Uskrs blizu, a cena jaja varira: "Već mesecima su sve jeftinija, posledica zakona ponude i tražnje"

Uskrs se bliži, a cene jaja variraju, u zavisnosti od mesta i objekta gde ih kupujete.
Uskrs blizu, a cena jaja varira: "Već mesecima su sve jeftinija, posledica zakona ponude i tražnje"
Foto: Pixabay
Aleksandar Nikolić iz Zajednice živinara Srbije kaže za RTS da je pad cena jaja kontinuiran i da je to isključivo posledica zakona ponude i tražnje. 
 
"Ovaj period godine, kada je Uskrs jako blizu i vezan za prvomajske praznike, očekivalo se da će narod vezati odmore i otići van zemlje, što generalno utiče i na potrošnju jaja. Ako analiziramo i prethodni period, već oko Nove godine se videlo da je hiperprodukcija veća što se tiče proizvodnje u odnosu na potrošnju, i mi već nekoliko meseci unazad imamo kontinuiran pad cena", objašnjava Nikolić.
Prema njegovim rečima, u pitanju je surovi zakon ponude i tražnje.
 
"Ljudi misle da to neko može da izmanipuliše, da sam određuje, ali to je isključivo zakon ponude i tražnje. Ukoliko imate viškove u svojim magazinima, logično je da dolazi do pojeftinjenja. Jaja su specifična, rok trajanja je nekih 28 dana i vi nemate mogućnost da ih lagerujete ne znam koliko. Jednostavno ste prinuđeni u takvim situacijama da utičete na smanjenje cena", dodaje Nikolić.
Ističe da se na pijacama to najbrže oseti, kao i skok cena, zato što su u pitanju mali potrošači, dok u trgovinskim lancima treba neko vreme da se organizuje poskupljenje, tj. pojeftinjenje.
 
Niža cena u trgovinskim lancima može da bude i mamac za potrošače da pored jaja, obave i neku veću kupovinu.
 
"Ove godine nisu morali previše da se muče, zato što je cena jaja takva, ali neverovatno kako oni uspeju i u trenucima kad ne postoje velike zalihe da organizuju akcije koje su ispod prodajnih cena, veleprodajnih cena, a to je sigurno taj razlog da privuku kupce za ostale namirnice", objašnjava Nikolić.
 
Što se tiče potencijala živinarstva u Srbiji, smatra da je dosta bolji od zemalja u regionu.
 
"Verujem da su naši proizvođači dosta konkurentni i neki cilj moj i viđenje je da mi u letnjem periodu samo treba da dobijemo izvoz na grčko ili hrvatsko tržište, i da se neće pojavljivati neki veliki viškovi, a da možemo da se bavimo izvozom", navodi Nikolić.
Sanja Čelebićanin, takođe iz Zajednice živinara Srbije, dodaje da je Srbija u živinarskoj proizvodnji samodovoljna i ostvaruje viškove koje može da plasira na druga tržišta.
 
"Mi proizvodimo znatno više nego što je nama potrebno. Uvoza konzumnih jaja nema, ali ni izvoz nije mnogo značajan. Jedino izvozimo u zemlje regiona u CEFTA-i. Promene nas čekaju u vezi sa usaglašavanjem i mogućnošću izlaska na tržište Evropske unije. Cilj svih nas je da budemo odobreni za tržište Evropske unije, jer ćemo tako biti konkurentniji", zaključuje Čelebićanin.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Bolens

    02.05.2024 13:44
    Ali
    U EU će kupiti naša jaja kad budemo imali odgovarajuće kaveze za kokoši koje sada mnogi naši proizvođači nemaju i uskladili zootehnicke i veterinarske procedure. Potrajaće to... Iza ha...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija