Stari Tamiški most godinama zatvoren: Dva sela odsečena jedno od drugog

Pre nekoliko godina za saobraćaj je zatvoren stari Tamiški most i od tada su sela Orlovat i Tomaševac odsečena jedno od drugog.
Da bi stigli do susednih sela, ili do Zrenjanina, meštani su prinuđeni da koriste obilazni, nekoliko desetina kilometara duži, put, piše N1. Poslednjih godina, više puta su organizovali i proteste - traže da se stari železnički most sanira. Umesto toga obećan im je - novi most.
 

S jedne strane Tomaševac, sa druge Orlovat. Skoro punih vek i po spajao je Tamiški most dva komšijska banatska sela. Podignut je 1880, a u funkciji je bio do marta 2021. Tada je zbog bezbednosti zabranjen drumski saobraćaj. Železnički saobraćaj nastavio je da se odvija neometano.

Doduše, nastavilo se i posle zabrane preko mosta automobilima, na sopstvenu odgovornost.
 
Moglo je, dok nisu postavljene betonske barijere. Mimo njih se može samo peške ili na dva točka.
 
"Moj komšija je prosvetni radnik predaje likovno u Orlovatu i Lukićevu, došao je danas dovde, bicikl iz gepeka i ide dalje. Ako je to normalno onda", kaže Slavomir Stankov iz Orlovata.
 
"Doktorka koja radi u Tomaševcu, radi i u Orlovatu. Isto dva puta nedeljno ona prelazi, ne zna ni sama kako ide na posao", priča Biljana Ančin iz Tomaševca.
 
Postoje i dva alternativna pravca – i ne zna se, kažu, koji je gori. Prvi je kroz njive, atarskim letnjim putem kojim se može i automobilom. Ako baš morate.
 
"Ja sam već treći put dva kamiona vozio kod majstora znači prednji trap rasturen, otpao mi je nosač motora sa 'pasata' koji je 2019. godište", kazao je Srećko Ostojin iz Orlovata.
 
"Tamiš kad se razlije, mi ne možemo da pređemo ni tim putem. Znači mi možemo da idemo samo na Farkaždin. Tomaševac, Farkaždin, Zrenjanin, 70 kilometara. I u drugom pravcu 70, to je 140. Da li je to normalno", kaže Slavomir Stankov iz Tomaševca.
"Putevi Srbije" saopštili su da će se novi drumski most preko Tamiša kod Orlovata graditi sledeće godine.
 
Ugovor o izradi planske i tehničke dokumentacije za izgradnju obilaznice sa mostom je, kažu, zaključen još 2021.
 
"Projekat je završen i predat na stručnu kontrolu Revizionoj komisiji Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj, septembra ove godine i očekujemo da bude potvrđen u narednih nekoliko nedelja", navodi se u saopštenju "Puteva".
  • Banaćanka

    16.10.2023 08:49
    Banaćanka
    Vojvodina je zadnja rupa na svirali...Užas šta smo dozvolili.
    Više sela je odsečeno,ne samo dva.Pitajte poljoprivrednike kako im je ...Bruka i sramora.Ova vlast je sve unazadila,upropastila...
  • pajo patak

    15.10.2023 15:07
    posle dva sata od komentara:
    ponavljam: kvalitetan KundK čelik za reciklažu, napraviće još ljepši i stariji.
  • Jedina

    15.10.2023 14:46
    politika koju vodi ova vlast prema Vojvodini jeste politika ponižavanja Vojvodjana.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina

"Carska bašta" ipak ne ide u stečaj

Sud u Zrenjaninu doneo je rešenje kojim se utvrđuje da je Proveg Opovo povukao predlog za pokretanje stečajnog postupka nad firmom "Carska bašta" za veleprodaju voća i povrća i gajenje povrća.

Nove takse u Inđiji zabrinule ugostitelje

Povećanje naknade za korišćenje javnih površina koje se predviđa u proseku od 15%, izaziva nezadovoljstvo, posebno među malim ugostiteljima u centru grada jer se na njih odnosi povećanje od 33%.