FOTO: Bez najave započeto uklanjanje pruga na Novom naselju i Detelinari, zatvorena Ranžirna stanica

Infrastruktura železnica Srbije (IŽS) je bez obaveštavanja javnosti zatvorila staru Ranžirnu stanicu i počela sa uklanjanjem pružnih prelaza na Novom naselju i Detelinari.
FOTO: Bez najave započeto uklanjanje pruga na Novom naselju i Detelinari, zatvorena Ranžirna stanica
Foto: 021.rs

Da se nešto neplanirano dešava Novosađani su videli prethodnih dana kada je uklonjen pružni prelaz na Bulevaru vojvode Stepe, nedaleko od kružnog toka sa Bulevarom Evrope. Uklonjena je pruga i deo puta je asfaltiran. 

O ovim radovima informaciju nisu imali ni u Gradskoj kući, te iz gradske administracije nisu mogli da odgovore na pitanja 021.rs u vezi sa tim šta preduzeće koje se bavi gradnjom i održavanjem železničke infrastrukture radi na području Novog Sada. 
Portal 021.rs uputio je pitanja Infrastrukturi železnice Srbije o ovim radovima, ali ni nakon nekoliko dana odgovori nisu stigli. Međutim, odgovore je dobio Dnevnik, za koji u IŽS kažu da su 15. decembra doneli trajnu odluku o ukidanju korišćenja dva i po kilometra pruge Železnička stanica - stara Ranžirna stanica (Ložionica), koja ide uglavnom kroz Detelinaru. Razlog za uklanjanje je taj da zbog izgradnje brze pruge Beograd - Subotica ne sme da bude ukrštanja puteva i pruga u nivou. 
 
Osim ovog pružnog prelaza, ubrzo će biti ukinuti i oni koji se nalaze nedaleko od stare Ranžirne stanice, u ulici Raše Radujkova, u blizini kasarne "Majevica" na Bulevaru Evrope, te kod stadiona RFK Novi Sad, u Rumenačkoj ulici. Rok za uklanjanje svih prelaza je 30. mart. 
 
Kako u IŽS nisu odgovorili na pitanja 021.rs, nepoznato je šta će biti sa starom Ranžirnom stanicom. Iako je ovaj železnički objekat već decenijama predviđen za napuštanje i predaju Novom Sadu, u njemu se i dalje mogu videti pojedini vagoni i oprema. 
 
 
Ukidanje pružnih prelaza i gašenje stare Ranžirne stanice je očekivano već izvesno vreme, s obzirom na to da se nova gradila i planirala još od sedamdesetih godina prošlog veka. Pre petnaestak godina počelo je uklanjanje prvih koloseka, krenula je izgradnja Bulevara Evrope i tada jedinstveno JP "Železnica Srbije" predala je i velike delove javnog zemljišta u vlasništvo Novom Sadu.
 
Očekuje se i da će sada IŽS predati zemljište preko kojeg prolazi pruga na Detelinari i Novom Sadu, kao i prostor na kom se nalazi Ranžirna stanica sa više od stotinu godina starom Ložionicom. 
 
Prema urbanističkim planovima predviđeno je da delovi zemljišta na kojima se nalazi pruga na Detelinari postanu nova saobraćajnica ili zelena površina, dok će veći deo železnice uz Bulevar Evrope biti namenjen stambenoj izgradnji. Novosadski urbanisti su predložili i da se na nekoliko mesta, u znak sećanja na razvoj železnice, sačuvaju delovi koloseka, tako što će se on uklopiti u parterno uređenje pešačkih ili drugih površina. 

Stara Ranžirna stanica sa Ložionicom je predviđena za čuvanje, kao spomenik kulture koji je deo industrijskog nasleđa, pri čemu bi se prostor pretvorio u kulturno-turistički kvart kraj kojeg bi bio park. 

OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Oce to

    06.02.2022 03:28
    Dobro je poznato koliko pruga smeta razvoju grada. Evo u Becu ne znaju nista o razvoju I zivotu, njima voz ide po celom gradu pa od aerodroma do centra stignes za 20 minuta npr. Bezveze skroz
  • /

    05.02.2022 22:47
    /
    samo da se podseti da nema godinu dana kako su menjali te cesljeve za prelazak kola preko njih.
    ovi su stvarno kleptomani
  • Mene samo zanima

    05.02.2022 02:47
    Mene samo zanima kako to da nikome nije palo na pamet da, na primer, produzi tu prugu jos, recimo, 200 metara skroz do Seratona, pa da odatle krecu regionalni vozovi za BG? Znaci ne krece sa glavne zeleznicke vec od Seratona?
    Smanjile bi se guzve u gradu (ko god iz tog pravca zeli za BG/Petrovaradin/Karlovce...) ne bi morao da ide do Glavne vec bi tu usao u voz, a vrednost investicije je smesna!
    Znaci 200 metara pruge, nadstresnica i aparat za kupovinu karata.
    Jel to toliko bilo tesko?
    Dok ceo svet uvidja da se guzve u gradovima resavaju JEDINO JAKIM ZELEZNICKIM PREVOZOM (regio voz, metro, tramvaj) mi i ono malo pruga sto imamo vadimo i topimo.
    Pa eno primer pruga do Futoga?
    Lokalnih vozova NEMA zato sto je stanica u Futogu 500 metara od centra naselja. Da se produzi do centra (a ima gde posto su parcele, za divno cudo, prazne) i da voz do NS ide na pola sata, puno bi ljudi koristilo tu mogucnost.
    Ali ne. Lakse je ne raditi NISTA

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti