije, ali da se sada na žalost čak pet incidenata dogodilo u veoma kratkom periodu.
Dodao je da je prosečan broj iskliznuća do sada bio oko 37 na godišnjem nivou, a da je u 2022. bilo 39 ovih incidenata.
"Kada govorimo o iskliznućima teretnih kompozicija, bilo da je reč o cisternama ili teretnim vozovima, postoji više faktora koji mogu da budu uzrok iskliznuća. To može da bude na strani prevoznika. U teretnom železničkom saobraćaju, osim jednog državnog operatera, "Srbija karga", imamo još 17 privatnih prevoznika, koji imaju licence za organizovanje teretnog železničkog saobraćaja. Uzrok incidenata mogu da budu stanje cisterna ili vagona, prekoračenje količine tereta u cisternama ili vagonima, sastav voza ili njegova brzina, kao i subjektivni faktor", rekao je Stanisavljević.
On je naveo da i stanje infrastrukture može da bude uzrok, ali da je praksa pokazala da do incidenata dolazi kombinacijom dejstva više ovih faktora.
Prema njegovim rečima, životni vek pruge je otprilike 25 godina, a ima pruga koje se koriste duže od sto godina, a da na njima nijedan šraf nije promenjen. Kao primer je naveo i Barsku prugu, koja je izgrađena 1976. godine, a na kojoj nije bilo ozbiljnijeg remonta, osim onog tekućeg.
Bojović: Generalni remont kilometra pruge pola miliona evra
Dekan Saobraćajnog fakulteta, Nebojša Bojović, rekao je za Euronews Srbija da incidenti koji su se dogodili prethodnih meseci nisu iznenađenje jer je prosečna starost srpskih pruga gotovo 50 godina.
"Radi se o mreži koja ima 3.300 kilometara pruga, a svakih deset godina je potrebeno raditi generalni remont. Trebalo je da se remontuje po 300 kilometara godišnje da bi se tokom jedne decenije sproveo remont. Cena kilometra održavanja je oko 500.000 evra i to je cifra od 150 miliona evra koja je neophodna samo da bi se održavali magistralni pravci. Za redovno održavanje je potrebno još 20.000 evra po kilometru što je još 60 miliona evra. Ukupno je to 210 miliona godišnje da bismo mogli da imamo magistralne, regionalne i lokalne pruge u onom statusu koji bi bio siguran da može bezbedno da se obavlja prevoz", naveo je Bojović.
Samo 288 kilometara pruga u Srbiji je dvokolosečno, a samo trećina je elektrificirana. Profesor ukazuje da je elektrifikacija jedna od stvari koja je neophodna da bismo mogli da govorimo o modernizaciji železnice. Dodao je da zaostajanje i dugogodišnja nebriga stvaraju probleme.
"To nije lako rešiti u kratkom vremenskom intervalu. Nadam se da će se ostvariti najave i da ćemo dobiti od EU sredstva za glavne magistralne pruge i za održavanje ovih pravaca koji su od esencijalnog značaja. Porasla je tražnja kada je u pitanju robni saobraćaj i kada se radi o opasnim materijama. Neki od mehanizama zaštite su hitno zatvaranje nekih deonica pruga. Ako nismo u stanju brzo da odradimo remonte na tim delovima, zatvaranje je sigurno jedan od elemenata koji povećavaju bezbednost", rekao je Bojović.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Srbija
DNEVNI KVIZ: Koji rezultat ste ostvarili?
22.11.2024.•
13
Novi 021.rs dnevni kviz znanja je pred vama.
Dačić o Palmi: Ostao sam bez svog brata, prijatelja i saborca
22.11.2024.•
0
Povodom smrti Dragana Markovića Palme oglasio se predsednik Socijalističke partije Srbije i ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić
Ko je bio Palma: Od prevoznika uglja, do menadžera, gradonačelnika i počasnog konzula Grčke
22.11.2024.•
0
Posle kraće bolesti, u 65. godini, preminuo je predsednik Jedinstvene Srbije, narodni poslanik i predsednik Skupštine grada Jagodine Dragan Marković Palma.
Preminuo Dragan Marković Palma
22.11.2024.•
1
Predsednik Jedinstvene Srbije Dragan Marković Palma preminuo je danas u 65. godini posle kraće bolesti.
Požar u barakama ispod Mosta na Adi, nema poveđenih
22.11.2024.•
0
Ispod Mosta na Adi oko 17.20 sati izbio je požar koji su izazvala neproverena grejna tela u barakama.
Moguće kašnjenje i otkazivanje letova Er Srbije zbog lošeg vremena
22.11.2024.•
1
Nepovoljni vremenski uslovi na beogradskom aerodromu, kao i na pojedinim aerodromima u regionu, uticaće na odvijanje saobraćaja Er Srbije.
Građani širom Srbije odali počast poginulima na novosadskoj Železničkoj stanici
22.11.2024.•
2
Građani su širom Srbije odali počast poginulima u nesreći na novosadskoj Železničkoj stanici.
Brnabić o akciji "Zastani Srbijo": Maltretiranje građana, dobro koordinisana akcija iz inostranstva
22.11.2024.•
85
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić osudila je kao "maltretiranje građana" današnje blokade saobraćaja na više lokacija u Novom Sadu i Beogradu.
VIDEO Incident tokom blokade u Beogradu: Došlo do tuče, udarena novinarka
22.11.2024.•
39
Tokom akcije "Zastani Srbijo" u Beogradu, kod zgrade RTS-a u Takovskoj ulici, došlo je do tuče.
Vlada Srbije povukla iz skupštinske procedure predlog Zakona o visokom obrazovanju
22.11.2024.•
4
Vlada Srbije povukla je danas iz skupštinske procedure predlog dopuna Zakona o visokom obrazovanju, navodeći u obrazloženju da su potrebne "dodatne konsultacije o tom aktu".
Aleksandru Jovanoviću Ćuti zabranjeno prisustvo skupštinskom Odboru za odbranu
22.11.2024.•
12
Narodnom poslaniku Aleksandru Jovanoviću Ćuti danas je zabranjeno prisustvo sednici skupštinskog Odbora za odbranu i unutrašnje poslove.
Porodici sa sedmoro dece u Gadžinom Hanu ponovo priključena struja
22.11.2024.•
9
Devetočalna porodica iz Gadžinog Hana kod Niša kojoj je juče ujutru isključena struja u socijalnom stanu, nije provela noć u mraku jer je beogradska firma "Bio enerdži point" platila njihov dug.
Zbog jakih udara vetra posebna opreznost savetuje se vozačima kamiona i autobusa
22.11.2024.•
0
AMSS savetuje posebnu opreznost u saobraćaju vozačima kamiona i autobusa na mostovima, nadvožnjacima i prevojima zbog jačih udara vetra u prvom delu dana.
Bibliotekari predali Vladi i Skupštini peticiju za ukidanje naknade za izdavanje knjiga
22.11.2024.•
7
Bibliotekarsko društvo Srbije saopštilo je da su peticiju za ukidanje naknade za izdavanje knjiga, sa potpisima oko 10.500 građana, podneli Vladi i Skupštini Srbije.
Tužiteljka o istrazi u Novom Sadu: Postavlja se pitanje da li je tužilac dobio sve što mu je trebalo
22.11.2024.•
12
Tužiteljka Jasmina Paunović rekla je, povodom hapšenja 12 osoba zbog tragedije na Železničkoj stanici, da je tužilac morao da traži potrebnu dokumentaciju od svih državnih organa i da je to problem.
Šabić o Vučićevoj najavi: Predsednik nema pravo predlaganja zakona
22.11.2024.•
27
Advokat Rodoljub Šabić je objavio da predsednik Srbije nema pravo da predlaže zakone.
FOTO Pogledajte naslovnice novina posle hapšenja 12 osoba: Verujete li ikome?
21.11.2024.•
31
Novine na naslovnim stranama sutrašnjih izdanja imaju različite poglede na hapšenja zbog nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Vučić: Videću da li lično da predložim Skupštini zakonske izmene o dolasku stranih fakulteta
21.11.2024.•
40
Predsednik Srbije Aleksandar Vučič je večeras najavio mogućnost da on lično predloži Skupštini Srbije zakonske izmene kojima se omogućava dolazak stranih univerziteta u Srbiju.
AMSS upozorio vozače na poledicu
21.11.2024.•
1
Auto moto savez Srbije (AMSS) je večeras upozorio vozače da budu oprezni zbog poledice.
Na krovu zgrade u Severnoj Mitrovici nađeno oružje i uređaji za radio-vezu
21.11.2024.•
1
Kosovska policija je saopštila da je jutros našla oružje, municiju i uređaje za radio-vezu na krovu zgrade u Ulici kralja Petra u Severnoj Mitrovici.
Komentari 12
zgađen
Ha
Koliko će pruga biti razmontirano, a koliko se moglo obnoviti za iste pare? Vodite računa da je željeznica primarno teretni a ne putnički saobraćaj i da ima veliki značaj za privredu.
Ali glavno da imamo prugu za slikanje i hvalisanje vođe.
Cocco
Nije li to nemoguća misija za jednog ekonomskog tigra kome svi, pa i Nemačka „zavidi“?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar