Rezultati inicijalnih testova: "Nekad su služili da utvrdimo znanje, sada utvrđujemo neznanje"

Stalna praksa na početku školske godine su provere znanja koje đaci donose iz prethodnih godina školovanja, takozvani inicijalni testovi.
Rezultati inicijalnih testova: "Nekad su služili da utvrdimo znanje, sada utvrđujemo neznanje"
Foto: Pixabay

Kako piše Euronews Srbija, testovi se ne ocenjuju, ali se mere rezultati koji su, kako tvrde nastavnici, svake godine sve lošiji.

Dušica Minjović, nastavnica srpskog jezika, kaže da su nekada inicijalnim testovima utvrđivali koliko učenici znaju, danas se utvrđuje neznanje.
 
"Nekada su oni služili da utvrdimo učeničko znanje, a sada, nažalost, utvrđujemo neznanje. A tom neznanju mnogo uzroka možemo tražiti", kaže Minjović za Euronews Srbija.
A razloga za loša postignuća učenika je mnogo - promena nastave zbog pandemije, traumatični događaji u Ribnikaru i okolini Mladenovca i nagli završetak školske godine. Osim toga, đaci kažu da nemaju motivaciju da se pripreme.
 
Nastavnici kažu da je slika u školi šarena. Ima učenika koji uče i koji su uvek spremni, bez obzira o kakvom testiranju je reč. Neki uče samo za ocenu, a ima i onih koji nikada ne rade.
 
"Oni učenici koji uče, oni stalno uče, da li je to završi test, čija ocena ulazi u dnevnik, ili inicijalni test - nebitno. Ima i onih koji će uraditi jako dobro završni test, ali već na inicijalnom rezultati neće biti takvi - znači učili su samo za završnu ocenu. A imate i onih koji nikad ne rade, vrlo je to šaroliko", priča Minjović.
 
Kakav god bio "presek stanja", napominje ova nastavnica, deca su poslednja u lancu odgovornosti, a problemi se mogu rešavati ako im se pristupi ozbiljno i pošteno.  
 
Pavlović Babić: Loši rezultati zabrinjavaju
 
Dragica Pavlović Babić sa Filozofskog fakulteta u Beogradu kaže za Euronews Srbija da bi inicijalni test trebao da bude pokazatelj kvaliteta obrazovanja, znanja učenika. Pojašnjava da se u njima nalazi ono što se očekuje od učenika da su savladali u prethodnoj godini.
 
"To što su rezultati testova sve lošiji trebalo bi da zabrinjava. Imate mehanizam koji je instruiran i treba da pokaže dokle smo stigli. A vidimo da nismo stigli daleko. Ono što se prenebegava je motivacija učenika da rade te testove i da uče. To govori da je škola ozbiljno devalvirala. To je simptom koji mora da se uzme sa pažnjom. Nije ovo nama prvi pokazatelj, on je jedan u nizu pokazatelja", rekla je ona za Euronews Srbija.
Podseća da loša postignuća učenika pokazuju i sva međunarodna testiranja, maturski ispiti, te da je neophodno neko ozbiljno da se pozabavi tim pokazateljima. 
 
To što veliki broj srednjoškolaca i ne pokuša da urade inicijalni test već predaju prazan papir govori da im nije stalo, da oni to ne tretiraju kao nešto od velike važnosti za nih.
 
"Oni školu ne tretiraju kao nešto što je relevantno. To je nešto što se mora, što se odrađuje. Učenici ne smatraju da je ono što se uči u školi relevantno za njih. To je set nekih znanja, to sa njima nema veze. Život je izvan škole, škola je nešto što se mora", zaključila je ona.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Teodora

    22.09.2023 09:09
    Test za sve
    Uspeh ostvaren na inicijalnim je pokazatelj kvaliteta našeg obrazovanja, nastavnika i udžbenika koje koristimo! Najlakše je okriviti decu i roditelje!
  • Roditelj

    21.09.2023 15:50
    Moj klinac imao 100% iz matematike, iz srpskog 90% i to bez ikakve pripreme. Neko je napisao da je rezultat testa ocena za nastavnike ali u nasem slucaju to je ocena nas roditelja koji smo krv propljuvali da dete sedne i uci tokom cele godine a ne kampanjski pred kontrolni. Da se oslanjamo na nastavnike ne bi razred zavrsio.
  • Zoran

    21.09.2023 09:02
    Većinu dece škola nikada nije mnogo zanimala - možda, što je prirodno, pojedini predmeti prema kojima imaju sklonosti. Retko koje dete je toliko svestrano da bi moglo da ima odlične ocene iz svih predmeta. Roditelji se s time ne mire pa teraju decu da znanja usvajaju silom - većina veruje da je "učenje" prinudan proces jer (polazeći od sebe) smatraju za nemoguće da je neko dete stvarno zainteresovano za fiziku, hemiju, književnost... Hoće da im deca po svaku cenu budu "odlikaši": učenjem na silu, pritiskom na nastavnike, mitom...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija