Donet novi pravilnik koji treba da spreči prevare preko VAS poruka

Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) saopštilo je da je stupio na snagu novi Pravilnik o obavezama operatora u vezi sa VAS porukama.
Donet novi pravilnik koji treba da spreči prevare preko VAS poruka
Foto: Pixabay
Kako je navedeno, Pravilnikom se uređuju obaveze operatora u pogledu oglašavanja usluga, uslova početka i prestanka pružanja usluga sa dodatom vrednošću krajnjem korisniku, način obračuna i naplate usluga, načina obrade podataka o ličnosti, saobraćaju i lokaciji, kontrole nedozvoljenog sadržaja i rešavanja prigovora, vodeći računa o zaštiti interesa krajnjih korisnika.
 
Istaknuto je da VAS usluge  (Value added service - VAS) obuhvataju i plaćanje parkinga, doniranje novca preko humanitarnih organizacija, glasanje preko SMS poruka, ali zbog kako je ukazano, dugogodišnjih prevara putem SMS poruka, primarni cilj Pravilnika je da zaštiti krajnje korisnike od mogućih prevara i zloupotreba.
U saopštenju je naglašeno da mobilni operatori nisu pružaoci VAS usluga, već ih samo prenose i u obavezi su da omoguće dostupnost usluge krajnjim korisnicima iz svih javnih elektronskih komunikacionih mreža.
 
U Pravilniku je istaknuto da su prema ugovoru zaključenom između operatora i pružaoca usluge, obe ugovorne strane u obavezi da poštuju načela nediskriminacije i transparentnosti.
Zloupotrebom usluge, prema ovom Pravilniku, smatra se organizovanje kvizova i sličnih igara u kojima se obećavaju nagrade koje se nikada ne dodeljuju ili ih osvaja lice povezano sa organizatorom nagradnog kviza, zatim lažna obaveštenja ili reklamne kampanje koje iniciraju pretplatu na uslugu i slično.
 
Takođe, zloupotrebom usluge smatra se i organizovanje kvizova i sličnih igara koje se tarifiraju po vremenu, gde se ostvari telefonski poziv, ali se nikada ne ostvari komunikacija sa govornom mašinom, spikerom ili voditeljem u televizijskom ili radijskom programu, odnosno u kojima se uspostavi veza i zatim dobije informacija o čekanju na uključenje u program, ali do uključenja nikad ne dođe.
 
Pravilnik određuje da je pružalac usluge u obavezi, prilikom oglašavanja svojih usluga, da na prikladan i lako razumljiv način objavi cenu usluge, odnosno svih njenih delova, i način naplate.
 
Pravilnik propisuje i da uslugom ne sme da se omogući obmanjivanje krajnjeg korisnika pružanjem pogrešnih, nepotpunih ili drugih netačnih informacija koje ga mogu dovesti u zabludu, niti prikrivanje informacija koje su krajnjem korisniku potrebne za donošenje odluke o korišćenju usluge.
Navedeno je da pružanju usluge mora prethoditi unos lozinke (OTP - One Time Password), kao i da operator mora da ponudi mogućnost da se na zahtev krajnjeg korisnika postavlja ograničenje za SIM karticu (tzv. SIM-barring), odnosno blokadu korišćenja određene usluge ili određenog opsega brojeva iz Plana numeracije koji je namenjen za VAS usluge.
 
"Pružalac usluge je u obavezi da obezbedi da se na početku svakog poziva, a pre početka pružanja usluge, najavi cena poziva i početak naplate. Takođe, višestruko se štiti korisnik kod pružanja usluga koje se ostvaruju slanjem/primanjem poruka", piše u saopštenju.
 
Krajnji korisnik, kako je navedeno, ima pravo da podnese prigovor na iznos zaduženja i/ili kvalitet usluge pružaocu usluge ili operatoru, kao i pravo na vansudsko rešavanje spora pred Regulatorom ukoliko pružalac usluge odbije prigovor ili se na isti ne izjasni.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija