Prvo "demontiranje bombe", pa psihološki profil učenika: Šta se sve nameće prosvetnim radnicima?

Nakon što je pre mesec dana najavljeno da će prosvetni radnici biti obučeni za pregled škola zbog dojava o bombama, sada se pominje i da će oni nadzirati "psihološko stanje učenika".
Prvo "demontiranje bombe", pa psihološki profil učenika: Šta se sve nameće prosvetnim radnicima?
Foto: 021.rs

"Kad demontiramo bombu, krenemo po kućama, zapisujemo u pedagošku svesku kako su deca to podnela, a zatim u tri pisana i dva elektronska primerka sastavimo izveštaj", napisala je jedna korisnica društvene mreže Iks (X), kao reakciju na izjavu ministarke prosvete Slavice Đukić Dejanović o novim obavezama razrednih starešina, prenosi Danas.

Mediji su najpre preneli ministarkine reči da odeljenjske starešine, iako ne mogu da poznaju u dušu svakog od 30 učenika u odeljenju, poznaju četiri različita tipa dece, te će morati da imaju različit pristup prema roditeljima svih tih kategorija.
 
Nakon toga Đukić Dejanović je konstatovala da razredni starešina "poznaje dušu svakog deteta", te da ima obavezu da prati, ne samo postignuća učenika, već i njihov mentalni sklop, kakav im je socijalni život i da sve te elemente evidentira u pisanoj formi.
 
Iako je istog dana Ministarstvo prosvete praktično demantovalo "svoju" ministarku, pojasnivši za Danas da nije u planu uvođenje dosijea o učenicima, već će nastavnici kao i do sada voditi pedagošku dokumentaciju o uspehu i napredovanju učenika u učenju, Đukić Dejanović je već sutradan u tom pravcu promenila izjavu, rekavši da su se razredne starešine i do sada bavile pravljenjem izveštaja o deci, odnosno evidentiranjem postignuća učenika u smislu praćenja nastave.
Međutim, odeljenske starešine ne prave nikakve bezbednosne beleške, pa ni posebne izveštaje o svojim đacima, već kao i svi predmetni nastavnici vode pedagošku dokumentaciju o uspehu učenika.
 
"Odeljenjski starešina nije ni kompetentan da vodi računa o mentalnom stanju učenika. Ako primeti bilo kakve promene u ponašanju učenika može da ga uputi školskom psihologu, koji je merodavan da dalje postupa. Tu se opet vraćamo na pitanje da li imamo dovoljan broj psihologa u školama i da li oni pored obimne administracije imaju vremena da se posvete svakom učeniku i pravilno procene u kakvom je mentalnom stanju", kaže za Danas Aleksandar Markov, predsednik Foruma beogradskih gimnazija.
 
Markov kaže da je mandat ministarke Đukić Dejanović obeležilo nekoliko izjava koje su se razmimoilazile sa onim što zakon propisuje.
 
"Ministarka ne zna da je potrebno prvo pokrenuti ozbiljnu stručnu raspravu o predlozima koje daje, a zatim videti šta je realno i onda izvršiti izmene. Odeljenjske starešine nemaju kapacitet da se bave onim što je ministarka navela, niti su stručni. Mi nemamo ni fakultete koji školuju nastavnike, mi smo diplomirani istoričari, matematičari…, imali smo po godinu dana psihologiju na fakultetima, a neki su je polagali tek pošto su se zaposlili", navodi Markov.
 
On smatra da je ovo izjava za emisije poput "Na terapiji" (koju vodi ministarka) ili za nedeljno popodne, "bez realnog utemeljenja u stvarnosti".
 
Marija Starčević, profesorka srpskog jezika, misli da izjave aktuelne ministarke, ali i njenih prethodnika ne izazivaju toliko zabunu koliko nevericu, jer pokazuju krajnje nepoznavanje problema kojih se tiču.
 
"Kao prvo, postoji taj manir da se o važnim odlukama prvo obaveste tabloidi preko kojih se opipa puls javnosti, dok nastavnike niko ni ne obavesti, a kamo li konsultuje, što bi bilo prirodno. Prosveta je uništena do te mere da zahteva suštinske promene koje kreću sa vrha, a ne od razrednih starešina. Ovakve izjave pokazuju da zapravo nema plana jer što je rečeno juče, danas ne važi. Nema ni promena ili su one kozmetičke prirode, to je prosto šminkanje mrtvaca, prosvete na izdisaju i u stanju raspadanja. Eto, da se javnost umiri i da se stekne utisak da se tu nešto preduzima", kaže Starčević za Danas.
Ističe da ministarki, Ministarstvu i ovoj vlasti nije stalo do dece, roditelja i nastavnika, već do iluzije da se nešto menja nabolje i iznad svega da to ne košta puno, a poželjno je da ne košta ništa.
 
Starčević kaže da je podela učenika u neke kategorije na osnovu psihološke procene nastavnika, u najmanju ruku neozbiljna.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Maki

    24.01.2024 08:25
    Vrhunac ludila
    Najbolje da zaposle Ramba kao prosvetnog radnika.Sistem je truo.Deca vide da bahati,kriminalci,politicari,starlete dobro zive I neodgovaraju za sranja koja naprave.Kulturni,posteni I casni ljudi nagrabuse.Kako da detetu kazes uci skolu pa sedi na birou ili pasos pa preko.Sistem mora da se promeni.Sve ostalo je stavljanje flastera na otvorenu ranu u nadi da ce to drzati.Ili Po staroj drz se svode dok majstor ne ode
  • xqt

    24.01.2024 07:32
    Zašto da ne?
    Prosvetni radnici bi mogli da, posle nastave, čiste škole. Tako bi se smanjio broj zaposlenih i uštedeo novac za krađu od strane opštinskih funkcionera.
  • Aleksej

    24.01.2024 07:09
    Hm...
    Ako trepce dioda, presecite crvenu zicu. Ako nije crvena onda je zelena, hahaha. :D

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija