Više od 600 vozača električnih trotineta kažnjeno od promene zakona: Najviše u Novom Sadu i Beogradu

Pre više od dva meseca električni trotineti su i zvanično postali prevozno sredstvo koje mora da se kreće kolovozom i koje kontroliše saobraćajna policija.
Više od 600 vozača električnih trotineta kažnjeno od promene zakona: Najviše u Novom Sadu i Beogradu
Foto: 021.rs
Međutim, oni koji ih voze tvrde da se na kolovozu ne osećaju bezbedno, a analize pokazuju da većih nezgoda nije bilo, piše RTS.
 
Od 16. juna, od kada je vožnja električnih trotineta uređena dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja, pripadnici saobraćajne policije kaznili su više od 600 vozača. 
Skoro 50 odsto kažnjenih nepropisno se kretalo kolovozom, prevozili su još jednu osobu ili nisu imali svetloodbojni prsluk. Najviše prekršaja napravljeno je u Beogradu i Novom Sadu.
 
"Dosadašnjim radom saobraćajne policije, konkretno u Novom Sadu, otkriveno je oko 400 saobraćajnih prekršaja od kojih je oko 73 odsto zbog neposedovanja kacige. Isto tako, veliki procenat, 23 odsto je onih koji nemaju nalepnicu. Zato je apel našim sugrađanima da nose kacigu kako bi bili bezbedniji, ali isto tako i da označe svoje trotinete kako bi imali regularno pravo da učestvuju u saobraćaju", rekao je Milan Ilić iz Agencije za bezbednost saobraćaja.
Od 15. juna zabranjena je i vožnja trotineta trotoarom, ali kažu da se, na desnoj strani kolovoza, kuda smeju da voze, ne osećaju bezbedno. 
 
"U zakonu je zabranjeno da se vozi trotoarom ali u praksi mi ne smatramo da je to previše primenjivo više zbog bezbednosti vozača, ne osećamo se bezbedno da se vozimo desnom stranom kolovoza, prosto jer onda više ništa nije u našim rukama već je u rukama vozača automobila koji su u sve većoj meri na telefonima i jednostavno ne obraćaju pažnju na druge učesnike saobraćaju", naveo je Nikola Grujović, vozač trotineta i vlasnik servisa za trotinete.
 
I pešaci i vozači trotineta se žale na bezbednost
 
Iako se i pešaci i vozači trotineta žale na bezbednost, analize pokazuju da većih nezgoda nije bilo.
 
"Automobili prilikom isparkiravanja unazad ne vide trotinet da se približava i onda ga udaraju, trotinetaši onda napuštaju trotinet i odskaču sa strane i onda se trotinet  podvlači pod automobil gde dolazi do krivljenja viljuške i slično", rekao je Grujović.
Inače, Agencija za bezbednost saobraćaja do sada je u celoj Srbiji izdala više od 10.000 nalepnica, u Beogradu 3.600, Novom Sadu 2.700. 
 
Nalepnicu mogu dobiti samo trotineti, čija je snaga do 0,6 kilovata, težina do 35 kilograma i ne smeju da se kreću brzinom većom od 25 kilometara na čas.
  • Vuĺe

    31.08.2024 17:22
    A jel se zna kolko su nalepnice na trotinetima doprinele bezbednosti saobracaja?
  • /

    31.08.2024 15:37
    /
    @021
    isto je i kada se isparkiravaju spreda.
    fazon im je da izadju malo napred pa stanu kako bi izvrsili prevaru da ih onaj koji dolazi propusti.
    tipican srpski mentalitet.
    ovakvi prestavljaju problem i cetvorotockasima.
    doticnu prevaru vrse podjednako zenski i muski vozaci
  • Drug Brežnjev

    31.08.2024 15:15
    Oprez
    Kaciga čuva glavu i na 40 stepeni a i na nizim temperaturama.
    Ako vam smeta nemojte da je nosite ipak je to vaša glava

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija