Novosadske auto-škole najavljuju poskupljenja: "Ne možemo da održavamo socijalni mir niskim cenama"
Skuplje obuke u auto-školama za B kategoriju neminovne su, a trenutno se čeka koju će novu, korigovanu minimalnu cenu obuka odobriti i propisati Vlada Srbije.
Foto: 021.rs
Mnogi su burno reagovali na mišljenje Privredne komore auto-škola Srbije da obuka za B kategoriju treba da košta najmanje 140.000 dinara, više od udvostručenog iznosa trenutne minimalne cene obuke.
Ali, da li je ova suma zaista nerealna, uzimajući u obzir činjenicu da granica nije korigovana 10 godina?
Prosečna cena obuke u Novom Sadu je između 80.000 i 100.000 dinara, sa svim troškovima. Auto-škole godinama, kako kažu, drže cene uprkos inflaciji, a sada je pred njima još jedan novi namet - obavezne fiskalne kase od 1. maja.
Direktor novosadske auto-škole "Floyd" Emil Turai, koja postoji gotovo 30 godina, kaže da su mnogi troškovi višestruki i neizdrživi. Gorivo je, kaže on, sa 100 skočilo na 200 dinara, tehnički pregled je skuplji i do pet puta, viši su i doprinosi za zaposlene, a njemu je, kao prevozniku, neizvodljivo da se zadužuje za obnovu voznog parka.
"Kad smo formirali svoje cene, nismo imali obavezne kamere u prostorijama, seminare, licence - to je sve naknadno došlo. Da bi obuka bila kvalitetna, vi morate da imate kvalitetne instruktore, a nijedan vam neće raditi za sadašnje plate. Skuplje su 'ruke' majstora, pa vas samo zamena ležaja na točku izađe 5.000 dinara. Zaista je sve skuplje, a pojedine auto-škole radije zatvore svoje firme pa otvaraju nove i izbegavaju sistem PDV-a", navodi direktor auto-škole "Floyd".
Na pitanje 021.rs da li bi činjenica da mnoge auto-škole omogućavaju plaćanje na rate olakšalo prelaz na skuplje cene, Turai kaže da to svakako jeste olakšavajuća okolnost za polaznike.
"Mi imamo plaćanje na rate već sedam-osam godina, a to ćemo zadržati kao pogodnost za polaznike. Ali pitanje je da li će ljudi i dalje imati novac da upisuju vožnju, mislim da to zavisi dosta i od lične motivacije. Ja sam saobraćajni inženjer, a mnoge moje kolege ostavljaju svoje poslove i odlaze da voze u inostranstvu za značajno više para, te ne čudi da mladi žure da dobiju dozvole kako bi učinili isto ili slično. Posledica svega toga je i to što ćemo mi ovde ostati bez kvalitetnog kadra, već nam nedostaje", navodi naš sagovornik.
On je stava da su poskupljenja realna, očekivana i u skladu sa trendovima na tržištu, ali da bi bilo od velike pomoći za auto-škole kada bi se država odlučila na smanjenje određenih poreskih nameta.
Obuke će biti skuplje najmanje za sumu za koju će biti veća minimalna cena, objašnjava svoja očekivanja direktor auto-škole "M & M" Milorad Gajić.
"Mislim da će cena obuke ići najmanje za 10.000 dinara 'gore', to je moje lično predviđanje. Maksimalna cena ne postoji jer nju formira tržište, a svi troškovi su poskupeli. Najjeftiniji automobil je pre dve godine bio 8.500 evra, a sada je 14.000 evra - i to da ne govorimo o skupljim vozilima. Ako instruktor ima platu 60.000 dinara, vas bruto plata izađe 100.000 dinara, a pri tome imate instruktore koji su plaćeni i manje od toga. Mi ne možemo više da održavamo socijalni mir niskim cenama", smatra Gajić i navodi primer Jugoslavije, u kojoj je u to vreme obuka koštala koliko i jedna dobra plata.
Na pitanje da li očekuje manje polaznika s poskupljenjem usluga u auto-školama, direktor "M & M" smatra da će polaznika uvek biti jer postoji potreba za polaganjem vožnje.
"Bez obzira na to, izazovi postoje. Mi, recimo, ne možemo da radimo više nego što nam država propisima nalaže i time ograničavate ljude da zarade neku normalnu platu. A morate da zaradite", navodi Milorad Gajić.
Prema propisima, svaka auto-škola mora da ima svoje prostorije s učionicama, kancelarijom, definisane minimalne kvadrature. Tu su i vozila, poligoni (koji su u vlasništvu ili se iznajmljuju), najmanje tri instruktora vožnje za B kategoriju, predavače, ispitivače, audio-video opremu u učionicama...
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Socijaldemokratska stranka: Vesić prećutao ključne podatke o nesreći u Novom Sadu
04.11.2024.•
5
Socijaldemokratska stranka ocenila je da je ministar građevinarstva Goran Vesić prilikom najave ostavke prećutao ključne informacije o tragediji na novosadskoj železničkoj stanici.
Novosadska opozicija: Pozdravljamo ostavku Vesića, na redu su Vučević i Đurić
04.11.2024.•
15
Novosadska opozicija koju čine opozicione odborničke grupe u Skupštini grada pozdravlja ostavku pod prinudom ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića.
Vesić: Podnosim ostavku, ne prihvatam krivicu za tragediju u Novom Sadu
04.11.2024.•
105
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će sutra podneti ostavku, ali je rekao i da ne može da prihvati krivicu za nesreću na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Firma za nadzor upozorava: Privremeno zabraniti korišćenje dela Železničke stanice
04.11.2024.•
19
Mađarska firma Utiber upozorila je izvođača radova na moguće strukturalne rizike nakon pada betonske nadstrešnice na Železničkoj stanici.
VIDEO Kako sada vozom za Beograd: Redovne autobuske linije do Petrovaradina, vanredna do Novog Sada
04.11.2024.•
4
Putnici koji dolaze ili odlaze sa Železničke stanice u Petrovaradinu mogu do nje da stignu gradskim prevozom i to linijama 3, 9, 60, 61, 62 i 63.
Turkulov: Nažalost, nema boljitka kod troje povređenih
04.11.2024.•
0
Direktorka Kliničkog centra Vojvodine Vesna Turkulov izjavila je da, nažalost, nema boljitka kod troje teško povređenih u rušenju nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Oko 1.500 Novosađana dalo krv u poslednja tri dana
04.11.2024.•
6
Oko 1.500 građana je tokom tri dana dalo krv u Zavodu za transfuziju krvi Vojvodine, a oko njih 600 je to uradilo po prvi put.
Velika analiza 021.rs: Gde je upotrebna dozvola za Železničku stanicu i šta piše u dokumentaciji
04.11.2024.•
14
Četvrti dan od pogibije 14 ljudi usled pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu, privedenih nema.
Portal 021.rs objavljuje pitanja koja šalje nadležnima kako bi se znalo ko ćuti na tragediju
04.11.2024.•
23
Portal 021.rs će u narednom periodu objavljivati pitanja koja prosleđuje institucijama i pojedincima.
Gradska inspekcija: Nemamo nadležnost nad nadzorom na objektima Železničke stanice
04.11.2024.•
9
Portal 021.rs uputio je pitanja Gradskoj uprava za inspekcijske poslove da li su oni obavljala nadzore nad radovima na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Protest zbog nesreće u utorak u Novom Sadu: "Prvo simbolični, pa sve radikalniji postupci"
04.11.2024.•
24
Protest zbog nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu u kojoj je u petak poginulo 14, a teško povređene još tri osobe, održaće se u utorak, 5. novembra u Novom Sadu.
Šta radi Vučević u Kini dok su dani žalosti: "Crni oblak nad sajmom zbog nesreće, ali to je život"
04.11.2024.•
42
U danima nakon smrtonosne tragedije koja se dogodila u Novom Sadu, premijer Srbije Miloš Vučević, inače nekadašnji gradonačelnik ovog grada, otputovao je u Kinu.
FOTO Železnička trećeg Dana žalosti: Stanica bez ljudi
04.11.2024.•
5
Danas je moguće da se priđe bliže Železničkoj stanici nego prethodnih dana, do ograde koja je postavljena u neposrednoj blizini.
FOTO: Novosađani u redu čekaju da se upišu u Knjigu žalosti za stradale na Železničkoj stanici
04.11.2024.•
3
Novosađani u redu čekaju ispred Skupštine grada kako bi se upisali u Knjigu žalosti otvorenu za 14 stradalih u nesreći na Železničkoj stanici Novi Sad.
Istorija Železničke stanice: Gradili ljudi sa idejom, urušavaju neznalice
04.11.2024.•
20
Železnička stanica u Novom Sadu ucrtana je u generalni urbanistički plan sredinom 50-ih, a zajedno sa zgradom Medicinskog fakulteta predstavljala je novi koncept Jugoslovenske posleratne arhitekture.
Krivične prijave zbog tragedije na Železničkoj: Protiv Vučića, Vučevića, Brnabić i NN lica
04.11.2024.•
26
Pokret Kreni-Promeni podneo je dve krivične prijave Višem javnom tužilaštvu u Novom Sadu zbog nesreće na Železničkoj stanici, u kojoj je poginulo 14 osoba.
I naredni dani u Novom Sadu sunčani, ali jutra ledena: Minus u petak i subotu
04.11.2024.•
0
Novosađani narednih dana mogu očekivati lepo vreme, ali uz veoma hladna jutra.
Povređeni u nesreći u Novom Sadu i dalje veoma teško: "Povrede tog tipa viđene samo u zemljotresima"
04.11.2024.•
3
Svi pacijenti koji su povređeni u padu nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu i dalje su u teškom stanju.
Razbijena stakla na prostorijama SNS-a na Podbari, ostavljena i poruka: "Ubice"
04.11.2024.•
26
Stakla na prostorijama Mesnog odbora Podbara Srpske napredne stranke razbijena su, a ispod slike premijera i predsednika ostavljena je poruka.
Poslovi kineskih firmi koje su radile na Železničkoj stanici: Pominju se i Veselinović i Radoičić
04.11.2024.•
31
Rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu nije jedini posao u Srbiji kineskih firmi koje su na njoj radile.
Brnabić: Zašto traže Vučevićevu glavu zbog nesreće u Novom Sadu, šta je on kriv, neka traže moju
04.11.2024.•
84
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić izjavila je da će se utvrditi politička odgovornost za tragediju u Novom Sadu, jer u to apsolutno nema nikakvu sumnju.
Komentari 58
Realno
gradjaninX
BoeserWolf
20.04.2022 • 18:42
@lopovi
U UK (Velika Britanija je ostrvo) je mozda ispit za polaganje 160 funti, ali 160 Evra nije sigurno. Evri se tamo ne koriste.
Obuka je uzgred puno skuplja. "
Jeste, ali je struja u trosobnom stanu preko 1000 funti mesecno, o tome ne pises, a to je samo jedna stavka. Pitaj ih posto su im ostale stvari koje moraju da placaju...
Bogi
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar