FOTO: Klizište u Ribnjaku opasno po život
Klizišta u Ribnjaku očekivano su ponovo proradila, što stvara zabrinutost među građanima koji se pitaju - kada će ovaj teren biti saniran?
Jedan od zabrinutih građana je i Dejan B, koji nam je poslao fotografiju dela puta koji je odnelo klizište.
Kako za 021 kažu u Zavodu za izgradnju grada, radovi na rekonstrukciji Donjeg puta počeće za nekoliko dana, a prema rečima nadležnih, to će konačno rešiti problem klizišta. "Pošto se radi o izuzetno oštećenoj deonici, nebezbednoj za odvijanje saobraćaja, služba održavanja ZIG-a je u proteklom periodu redovno obilazila teren i preduzimala interventne mere za privremenu sanaciju najvećih oštećenja na kolovozu u naselju Ribnjak", navode iz ZIG-a.
Kako kažu, radnici "Puta" su dobijali naloge da teren privremeno saniraju nasipanjem, ali se to nije pokazalo kao dobro rešenje zbog nagiba i čestih padavina, koje su aktivirale klizište. Gradska uprava za saobraćaj je još pre nekoliko godina donela rešenje o obustavi saobraćaja na ovoj lokaciji. Međutim, kako navode u ZIG-u, saobraćajnu signalizaciju, koja je trebalo da odvrati vozače od tog pravca, građani su sami uklanjali.
"Kršenje zabrane saobraćaja, usled opterećenja, a potom i zbog padavina, pogoršalo je stanje kolovozne konstrukcije i kao posledica toga došlo je do dodatnog urušavanja dela Donjeg puta u Ribnjaku. U cilju bezbednosti učesnika u saobraćaju, dat je nalog JKP "Put" da se i postavljanjem fizičkih prepreka onemogući saobraćaj na ugroženoj deonici", objašnjavaju za 021 iz Zavoda za izgradnju grada.
Inače, radovi na sanaciji klizišta podrazumevaju pomeranje trase, izradu konstrukcije od lomljenog kamena u zoni klizišta, izradu drenažnog sistema za sakupljanje podzemne vode, kao i izradu otvorenih kanala sa leve strane puta i novog cevovoda koji skupljaju atmosfersku vodu i odvode je do Dunava.
Kako kažu u ZIG-u, vrednost radova iznosi blizu 13 miliona dinara, a izvođač je "Put invest". Rok za završetak je 60 dana.
Dok rekonstrukcija Donjeg puta ne bude završena, građani imaju mogućnost da koriste alternativni pravac sa Gornjeg puta koji nema dovoljnu širinu za dvosmerni saobraćaj i predstavlja samo prinudno i privremeno rešenje. (Gorica Nikolin - gorica@021.rs)
Komentari 24
Podbarac
Zaustavljanje manjih klizišta je moguće, ali za ovolika (među najvećim u Evropi) potrebno je uložiti više napora nego da se izgrade novi Limani.
Pitanje je zašto bi se to i radilo? Zato što se neko našao pametan da tu zida, nekad ili sad? Jeftinije je one čije su kuće legalne raseliti, ilegalne srušiti, pa pustiti Majku prirodu da se ponaša.
Bilo je na TV o nekom gradu na Aljasci koji je u podnožju idealne litice za džinovske lavine - i svakih 10-20 godina dođe do katastrofe. Teren se očisti pa dođu ljudi i ponovo izidaju kuće jer je zemiljište "jeftinije". I nakon 10-20-30 godina nastradaju...
I ko im je kriv? Lavina? Klizište? Neće biti...
Racher
Ribnjacanin
pakosnici jedniiii......
Kuce nam ne klizeeeeeee....niti idu u Dunav zlobnici jedniiiii....
Kliziste je tamo zbog potoka i nijagara sa trandzamenta koje teku godinamaaaa i slivaju se u nas Ribnjak....
a kad se desi sta se vec desiii.....onda K'njaju besposlicari i zlobne neznaliceeee....
bez obzira na naseljeeee...treba to sanirati jer je put za kamenicu desetak metara dalje....
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar