Tehnički pregled za trotinete košta skoro isto kao i za automobile

Od sredine juna svi električni trotineti moraju da imaju nalepnicu koja potvrđuje da su registrovani i da je vlasnik obavio njihov tehnički pregled ili da poseduje tehničke specifikacije.
Tehnički pregled za trotinete košta skoro isto kao i za automobile
Foto: Pixabay
Ovaj proces neretko se pretvara u mukotrpan posao, koji vozačima ovih dvotočkaša iz džepa može da "izbije" prilično veliku svotu novca. Tu je i komplikovano zakazivanje, pa ni ne čudi podatak da je u protekla dva meseca koliko su vozači imali na raspolaganju da registruju trotinete, to učinilo samo 1,5 odsto njih.
 
Električni trotineti, kojih prema procenama u Srbiji ima oko 250.000, sredinom septembra prošle godine postali su zakonski vidljivi uz precizne smernice da je donja granica za upravljanje njima 14 godina, ali i kuda se mogu voziti i kojom brzinom.
Kako tokom predstojećeg leta ne bi doživeli neprijatnost i bili isključeni iz saobraćaja, svi vozači trotineta trebalo je da do 15. juna podnesu zahtev za izdavanje registracione nalepnice Agenciji za bezbednost saobraćaja.
 
Prijem i obrada zahteva, izdavanje i postavljanje nalepnice obavljaju stručnjaci AMSS Centra za motorna vozila na 150 lokacija u 80 gradova i opština širom Srbije. Međutim, osim osnovnog troška registracije, vozače su čekali dodatni i to u vidu tehničkog pregleda vozila.
Građani koji žele da dobiju nalepnicu i time registruju svoj trotinet, na lokaciju gde mogu da registruju vozilo treba da dovezu trotinet, da ponesu očitanu ličnu kartu, kao i dokumentaciju koja dokazuje tehničke karakteristike električnog trotineta.
 
Kako bi procedura bila ubrzana, sa sajtova Agencije za bezbednost saobraćaja ili AMSS Centra za motorna vozila vozači mogu da preuzmu zahtev za izdavanje nalepnice i i neophodne obrasce.
 
Za izdavanje nalepnice potrebno je izdvojiti ukupno 2.440 dinara. Od toga su usluge izdavanja nalepnice 1.560 dinara, cena obrasca nalepnice je 500 dinara, dok se na ime Republičke administrativne takse uplaćuje 380 dinara.
 
Ipak, troškove pribavljanja registracione nalepnice znatno podiže cena tehničkog pregleda vozila. Ovlašćeni servisi uglavnom naplaćuju ovaj proces oko 4.000 dinara.
 
Jedini "spas" od dodatnih troškova registracije jeste činjenica da prilikom kupovine vozila vozači dobijaju dokumentaciju koja sadrži specifikacije i karakteristike vozila, pa ako građani poseduju ovaj dokument, tehnički pregled im nije potreban.
 
Međutim, problem nastaje zbog toga što je većina građana kupila trotinete pre izvesnog vremena, pa mnogi nisu sačuvali originalnu dokumentaciju.
 
Ukoliko vozači ne poseduju tehničku dokumentaciju za svoje vozilo, ukupni troškovi registracije trotineta biće 6.440 dinara. Ono što je zanimljivo je da se cena tehničkog pregleda trotineta gotovo poklapa sa novcem koji treba da izdvoje i vozači nekih četvorotočkaša. Tako u zavisnosti od vrste automobila tehnički pregled košta od 3.000 do 6.000 dinara, ali su tu i drugi troškovi poput osiguranja, naknada, taksi...
Registraciju trotineta je prema svedočenju mnogih vozača otežalo i to što se izdavanje nalepnice zakazuje, kao i to što sva mesta gde se to može učiniti imaju ograničeno radno vreme koje se najčešće poklapa sa delom dana kada je većina korisnika na poslu, a lokacije su neretko i na obodima grada.
 
Što se tiče kažnjavanja, za korišćenje električnog trotineta bez nalepnice posle 15. juna propisana je kazna u iznosu od 10.000 dinara.
 
Osim toga, prema važećem zakonu za laka električna vozila, što trotineti jesu, prilikom upravljanja obavezno je nošenje biciklističke kacige, dok je nošenje reflektujućeg prsluka obavezno za maloletnike u svim uslovima, a za ostale vozače kada se kreću na putevima.
  • Srbin

    02.07.2024 07:10
    Pih
    Treba da bude I skuplji nego za auto to je zlo na putu u Park gospodo pa se vozikajte van saobracaja. Samo po dzepu
  • Helga

    30.06.2024 13:06
    Nigde u svetu nema taj zakon.
    Neznate gde da vise kradete narod. Sad cete i rosule da naplacujete i skejtove?
  • Vladan

    30.06.2024 11:35
    Znači ljudima se više isplati da beže od saobraćajaca, biće zanimljivo videti kako podgojeni i ocvali drotovi pokušavaju da trče 25 na sat.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija