FOTO: Hteo da vidi koja se odeća isplati, pa računao koliko košta nošenje svakog komada garderobe

Za Džejka Velča, 36-godišnjeg direktora jedne reklamne firme, izbor odeće je matematički problem: on izračunava koliko košta jedno nošenje svakog komada njegove garderobe.
FOTO: Hteo da vidi koja se odeća isplati, pa računao koliko košta nošenje svakog komada garderobe
Foto: Pixabay
On u tabeli navodi 200 artikala - osim donjeg veša i čarapa, i pedantno navodi cenu koju je platio za svaki od njih, kao i koliko puta ga je nosio. On u svom računaru svake večeri ažurira tabelu da bi utvrdio da li su komadi njegove odeće bili vredni kupovine ili ne.
Kada je Velč to počeo da radi pre 12 godina, odlučivši da ne gleda šta je najjeftinije u radnjama, nego da izračunava odnos cene i trajanja svakog komada odeće, mnogi su mislili da je "uvrnut". Ali inflacija je uticala da se sve više kupaca okreće njegovom načinu razmišljanja koji je Velč iz Erde, u državi Juta, predstavio prošlog meseca na sastanku svoje kompanije.
I prodavci uzimaju u obzir ovaj način razmišljanja i menjaju marketinšku strategiju.
 
"Old Navy" firme GAP nudi kupcima puni povraćaj novca za školske uniforme kupljene za predstojeću školsku godinu ako uniforma ne izdrži godinu dana.
 
Prodavci kao što su "Kohl's" i onlajn prodavac košulja "Untuckit" nedavno su obnovili svoje marketinške kampanje, posebno za jesen, da bi se fokusirali na izdržljivost i svestranost.
 
"American Eeagle" reklamira "dugovečnost vaših najomiljenijih farmerki" od recikliranog pamuka i poliestera.
 
 
Računica pokazuje da bi klasični džemper od 200 dolara mogao biti bolja investicija ako se planira da se nosi svake nedelje, nego sada hit roze haljina koja se kupuje za 40 dolara, a može se nositi samo jednom mesečno.
 
"Cena jednog nošenja je način na koji razmišljaju oni koji imaju posla s posledicama inflacije", rekla je Kristi Rejmond, glavna direktorka marketinga firme "Kohl". "Da li će ovaj predmet trajati? Da li će zaista biti svestran? Na primer: može li moje dete da ovo nosi u školi na više načina?" - ilustruje ona razmišljanje o tome.
 
Neki kupci takođe žele da budu ekološki savesni kupujući odeću koja ne završi na deponiji pošto bude nošena nekoliko puta.
 
Ipak, kalkulacija koliko košta jedno nošenje može imati smisla samo za one potrošače koji sebi mogu priuštiti da daju prednost kvalitetu i svestranosti, a ne ceni.
 
 
Nil Sonders, generalni direktor "GlobalData Retaila", napominje da će kupci s manjim budžetom gledati na cenu i možda ih neće biti briga koliko će trajati nešto što izgleda dobro.
 
Zaista, dobavljači "brze mode" i dalje dobro prolaze suočeni sa inflacijom.
 
Kineski trgovac e-trgovinom "Temu", poznat po velikim popustima, nastavio je svoj meteorski uspon u SAD, dodajući skoro 10 miliona novih korisnika dnevno od početka godine, kaže kompanija za tržište GVS. U međuvremenu, "Shein", "brza moda" ultra-niske cene, osnovana u Kini, povećala je svoje dnevne korisnike sa 3,1 miliona na 4,9 miliona prošle godine, prema GVS-u.
Ali sve je veća reakcija na jeftine stvari.
 
Roan Dojsker, osnivač i izvršni direktor "Stilitics", maloprodajne tehnološke firme koja daje predloge za personalizovani stil, opremanje i pakete za 150 trgovaca na internetu, rekao je da je počeo da uočava taj trend prošle sezone. On je primetio da je prosečna vrednost porudžbina u porastu, posebno za praznične haljine, a da kupci kupuju po manje artikala. Kupci su takođe provodili više vremena razgledajući virtuelne manekene koji prikazuju različite načine nošenja istog predmeta.
 
"Kupci su pažljiviji pri svakoj kupovini i spremni da troše samo ako dobiju vrednost, a to više ne znači samo jeftino", rekao je Dojsker. "Došlo je do prezasićenosti kupovinom gomile stvari", smatra on.
  • NIKO

    18.08.2023 09:21
    ..
    Ne citajte ovakve gluposti...podsvesno guraju ljudima u glavu kako ne treba ni odecu da kupuju. Sta je sledece? Koliko puta udahnemo vazduh da bi bili zivi? Ocete i to da nam ogranicite?
  • ns ja

    15.08.2023 09:20
    Kakva jalova dokonost i plaćanje za krpice sume koja ne može da se priušti...Ima li ovaj čovek život? Ima li na primer porodicu, kredit za kuću, automobil, neke hartije na berzi, plac, čamac ...ima li ičim bitnim da se bavi u životu!?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Zabava - Zanimljivosti