FOTO: Izvlače se poslednji delovi nemačkog broda potopljenog u Novom Sadu, nalazi se na trasi mosta

Poslednji delovi velikog broda koji je ležao na dnu Dunava, na trasi novog mosta u produžetku Bulevara Evrope, trenutno se vade iz reke, kako bi se oslobodio put za noseći stub mosta.
FOTO: Izvlače se poslednji delovi nemačkog broda potopljenog u Novom Sadu, nalazi se na trasi mosta
Foto: 021.rs

Na izvlačenju, prema pisanju Dnevnika, radi firma "River Road" iz Sremske Mitrovice, čiji je poslovođa Goran Jević rekao ovom novosadskom listu da  je brod dugačak 80 metara i širok devet.

"Počeli smo da radimo pre oko mesec dana, a pošto je šlep truo i pun taloga, odlučili smo se da ga očistimo, praktično 'usisamo' nanos, a zatim isečemo pod vodom u delove, koje potom vadimo. Posao je pri kraju i završićemo ga u zadatom roku. Ovakav brod u Srbiji niko nikada nije vadio. Imamo ekipu od petnaestak ljudi, plutajući ponton nosivosti 1.000 tona, pomoćne brodove, najjaču dizalicu na vodi u Srbiji 'Soču', koja diže između 120 i 150 tona, i pomoćnu opremu. Ovo nam je neka vrsta ispita za vađenje brodova nemačke flotile iz Drugog svetskog rata iz Dunava kod Prahova", naveo je sagovornik Dnevnika. 
Dodao je da delove šlepa koje izvade iz vode seku u komade na licu mesta.
 
Jević je rekao da nema tačnih informacija o tome kada je ovo plovilo iz 1875. godine potopljeno, ali nagađa se da je to bilo negde između 1914. i 1918. godine. 
 
 
Inače, iako radove obavlja "River Road", na tenderu je posao vredan skoro 24 miliona dinara dobila grupa ponuđača "Ivan Milutinović PIM, Aqua Mont Service i Milennium Team". 
 
Ovu nabavku finansiralo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. 
 
Plovilo čiji se sada poslednji delovi vade iz reke se nalazilo uz levu obalu Dunava, a njegovo uklanjanje bilo je neophodno kako bi se započela gradnja novog mosta. 
Prema poslednjim informacijama koje je objavio 021.rs, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture izdalo je 31. maja "Koridorima Srbije" privremenu građevinsku dozvolu za prvu fazu izgradnje mosta u produžetku Bulevara Evrope.
 
Gradnja sa sremske strane je uveliko počela, dok je tokom proteklog vikenda započelo i krčenje dela šume na Šodrošu kako bi se i sa novosadske strane počelo sa pripremama za gradnju. Međutim, od nedelje, 12. juna, ekološki aktivisti dežuraju na tom području danonoćno, kako bi sprečili radnike da seku drveće.
 
Svoje zahteve za potpunu obustavu rada i očuvanje prirode na Šodrošu predaće sutra gradonačelniku Novog Sada. 
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • suminonA

    15.06.2022 10:20
    "...radove obavlja "River Road", a tenderu je posao dobili ... Milennium Team".

    Jel to onaj isti onaj Milennium Team koji je pazario institut "Jaroslav Černi" (koji prvo nije hteo da da dozvolu za radove na uništenju Šodroša, a onda nakon kupovine po kratkom postupku promenio mišljenje)?

    ...eto, sve se može kad se hoće!
  • /

    15.06.2022 09:11
    /
    samo nemoj ti o supi posto kod futoga imate brvnaru sa tablom da je to zasticena izvorna brvnara iz bosne
  • @Archer

    15.06.2022 08:33
    Archer

    14.06.2022 • 19:07

    Arheolog

    Mile Pizza ga je otkrio davnih godina. Svi koji ga poznaju, znaće o čemu pričam

    A onii koji ga ne poznaju, njima neces da kazes o cemu se radi?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti