Počela zamena signalizacije na bivšem autoputu kroz Beograd: To je sad motoput, važe druga pravila

Počinje zamena kompletne signalizacije na bivšem auto-putu kroz Beograd, koji je prema novoj kategorizaciji motoput.
Počela zamena signalizacije na bivšem autoputu kroz Beograd: To je sad motoput, važe druga pravila
Foto: 021.rs
"Zelene table će biti zamenjene plavim tablama i ta zamena će trajati 50 dana", najavio je resorni ministar Goran Vesić.
 
On je za RTS naveo da je na motoputu maksimalna dozvoljena brzina 100 kilometara na sat, a kroz naseljeno mesto 80 kilometara na čas. 
Vlada Srbije usvojila je Uredbu o kategorizaciji državnih puteva i tom uredbom su prvi put u Srbiji uvedeni novi putevi - motoputevi.
 
Reč je o brzim saobraćajnicama na kojima je ograničenje brzine 100 kilometara na čas, osim kroz naseljeno mesto, gde se vozila mogu kretati brzinom do 80 kilometara na čas.
Vesić je rekao da se gradi nekoliko takvih saobraćajnica - između Loznice i Šapca, Fruškogorski koridor, Dunavski koridor, brza saobraćajnica koja počinje na Bačkom Bregu, pa ide preko Sombora, Kule, Vrbasa, Srbobrana, Bečeja, Novog Bečeja, Kikinde i Srpske Crnje.
 
"To su sve brze saobraćajnice na kojima ćemo uspostaviti drugačiji režim i naplate, koji neće biti isti kao na auto-putu. I u tom smislu je bilo neophodno da uvedemo novu kategoriju puteva", rekao je Vesić.
 
Izmene signalizacije se odnose na bivši auto-put kroz Beograd, koji je izgradnjom obilaznica oko Beograda postao gradski bulevar, kaže Vesić podsećajući da je on preimenovan u motoput.
 
"Od danas počinje zamena svih kompletnih signalizacija. Zamenićemo 318 znakova, 25 velikih tabli i ono što vozači treba da znaju jeste da je sada, kad se postave nove table, na motoputu dozvoljena brzina 100 kilometara na sat, a ne više 130 kao na auto-putu, a kroz naseljeno mesto 80 kilometara na sat", poručio je Vesić.
Pojašnjava da to znači da se od petlje Dobanovci do petlje Bubanj potok, na tom motoputu može voziti brzinom od 100 kilometara na sat, a kroz sam grad, na delovima koji prolaze kroz Novi Beograd i u delu posle Hitne pomoći prema Bubanj potoku, moguće je voziti 80 kilometara na sat.
 
Zaustavna traka, koja se kolokvijalno zove žuta traka, i dalje ostaje otvorena samo za vozila hitnih službi.
 
"Ukoliko Grad Beograd bude izrazio želju, mi možemo da pričamo o tome da se ta traka može koristiti i za javni prevoz", rekao je Vesić napominjući da se zaustavna traka nigde ne može koristiti kao vozna za putnička vozila.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Djuri

    04.06.2024 20:26
    Gluposti
    Zasto usporiti saobracaj,i zasto degradirati put koji ima sve odlike autoputa?Zasto na moto putu sa cetiri trake samo 100kmh,i na magistrali 80,u susednim zemljama su ogranicenja za 10-20 kmh veca,a kvalitet nasih puteva je cak i bolji.
  • Pero

    04.06.2024 17:43
    motacete vi kablove u zabeli lopovcine radikalske..Moto put pa odmah i dozvoljena gradnja gde pre nije bila.
  • Nikola NS

    04.06.2024 13:41
    Naplata
    Drugačiji režim naplate? Naplate čega? Moto puta? To znači i put NS ZR, ne samo ovih obečanih.
    Dakle Bački Breg - Crnja 1,500 miliona eur, napisano namerno da svi paori razumeju. Oni neuki ne razumeju ni ovo, tu nema pomoći.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija