FOTO: Uskoro pripremni radovi za veliki most kod Novog Sada, povezivaće Petrovaradin sa auto-putem

JP "Putevi Srbije" podnelo je zahtev za pripremne radove na gradnji pomoćne konstrukcije potrebne za izgradnju stubova mosta na Dunavu kod Petrovaradina, u sklopu Fruškogorskog koridora.
Zahtev za pripremne radove podnet je 7. aprila, nakon što je prethodno 30. marta Pokrajinski sekretarijat za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj "Putevima Srbije" u ime "China Road and Bridge Corporation (CRBC)" izdao privremenu građevinsku dozvolu za izvođenje radova.
Prema dokumentaciji u koju je 021.rs imao uvid, pripremni radovi obuhvataju izgradnju privremene pomoćne čelične konstrukcije paralelne sa osom budućeg mosta koja će služiti kao platforma za dalje radove na betoniranju stubova.
Privremena konstrukcija se sastoji iz dva dela. Severni krak je dug 278,4 i širok sedam metara, dok je južni krak dug 355 i širok sedam metara. Za glavne stubove oba kraka, sa obe strane biće izvedene pomoćne grane privremene konstrukcije. 
 
U privremenoj građevinskoj dozvoli piše i da je vrednost ovih radova gotovo 80 miliona dinara, bez uračunatog PDV-a.
 
Prema javno dostupnim podacima, za samu gradnju petog mosta preko Dunava kod Novog Sada, još uvek nema građevinske dozvole. Međutim, postoji više dozvola za razne pripremne radove na obe obale, u zoni budućeg mosta na trasi Fruškogorskog koridora. 
 
  
 
O samom mostu koji će preko Dunava kod Novog Sada biti izgrađen u sklopu Fruškogorskog koridora zna se malo, što je deo "tajnovitosti" koji prati projekte države i kineskih partnera. Idejni projekat za most nije prezentovan i jedino što je poznato su fotografije iz animacije budućeg koridora, kao i fotografije koje su bile deo mape na obeležavanju početka gradnje tunela ispod Iriškog venca prošlog maja.
 
Poznato je da će most biti dugačak 1.765 metara, ali nema procena o tome koliko će koštati. Vrednost čitavog Fruškogorskog koridora je, za sada, više od 600 miliona evra. 
Ovo će biti peti most preko Dunava na području Novog Sada i, osim toga što je deo Fruškogorskog koridora, na nivou grada funkcioniše kao obilaznica koja povezuje auto-put Beograd-Subotica sa Petrovaradinom, odnosno sa ostalim mestima na koridoru. 
 
Iako će biti jedan od većih mostova na Dunavu, nije privukao toliku pažnju Novosađana kao što je slučaj sa četvrtim, takozvanim "Kineskim mostom", čiji se početak izgradnje, u saradnji sa istim partnerom iz Kine, kompanijom CRBC, očekuje uskoro.
 
Četvrti most preko Dunava se gradi u nastavku Bulevara Evrope, preko Šodroša, i spaja Novi Sad sa Sremskom Kamenicom. Ovom projektu se protivi deo javnosti. Za izgradnju ovog mosta već su izdate pojedine dozvole, priprema gradilišta je uveliko u toku, a nedavno je potpisan i ugovor o gradnji i tom prilikom je rečeno da je posao vredan 175,5 miliona evra. 
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Bojan

    15.04.2022 13:20
    @Programator

    Taj most će biti samo za Deda Mraza, uskršnjeg zeku, tištosa i ostala imaginarna bića.
  • Programator

    14.04.2022 19:20
    @Aleksandar
    Most je deo Fruškogorskog koridora i namenjen je za tranzitni saobraćaj (putnički i TERETNI - kamioni). Ovaj most je PRAVA obilaznica Novog Sada i vodi ka spoljašnjem rubu Petrovaradina, preko tunela Širine do Mišeluka i dalje ka tunelima kroz Frušku goru.

    Budući Most u produžetku Bul. Evrope je putnički most (NE TERETNI, ne kamioni), kao Most Slobode. On ima smisla samo za putnička vozila i NIJE obilaznica.
  • Bojan

    14.04.2022 13:27
    @Aleksandar

    Ako fantaziraš da će biti vijadukta na Bulevaru Evrope, možeš da zamisliš i da će letećim ćilimom da prelaze Dunav.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti