Zrenjaninski socijalni forum: Srbija ukida železničke pruge u Banatu, a gradi autoput zbog Linglonga

"Infrastruktura železnice Srbije" u naredne dve godine demontiraće i ukloniti oko 435 kilometara starih pruga na kojima se železnički saobraćaj ne odvija i koje nisu predviđene za dalju eksploataciju.
Zrenjaninski socijalni forum: Srbija ukida železničke pruge u Banatu, a gradi autoput zbog Linglonga
Foto: 021.rs
Tu spadaju i pruge Sečanj - Jaša  Tomić i Zrenjanin fabrika - Vršac. 
Pruga Zrenjanin - Vršac je rekonstruisana pre nešto više od dve decenije, a izgrađeni su i novi mostovi na Tamišu u Sečnju i na Brzavi u Konaku. Prema izjavama radnika železnice, koje se mogu pronaći u medijima, ova pruga je u dobrom stanju, navodi Zrenjaninski socijalni forum (ZSF).  
"Za razliku od pokrajinskog prostornog plana koji je važio do 2020, nacrtom Regionalnog prostornog plana Autonomne Pokrajine Vojvodine 2021-2035, koji je trenutno na javnom uvidu, nije predviđena obnova ovih pruga i one će zauvek nestati. Te dve železničke pruge u istoriji su bile najznačajnija saobraćajna veza velikog broja banatskih seoskih naselja i regionalnih centara Zrenjanina i Vršca. Njihovim ukidanjem ugrožava se obnova privrede i sprečavanje daljeg propadanja sela u ovom delu Srbije", smatra ova organizacija.
 
Dodaju da "dok ukida pruge čiji značaj u budućnosti može biti obnovljen, Republika Srbija gradi infrastrukturu koja nije potrebna domaćem stanovništvu, već stranim kompanijama". 
 
"Tako je predviđeno da se gradi autoput Beograd - Zrenjanin - Novi Sad iako bi bilo sasvim dovoljno da se modernizuju postojeći putevi. Takva odluka doneta je zbog toga što se u Zrenjaninu gradi džinovska fabrika autoguma privatne kineske firme Linglong. Za našu državu važnije su potrebe stranih kapitalističkih preduzeća nego one domaćeg stanovništva", kaže Zrenjaninski socijalni forum.
 
Dodaje da definitivno ukidanje pruge Sečanj - Jaša Tomić i Zrenjanin - Vršac pokazuje kako ni pokrajinska ni republička vlast nemaju nameru da se posvete privrednom, socijalnom i saobraćajnom razvoju Banata. 
 
"Nekad bogata sela danas su pretvorena u salaše, zahvaljujući neoliberalnom konceptu privrednog razvoja po kome ekonomske aktivnosti i stanovništvo treba koncentrisati u velikim gradovima", zaključuje ZSF.
  • GANZ

    15.10.2023 19:01
    Ukidanje pruga
    Te pruge koje se ukidaju se dugo ne koriste zato sto su u losem stanju; kada bi bile remontovane, modernizovane i kada bi bili uvedeni putnicki vozovi, oni bi bili puni putnika. Savremeni svet putuje vozom velike brzine, a u primitivnim, zaostalim zemljama kao Srbija - automobilom i autobusom. A privatna autobuska mafija organizuje podmetanje pozara na stanicama kako bi se putnici uplasili i vise putovali njihovim privatnim autobusima.

    Odlucio sam da bojkotujem privatne autobuse; putovacu samo tamo gde se stize vozom, a ona mesta koja nemaju zeleznicku stanicu i voz - za mene vise ne postoje na geografskoj karti sveta.

    Jedan auto-put za Vojvodinu: Beograd - Novi Sad - Subotica je sasvim dovoljan. Ako se grade siroki autoputevi - oni ce zauzeti vise plodnog zemljista nego pruge!

    Srpska sela i srpski narod ce izumreti. Vecina mladih otici ce u inostranstvo i nikada se vise nece vratiti; stari ljudi ce pomreti i nestace srpski narod. Na njegovo mesto na ove prostore naselice se drugi narodi. Pa ako nam je kada svoju zemlju ne znamo da cuvamo...
  • Miodrag

    01.04.2022 10:02
    auto put
    Preteraste. Sa auto putem se kasni dvadesetak godina.Nikakve rekonstrukcije postojećih puteva ne bi pomogle.
  • pajo patak

    27.03.2022 13:54
    @Bačvanin ( скурцанин )
    i tebi; srpski se kaže: te pruge su davno trebale da budu uklonjene kada se već ne koriste decenijama. Možda zauzimaju plodno zemljište, ali tvoj kongenitalno nevidljivi mozak od rođenja zauzima tvoju plodnu glavu.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina

Nove takse u Inđiji zabrinule ugostitelje

Povećanje naknade za korišćenje javnih površina koje se predviđa u proseku od 15%, izaziva nezadovoljstvo, posebno među malim ugostiteljima u centru grada jer se na njih odnosi povećanje od 33%.