FOTO Električni trotineti se odlažu na mesta za bicikle: Novosađani se žale, evo šta kažu u upravi

Parkiranje električnih trotineta za iznajmljivanje bio je problem mnogima otkada su se pojavili na ulicama. Međutim, Novosađani sada javljaju i da ih uočavaju na mestima za bicikle.
FOTO Električni trotineti se odlažu na mesta za bicikle: Novosađani se žale, evo šta kažu u upravi
Foto: 021.rs
Ovi trotineti za iznajmljivanje pojavili su se na ulicama grada prošle godine, a građani ih putem aplikacije mogu iznajmljivati. Međutim, odlaganje i parkiranje ovih vozila i dalje je ostalo nerešeno pitanje.
 
Sada su Novosađani uočili da ih građani ili nadležni parkiraju na mesto namenjeno za odlaganje bicikala.
Neki građani u grupi Novosadske biciklističke inicijative, na kojoj je pokrenuta diskusija na ovu temu, podsećaju da je u pitanju javna površina, te je donekle i dozvoljeno parkiranje.
 
"Pravnim licima, vlasnicima vozila koja se komercijalno rentiraju treba naplaćivati takse za parkiranje na javnom prostoru ili im omogućiti i obavezati ih da sami zakupe javnu površinu i tako organizuju svoje parkiranje", predložio je drugi Novosađanin.
Kako Marko Trifković iz Novosadske biciklističke inicijativa (NSBI) navodi, problem odlaganja električnih trotineta nije ništa drugačiji nego problem odlaganja bicikala za iznajmljivanje.
 
"Ova problematika je poznata već skoro deceniju svima koji se bave tom industrijom iole ozbiljno", kaže on.
 
Dodaje da postoji nekoliko rešenja.
 
"Iz perspektive tehnologije, potencijalno rešenje bilo bi stanica ili obeležena površina na koju bi se vozilo vraćalo, kao i podrška u vidu sistema redistribucije", ističe on.
 
  
 
Trifković dodaje da bi rešenje bilo i da se odrede nadoknade za zakup zona javnih površina na koje se odlažu e-trotineti, kao, na primer, za tezgu.
 
"Stimulacija za vraćanje na mesto koje treba je kao za kolica u supermarketu - ako vratiš gde treba, sve okej, ako vratiš negde dalje, naplaćuje se povratak na stanicu/zonu. Nema velike razlike u rentiranju bicikla ili trotineta i prodaje bilo kog drugog proizvoda", ističe on.
 
  
 
Iz Gradske uprave za saobraćaj i puteve za 021.rs podsećaju da su laka električna vozila, odnosno e-trotineti, prepoznati Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima.
 
Ističu da je ovim zakonom definisano koja su to vozila, kojih su karakteristika, ko sme da ih koristi i na koji način, kao i mesta na kojima je dozvoljeno da se kreću.
 
"Međutim, parkiranje ovih vozila je oblast koja trenutno nije uređena, a nije određena ni saobraćajna signalizacija kojom će biti obuhvaćena ova kategorija vozila", ističu oni.
Podsećaju da je postojećim Pravilnikom o saobraćajnoj signalizaciji predviđen samo saobraćajni znak za bicikle, odnosno za mopede, lake tricikle i četvorocikle.
 
S tim u vezi, iz gradske uprave kažu da je parkiranje vozila suprotno postavljenoj saobraćajnoj signalizaciji zabranjeno.
 
"U svim slučajevima prekršaja potrebno je obratiti se nadležnim organima koji vrše kontrolu, saobraćajnoj policiji ili Gradskoj upravi za inspekcijske poslove. Dok se na državnom nivou ne uredi saobraćajna signalizacija za ovu vrstu vozila realizacija ideje definisanja posebnih površina za njihovo parkiranje nije izvodljiva", ističu iz gradske uprave za 021.rs.
  • Glap PVO

    30.07.2024 22:05
    Pobogu
    U Srbiji je sve redu, cveta ekonomija, poštuju se zakoni, jedino su problem trotineti.
    Isto ovako su u Nemačkoj tridesetih, tretirali pušače. Fašizam kuća na vrata.
  • Vlada

    30.07.2024 01:07
    @NSTulip

    E ti gradovi u kojima si viđao razbacane e-skutere ih baš iz tog razloga sad masovno zabranjuju. A električni bicikli koji idu 50 na sat nisu legalni za uvoz i baš ih nešto nema po novosadskim ulicama, pretpostavljam da je to samo deo one iste seljoberske mantre po kojoj obični bicikli jure okolo po gradu 40 na sat.
  • Biciklistkinja

    29.07.2024 23:00
    Hm
    Ne kapiram poentu tih trotineta

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti