Raste broj mladih poginulih u udesima: "Za prepoznavanje opasnih situacija važno je iskustvo"

Broj mladih poginulih u saobraćajnim nesrećama porastao je ove godine za trećinu, što ukazuje na hitnu potrebu za merama koje će poboljšati bezbednost na putevima.
Raste broj mladih poginulih u udesima: "Za prepoznavanje opasnih situacija važno je iskustvo"
Foto: 021.rs
"Svaka peta poginula osoba u saboraćajnim nezgodama je osoba mlađa od 30 godina", izjavio je za Novu načelnik Uprave saobraćajne policije Slaviša Lakićević. 
 
Zakon o bezbednosti saobraćaja kaže da osobe mlađe od 18 godina mogu da voze sa probnom vozačkom dozvolom samo ukoliko pored njih sedi starija osoba koja ima vozačku dozvolu najmanje pet godina. Takođe, sa probnom vozačkom mladi ne smeju da upravljaju motornim vozilom od 23 sata do 6 sati ujutro. 
Profesor Saobraćajnog fakulteta u penziji Milan Vujanić kaže za Euronews Srbija da je u saobraćaju važno da se poštuju pravila, jer svako nepoštovanje pravila dovodi do saobraćajne nesreće.
 
"Zamislite fudbalsku utakmicu sa 22 igrača i samo jedan ne igra po pravilima - tu nema igre. Tako je i u saobraćaju ako neko pogreši, onaj drugi ako ne ispravi njegovu grešku mi imamo saobraćajnu nezgodu. Vrlo često se događa da oba igrača greše i da dođe do saobraćajne nesreće, čak i lančanih sudara", navodi Vujanić.
Dodaje da mlad vozač tokom obuke sa instruktorom savlada tehnike vožnje, upravljanje vozilom, kočenje, uključivanje pokazivača pravaca...
 
"Međutim, ono što on ne zna, jer je kratko u saobraćaju, to je da prepozna opasne situacije. To je ono što vozač sa iskustvom zna. Zbog toga smo propisali da uz vozača početnika mora da sedi i osoba koja ima najmenje tri godine vozačku dozvolu, dakle neko ko ima iskustvo", naveo je Vujanić.
 
Dodaje da je Zakonom o bezbednosti saobraćaja propisano da vozač početnik ne sme da vozi od 23 sata do 6 ujutru, jer u tom periodu može biti umoran, brže se vozi, ima i pešaka.
 
"U to doba ima mnogo više iznenađujućih situacija. Sve je napravljeno u cilju da se spreči da nastanu saobraćajne nezgode", navodi on.
 
Poštovanje ograničenja brzine je veoma važno, posebno za mlade vozače. Vujanić podseća da je u Srbiji ograničenje brzine na auto- putu 130 kilometara na sat, dok je u naseljenom mestu 50 kilometara na sat. 
 
"Iskustvo je pokazalo da ukoliko vozilo, koje se kreće 30 kilometara na sat, udari pešaka pogine 10 odsto njih. To je razlog zbog čega smo propisali da u zonama osnovnih škola u gradu mora da se vozi brzinama do 30 kilometara na sat. Pri brzini od 40 kilometara na sat, smrtnost je 20 odsto, pri brzini od 60 kilometara na sat smrtnost je 80 odsto, kod brzine od 80 kilometara na sat nema preživilih pešaka", naveo je Vujanić.
 
Ističe da je iz tog razloga važno smanjiti brzinu, da ne bi bilo velikih posledica pri saobraćajnim nezgodama.
  • Brate

    14.10.2024 08:28
    Shvatite
    Za neznanje i ne obučenost omladine kriveeeeeee :Privatne škole obuke.Omladina nezna osnovna pravila saobraćaja.Jedino znaju pritisnuti papučicu za gas...droga...alkohol.Užas užas ...roditelji othrane čoveka i oni se ubijaju i sebe i druge na drumovima...
  • Joca

    13.10.2024 23:08
    Prst na celo
    Gde su rezultati policije? Niti je ima na putevima niti radi preventivno. Silni su prekrsaji na koje ne reaguje policija, zasto je to tako trazimo odgovor. Bahatih vozaca ima svugde u svetu ali je kod nas ceentrala, jer je kaznena politika vise nego smesna.
  • Dejan

    13.10.2024 22:48
    Prvo i osnovno, već postoje sasvim dobri zakoni koji bi trebalo da osiguraju bezbedno odvijanje saobraćaja, problem je u tome što te zakone mnogi ne poštuju jer vrlo dobro znaju da ih mito ili neka rodbinska/partijska veza mogu izvući iz problema i osloboditi svake odgovornosti.
    Drugo, da li je neko u ovoj državi čuo za pojam "lična odogovornost"? Svako je odgovoran za svoje postupke. Ja ne sedam za volan pijan, drogiran i ne jurim duplo preko ograničenja ne zato što se bojim zakona o bezbednosti u saobraćaju, nego zato što se bojim zakona fizike koji kažu da mi takva vožnja može biti poslednja. Ovo govorim zato što se zbog pijanih i drogiranih budala stalno priča o strožijim zakonima u saobraćaju, a pijanih i drogiranih budala nikad više. Naravno, deblji kraj će izvući sirotinja koja sa autom starim 20 godina vozi 56 km/h. Pijane i drogirane budale će nastaviti da divljaju, kao što rade i sada.
    Treće, da li je neko makar probao da se zapita zašto su ljudi na ivici živaca i zašto imaju potrebu da svoju agresiju ispoljavaju kroz papučicu za gas? Stanite na bilo koju prometniju raskrsnicu, samo dok minut čekate da se upali zeleno za pešake čućete jedno pet truba i tri škripanja guma. Da li smo kao narod zaista do te mere psihički prolupali?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija