Klisa u budućnosti: Industrijska zona sa trkačkom stazom
Nedavno usvojeni Generalni urbanistički plan do 2030. godine predviđa da se Klisa sa okolinom prvenstveno razvija kao industrijska i poslovna zona, uz zadržavanje porodičnog stanovanja.
Foto: 021.rs
Većina privrednih investicija trebalo bi da bude upravo u zoni severno od kanala Dunav-Tisa-Dunav do auto-puta Beograd - Subotica. Dok će se u ostatku Novog Sada u većoj meri zidati zgrade, Klisa, Vidovdansko naselje i Mali Beograd će okruživati hale i fabrike.
Ipak, u ovom delu grada, prema GUP-u do 2030. godine, nalaze se i komunalni objekti važni za čitav Novi Sad, kao što su deponija i rezervna lokacija za prečistač otpadnih voda.
Gradska deponija, koja bi narednih godina trebalo da postane regionalna deponija sa uređenim sistemima za separaciju otpada, spalionicom i drugim sadržajima, značajno je proširena dodavanjem više desetina hektara. Dodati hektari i ranije su bili pominjani kao prostor za proširenje deponije, a isto se odnosi i na okolnu zonu zaštitnog zelenila.
Ti prostori su sada, ali i godinama unazad, zapravo kvadratni kilometri livada i njiva presečenih melioracionim kanalima koji su potpuno zagađeni otpadnim vodama sa deponije. Uređenjem regionalne deponije trebalo bi da se spreči njihovo dalje zagađenje. Prostor deponije će pokrivati više od 111 hektara.
Novim GUP-om se sugeriše da prečistač bude kod "Pobede" u Petrovaradinu, a kao rezervna varijanta ostavljena je lokacija u radnoj zoni Sever IV, koja se nalazi nedaleko od auto-puta. Ovaj prostor će verovatno i u budućim planovima ostati rezervisan za ovu namenu, ukoliko Novom Sadu bude imao potrebe za izgradnju još jednog ovakvog postrojenja.
Javne službe, sport, zelenilo
Od javnih službi zadržane su lokacije koje su ostavljene za pet vrtića na Klisi, dve osnovne i jednu srednju školu. Svi ovi objekti se već dugo nalaze u urbanističkim planovima, a za sada nema nagoveštaja da će se i graditi. Osim toga, radilo bi se i na proširenju kulturnih stanica, što je projekat koji se odvija i u drugim delovima grada. Kao i u ranijem GUP-u, izdvojen je prostor za izgradnju zdravstvenih i socijalnih ustanova.
Prostor za sport će biti razvijan na lokaciji sadašnjeg Strelišta uz dogradnju i proširenje kapaciteta kako bi mogao simultano da se odvija veći broj takmičenja iz streljaštva. Južno od Šangaja, neposredno pre obale Dunava, ostavljen je prostor za trkačku stazu za auto-moto sport sa poligonom za obuku vozača. Inače, ranije je prostor za karting stazu bio planiran uz gradsku deponiju neposredno pre Kaćke petlje.
Tokom javnog uvida u nacrt GUP-a do 2030. godine bio je predviđen i Sportski centar "Veliki rit", koji je bio ucrtan u blizini deponije, ali ga u finalnoj verziji urbanističkog plana nema. Ovaj prostor, koji je trenutno uglavnom močvarno zemljište, ostatak onoga što se zvalo "Veliki rit", u novom GUP-u definiše se kao park.
Kada su u pitanju zelene površine, ono što je vidljivo jeste da je u odnosu na prethodni GUP docrtano više desetina hektara zelenila, proširenjem plana na delove oko auto-puta koji ranije nisu bili u obuhvatu plana.
U pitanju su lokacije kod deponije i pretežno šumovitog prostora prema Kaću. Aktivisti su tokom rasprava ukazivali na to da je vlast veštački povećala procenat zelenila, dodajući hektare koji nisu bili u obuhvatu plana, na osnovu čega je isticala da će Novi Sad imati sve više zelenila.
Saobraćaj i opštegradski centri
Saobraćajna mreža nije mnogo promenjena. I dalje se planira gradnja dodatne železničke mreže, jer se širi industrijska zona, ali je iz plana obrisana saobraćajnica koja je trebalo da ide od Bulevara Evrope ka kanalu DTD i dalje prema Bačkoj Palanci.
Saobraćajnica je trebalo da ide preko Gornjih livada, gde ni danas nema nikakvih stambenih objekata. Nema objašnjenja zašto je ova saobraćajnica izbrisana iz plana.
U GUP-u se radna zona Sever IV pominje kao prostor na kojem je moguć dalje razvoj, s obzirom na to da je njen najveći deo ostao neizgrađen. Urbanisti očekuju da će se nastaviti uređenje ove lokacije i njeno pretvaranje u industrijsku i poslovnu zonu.
Zona opštegradskih centara proširena je gotovo duž celog Temerinskog puta, kao i uz Bulevar Evrope, u delu koji od industrijske zone ide ka auto-putu. Poslovanje je od ranije predviđeno i uz veći deo Sentandrejskog puta i saobraćajnica ka Zrenjaninu. Uz ove saobraćajnice će se zadržati porodično stanovanje uz mogućnost razvoja poslovnih aktivnosti iz domena trgovine, zanatstva i ugostiteljstva.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Socijaldemokratska stranka: Vesić prećutao ključne podatke o nesreći u Novom Sadu
04.11.2024.•
3
Socijaldemokratska stranka ocenila je da je ministar građevinarstva Goran Vesić prilikom najave ostavke prećutao ključne informacije o tragediji na novosadskoj železničkoj stanici.
Novosadska opozicija: Pozdravljamo ostavku Vesića, na redu su Vučević i Đurić
04.11.2024.•
6
Novosadska opozicija koju čine opozicione odborničke grupe u Skupštini grada pozdravlja ostavku pod prinudom ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića.
Vesić: Podnosim ostavku, ne prihvatam krivicu za tragediju u Novom Sadu
04.11.2024.•
97
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će sutra podneti ostavku, ali je rekao i da ne može da prihvati krivicu za nesreću na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Firma za nadzor upozorava: Privremeno zabraniti korišćenje dela Železničke stanice
04.11.2024.•
16
Mađarska firma Utiber upozorila je izvođača radova na moguće strukturalne rizike nakon pada betonske nadstrešnice na Železničkoj stanici.
VIDEO Kako sada vozom za Beograd: Redovne autobuske linije do Petrovaradina, vanredna do Novog Sada
04.11.2024.•
3
Putnici koji dolaze ili odlaze sa Železničke stanice u Petrovaradinu mogu do nje da stignu gradskim prevozom i to linijama 3, 9, 60, 61, 62 i 63.
Turkulov: Nažalost, nema boljitka kod troje povređenih
04.11.2024.•
0
Direktorka Kliničkog centra Vojvodine Vesna Turkulov izjavila je da, nažalost, nema boljitka kod troje teško povređenih u rušenju nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Oko 1.500 Novosađana dalo krv u poslednja tri dana
04.11.2024.•
5
Oko 1.500 građana je tokom tri dana dalo krv u Zavodu za transfuziju krvi Vojvodine, a oko njih 600 je to uradilo po prvi put.
Velika analiza 021.rs: Gde je upotrebna dozvola za Železničku stanicu i šta piše u dokumentaciji
04.11.2024.•
14
Četvrti dan od pogibije 14 ljudi usled pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu, privedenih nema.
Portal 021.rs objavljuje pitanja koja šalje nadležnima kako bi se znalo ko ćuti na tragediju
04.11.2024.•
20
Portal 021.rs će u narednom periodu objavljivati pitanja koja prosleđuje institucijama i pojedincima.
Gradska inspekcija: Nemamo nadležnost nad nadzorom na objektima Železničke stanice
04.11.2024.•
8
Portal 021.rs uputio je pitanja Gradskoj uprava za inspekcijske poslove da li su oni obavljala nadzore nad radovima na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Protest zbog nesreće u utorak u Novom Sadu: "Prvo simbolični, pa sve radikalniji postupci"
04.11.2024.•
23
Protest zbog nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu u kojoj je u petak poginulo 14, a teško povređene još tri osobe, održaće se u utorak, 5. novembra u Novom Sadu.
Šta radi Vučević u Kini dok su dani žalosti: "Crni oblak nad sajmom zbog nesreće, ali to je život"
04.11.2024.•
42
U danima nakon smrtonosne tragedije koja se dogodila u Novom Sadu, premijer Srbije Miloš Vučević, inače nekadašnji gradonačelnik ovog grada, otputovao je u Kinu.
FOTO Železnička trećeg Dana žalosti: Stanica bez ljudi
04.11.2024.•
5
Danas je moguće da se priđe bliže Železničkoj stanici nego prethodnih dana, do ograde koja je postavljena u neposrednoj blizini.
FOTO: Novosađani u redu čekaju da se upišu u Knjigu žalosti za stradale na Železničkoj stanici
04.11.2024.•
3
Novosađani u redu čekaju ispred Skupštine grada kako bi se upisali u Knjigu žalosti otvorenu za 14 stradalih u nesreći na Železničkoj stanici Novi Sad.
Istorija Železničke stanice: Gradili ljudi sa idejom, urušavaju neznalice
04.11.2024.•
20
Železnička stanica u Novom Sadu ucrtana je u generalni urbanistički plan sredinom 50-ih, a zajedno sa zgradom Medicinskog fakulteta predstavljala je novi koncept Jugoslovenske posleratne arhitekture.
Krivične prijave zbog tragedije na Železničkoj: Protiv Vučića, Vučevića, Brnabić i NN lica
04.11.2024.•
26
Pokret Kreni-Promeni podneo je dve krivične prijave Višem javnom tužilaštvu u Novom Sadu zbog nesreće na Železničkoj stanici, u kojoj je poginulo 14 osoba.
I naredni dani u Novom Sadu sunčani, ali jutra ledena: Minus u petak i subotu
04.11.2024.•
0
Novosađani narednih dana mogu očekivati lepo vreme, ali uz veoma hladna jutra.
Povređeni u nesreći u Novom Sadu i dalje veoma teško: "Povrede tog tipa viđene samo u zemljotresima"
04.11.2024.•
3
Svi pacijenti koji su povređeni u padu nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu i dalje su u teškom stanju.
Razbijena stakla na prostorijama SNS-a na Podbari, ostavljena i poruka: "Ubice"
04.11.2024.•
25
Stakla na prostorijama Mesnog odbora Podbara Srpske napredne stranke razbijena su, a ispod slike premijera i predsednika ostavljena je poruka.
Poslovi kineskih firmi koje su radile na Železničkoj stanici: Pominju se i Veselinović i Radoičić
04.11.2024.•
31
Rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu nije jedini posao u Srbiji kineskih firmi koje su na njoj radile.
Brnabić: Zašto traže Vučevićevu glavu zbog nesreće u Novom Sadu, šta je on kriv, neka traže moju
04.11.2024.•
83
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić izjavila je da će se utvrditi politička odgovornost za tragediju u Novom Sadu, jer u to apsolutno nema nikakvu sumnju.
Komentari 18
dule
druže ja ne znam odakle si i odakle ti informacije..
Klisa je dobila kanalizaciju pre 30 godina
Nebitno
Milan
Prijatelju da li si ti neka bio na Klisi?Da li si ti video to naselje,da li ti prošao Terinskim pute ,otpad na sve strane, korov na sve strane a o romskom naselju da ne pišem,oko škole i hale otpad na sve strane,niko ne kosi travu.Dok spens nije radio vodio sam decu na bazen ,tamo. Inače sam na podbari .
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar