Stručnjaci odlučili: Ovo je najbolje rešenje za buduće biciklističke staze na Mostu slobode

Gradski urbanisti i inženjeri pronašli su najbolju opciju za projektovanje biciklističkih staza na Mostu slobode.
Stručnjaci odlučili: Ovo je najbolje rešenje za buduće biciklističke staze na Mostu slobode
Foto: 021.rs

Odlučili su se za jednu od dve opcije koje su bile u igri.

Podsetimo, "Urbanizam" je došao do zaključka da postoje dve izvodljive opcije za rešavanje problema koji dugo muči bicikliste sa sremske strane grada. Budući da je biciklistički saobraćaj na Mostu slobode zabranjen, biciklisti dugo traže da se prelazak mosta dvotočkašima uredi kako pojedinci, kao do sada, ne bi kršili zakon i dovodili svoje živote u opasnost.

O dve moguće opcije 021.rs je pisao prošle godine. Prva ideja je bila biciklistička staza u desnoj zaustavnoj traci u smeru ka Sremskoj Kamenici, a druga ideja je konzola za potpuno odvajanje biciklista ispod zaustavne trake i trotoara.
 
"Oba rešenja su u skladu sa planskom dokumentacijom pa je ostavljeno upravljaču mosta, tj. Gradskoj upravi za građevinsko zemljište i investicije (UGZI) da se odluči za koju je varijantu", poručili su za 021.rs u "Urbanizmu".
 
Odluka je pala na desnu zaustavnu traku, kažu za 021.rs u Gradskoj upravi za građevinsko zemljište i investicije. Kako navode, stručne službe Grada su upućene u problem nedostatka uslova za bezbedno odvijanje biciklističkog saobraćaja na Mostu slobode i već su preduzete aktivnosti na sagledavanju optimalnog i adekvatnog rešavanja ovog problema.
 
"Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije, uz konsultacije sa Fakultetom tehničkih nauka, uradila je stručnu procenu predloženih urbanističkih varijantnih rešenja i ocenila kao potencijalno prihvatljivu varijantu koja predviđa formiranje biciklističke staze na poziciji postojeće desne zaustavne trake u smeru ka Sremskoj Kamenici. Kako je reč o radovima koji ne smeju da ugroze konstrukciju mosta, potrebno je da se podrobno sagleda i definiše tehničko rešenje, nakon čega će u budžetu Grada biti obezbeđena sredstva potrebna, najpre za izradu projektne dokumentacije, a zatim i za samo izvođenje radova", pojašnjavaju u upravi za naš portal.

Inače, uskoro počinju novi radovi na održavanju Mosta slobode, a obavljaće ih firme o čijim interesantnim pozadinama smo pisali OVDE.

OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Ah

    30.09.2022 10:34
    Ah pa biciklisti vec i sad uveliko koriste zaustavnu traku
  • saša

    11.09.2022 23:59
    put
    most je trenutno moto put sa dozvoljenim brzinama do 100 km na sat.A Trenutno imamo ograničenje pri raskrnici od 50 na sat a dalje 80 na sat.
    Po motoputu je zabranjena vožnja bicikla pa će ako bude staze morati biti promenjena kategorija puta.Ako bude tzv. normalni put na kom je dozvoljeno 8o možda i tako ostati ali će verovatno smanjti na 60 zbog otežanih uslova.
    Moda bude i gradska saobraćajnica sa 50 a verovatno će ubrzati na 60 jer je i to dozvoljeno.Tako će automobili ići 50 ,vozači zevati od dosade i uporno pokušavajući da nađu te bicikliste zbog kojih je ovakva pametba stvar urađena.
    A biciklista nigde kao što ih i sad nema na mostu.
  • Popaj

    03.09.2022 10:55
    Pera Ždera
    Postoji potreba i plan je da se rade staze na sremskoj strani, trebalo ga je odavno prepraviti. Do sada ljudi nisu vozili jer je reljef takav kakav je i nije bilo uslova, imali smo obične bicikle. U eri električnih bicikala i rekonstruisanog Kameničkog parka će biciklistički saobraćaj oživeti.

    Pre tunela postoji (sa desne strane) put koji vodi gore u Sr. Kamenicu, zatim silazak spiralom sa mosta u Kamenički park. Sa novosadske strane napraviš rampu sa blagim usponom od Limanskog parka (iskreno se nadam da neće nekome pasti na pamet da projektuje lift, videli smo u BG koliki je to problem). Pomeriš zaštitnu ogradu na mostu tako da oduzmeš zaustavnu traku (svakako je po zakonu zaustavljanje na mostu zabranjeno i taj most nije autoput, već način da svi pređu sa obale na obalu, a ne šaka probranih) i proširiš onu ubogu stazicu za pešake i dodaš biciklističku stazu. Problem rešen.

    Ne znam samo zašto za implementaciju trebaju tolike godine.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti