
Tu je brzi voz, a da li stiže brzi bus: Novi Sad ispituje mogućnost novog sistema javnog prevoza
Čelnici planiraju uvođenje "brzih" autobuskih linija u Novom Sadu, što bi zahtevalo određene izmene u sistemu javnog prevoza, saznaje 021.rs.
_linija_1.jpg)
Foto: 021.rs
Upravo se traže inženjeri koji bi analizirali i projektovali rute i uopšte odvijanje javnog prevoza u uslovima kad saobraćaj diktira brzinu i veću pouzdanost.
Najpre, Gradska uprava za saobraćaj i puteve putem tendera traži autore studije o merama kojima bi se poboljšala brzina, kvalitet i atraktivnost javnog prevoza.
Ovo je još jedna u nizu saobraćajnih studija proteklih godina u Novom Sadu, s ciljem poboljšanja javnog prevoza. Sve protekle studije, a naročito one veće poput Smart plana za Novi Sad, pokazale su da se u javni prevoz mora više ulagati. Javni prevoz je proteklih godina pogođen velikim odlivom radne snage, a u tenderskoj dokumentaciji se navodi kako je vozni park obnovljen prethodnih godina i da je prosečna starost autobusa sada iznad proseka u zemljama Evropske unije. Uprkos poboljšanjima, postoje problemi.
"Pokrivenost grada linijama javnog prevoza izolinijama do 300 metara je preko 90 odsto, što je takođe iznad evropskog proseka, a u toku je implementacija informacionog sistema u vozilima i stajalištima. Bez obzira na to, vreme prevoza i tačnost, kao pokazatelje koji značajno utiču na odluku građana o korišćenju javnog prevoza, nije moguće značajnije poboljšati ukoliko vozila saobraćaju u uslovima mešovitog saobraćajnog toka. Zbog činjenice da se autobusi zaustavljaju na stajalištima radi izmene putnika, u uslovima mešovitog saobraćajnog toka vreme putovanja autobusa će uvek biti duže u poređenju sa vremenom putovanja koje se realizuje putničkim automobilom", navode u Gradskoj upravi za saobraćaj i puteve.
Kako objašnjavaju, da bi se zaustavili negativni trendovi i povećala konkurentnost, potrebno je razmotriti mogućnosti uspostavljanja komponenata javnog prevoza visokih performansi, odnosno brzih autobuskih linija, koje bi bile izolovane od uticaja mešovitog saobraćajnog toka.
Jedan od ciljeva gradskih čelnika je smanjenje subvencija koje GSP redovno dobija iz gradskog budžeta, a bez kojih faktički ne bi mogao da funkcioniše ni na ovom nivou.
"Takođe, očekuje se da bi se sa uvođenjem nove komponente sistema javnog prevoza moglo očekivati smanjenje negativnih uticaja na životnu sredinu (povećanjem brzine kretanja vozila, odabirom vozila sa niskim ili nultim emisijama. Osnovni zadatak Studije bio bi da se definišu glavni pravci duž kojih bi se uveo sistem brzih autobuskih linija. Pri tom bi, izbor pravaca trebalo zasnovati na već urađenim strateškim dokumentima i studijama", navodi se u dokumentaciji.
Na autorima studije je definisanje trasa, odnosno profila kretanja autobusa, raspored autobuskih stajališta, ali i procena potražnje duž koridora za period od narednih 20 godina. Na njima je i da izračunaju koliko bi sve ove inovacije koštale, kao i koliko je sama ideja, a buduća investicija isplativa za Grad Novi Sad.
Brze GSP linije trebalo bi da ne zavise i da ne ometaju opšti saobraćaj, što može da podrazumeva trasu duž središnjeg ostrva ili sopstvenu trasu kretanja, radi manje zagušenja.
Ukoliko brzi autobusi budu koristili središnje trase, pretpostavlja se da bi se primenio novi sistem naplate vožnje, odnosno zatvoreni sistem naplate, koji imaju metroi. Postojeći sistem naplate mogao bi da se zadrži na linijama koje se kreću svojim klasičnim trasama.
Novina koja bi naročito bila od značaja osobama sa invaliditetom i starijim putnicima je izmena visine staničnih platformi, odnosno usaglašavanje visine platforme i poda vozila, čime bi se i ubrzao protok putnika.
Skuplja novina bi bila centriranje stanice duž središnjeg koridora, čime bi putnici mogli da koriste oba smera kretanja, slično tramvajskoj vožnji.
Gradska uprava naglašava da bi projektovanje pešačke i biciklističke infrastrukture visokog standarda duž koridora brzih autobuskih linija omogućilo da se postigne bolja pristupačnost sistemu, ali i da se poveća bezbednost duž njega.
Autobusi bi određenim izmenama u regulisanju saobraćaja na raskrsnicama mogli čak da dobiju prioritet prolaza, ali ovakve izmene podrazumevaju učešće širokog kruga donosilaca odluka.
Stručnjaci zainteresovani za ovaj posao imaju rok do 10. oktobra da se jave na tenderu. Za izradu studije dobiće najviše 3,3 miliona dinara, najmanje 180 dana, a najviše godinu dana od dana zaključenja ugovora.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
VIDEO Šetnja sećanja na žrtve pada nadstrešnice: 16 buketa i 16 signalnih raketa
01.04.2025.•
0
Studenti koji blokiraju fakultete Univerziteta u Novom Sadu organizovali su šetnju sećanja na žrtve pada nadstrešnice.
Novosađani, šta vas očekuje sutra: Negde protesti, negde restrikcije struje
01.04.2025.•
0
Prolepšanje vremena nas očekuje u novom danu. Osim toga tu su i zanimljive predstave u novosadskim pozorištima.
Optužnica protiv čoveka koji je napao učesnike skupa kod škole "Bogdan Šuput"
01.04.2025.•
0
Više javno tužilaštvo u Novom Sadu podnelo je sudu optužni predlog protiv B.P. iz Novog Sada, zbog sumnje da je 3. februara fizički napao učesnike blokade u blizini Škole za dizajn "Bogdan Šuput".
Studenti u blokadi rudarima: Vreme je da svi stanemo solidarno i izborimo se za svoja prava
01.04.2025.•
1
Studenti koji blokiraju novosadske fakultete uputili su otvoreno pismo rudarima Srbije i pozvali ih da se "priključe svenarodnoj borbi za zdravije društvo".
Ko je zloupotrebio lične podatke studenata Filozofskog: Lažni studenti pišu pravim
01.04.2025.•
3
Studenti Filozofskog fakulteta u Novom Sadu dobili su veliki broj imejlova od navodnih studenata koji od njih traže da prestanu sa blokadama, rekli su profesori sa tog fakulteta.
Novosađanin koji je uhapšen zbog incidenta kod SNS štanda pušten nakon saslušanja pred tužiocem
01.04.2025.•
2
Aktivista Saša Bugarski pušten je nakon saslušanja pred tužiocem. Nije mu određen pritvor i braniće se sa slobode.
Rekordna čitanost portala 021.rs: Skoro 20 miliona otvorenih stranica
01.04.2025.•
18
Portal 021.rs je tokom marta ostvario rekordnu čitanost.
Nakon navoda da zatvorenike na Klisi izjedaju stenice, oglasio se i Pašalić
01.04.2025.•
9
Okružni zatvor u Novom Sadu postupio je po preporukama zaštitnika građana i poboljšao uslove u smeštaju.
Restrikcije vode u Novom Sadu uskoro kraće za još sat vremena, normalizacija krajem aprila
01.04.2025.•
0
Regeneracija bunara BHD 10 trebalo bi da bude okončana do 10. aprila, čime će restrikcija vodosnabdevanja biti skraćena za sat vremena i počinjaće od jedan sat ujutru.
Jednočasovni štrajk upozorenja vaspitača u petak u Novom Sadu: Na sat vremena izlaze na ulice
01.04.2025.•
0
Zaposleni u PU "Radosno detinjstvo" u petak, 4. aprila, održaće jednočasovni štrajk upozorenja izlaskom na ulice.
Tužiteljka Paunović: Neobično i neozbiljno što još nema optužnice za pad nadstrešnice
01.04.2025.•
6
Tužiteljka Višeg javnog tužilaštva u Beogradu Jasmina Paunović izjavila je da je neobično i neozbiljno što optužnica za pad nadstrešnice u Novom Sadu ni posle tri meseca nije potvrđena.
Ipak će biti još kiše - a stiže i zahlađenje
01.04.2025.•
0
Iako je prvobitno najavljeno da od sutra sledi nekoliko suvih i sunčanijih dana, prognoza se promenila.
Novi Sad policijski grad: Koliko pripadnika MUP-a je obezbeđivalo proteste od 1. novembra
01.04.2025.•
13
Prethodnih nedelja širom Srbije policija u punoj opremi za razbijanje demonstracija obezbeđivala je lokalne skupštine i druge javne ustanove.
Tužilaštvo u Sarajevu predložilo kaznene mere za napadače na srednjoškolce iz Novog Sada
01.04.2025.•
0
Tužilaštvo Kantona Sarajevo predložilo je mere zabrane za tri maloletnika koji se sumnjiče za napad na srednjoškolce iz Novog Sada, objavio je sarajevski portal Raport.
FOTO, VIDEO: Cveće, sveće i baner "5 meseci (od) zločina, 0 odgovornosti, 1.000 godina robije sledi"
01.04.2025.•
1
Odavanje pošte stradalima u padu nadstrešnice organizovano je danas na Železničkoj stanici, tačno pet meseci od ove tragedije u kojoj je život izgubilo 16 ljudi, a jedna osoba je teško povređena.
Obeležena godišnjica požara u Kontrastu: Jedna od najvećih tragedija u novijoj istoriji Novog Sada
01.04.2025.•
2
Godišnjica požara u Kontrastu u kom je živote tragično izgubilo šestoro mladih ljudi obeležena je danas polaganjem cveća na spomen-obeležje žrtvama.
VIDEO Supruga uhapšenog Novosađanina na skupu ispred suda: On nije bio nasilan, slučajno oborio ženu
01.04.2025.•
22
Skup zbog hapšenja Novosađanina Saše Bugarskog organizovan je kod zgrade novosadskog suda i tužilaštva kod Spensa.
"Sremski Karlovci dinstaju": Novi veliki protest u sredu ispred Karlovačke gimnazije
01.04.2025.•
1
Četvrti veliki protest u Sremskim Karlovcima održaće se u sredu, 2. aprila.
Obeleženo 26 godina od pogibije Olega Nasova u NATO bombardovanju Varadinskog mosta
01.04.2025.•
1
Godišnjica pogibije Novosađanina Olega Nasova u rušenju Varadinskog mosta u NATO bombardovanju 1. aprila 1999. godine obeležena je polaganjem venaca na spomen-ploču.
Akcija "Zamenite stari papir za sadnice" petkom i subotom na platou Spensa
01.04.2025.•
0
Tokom aprila i maja, petkom i subotom (osim za praznike) organizovaće se zamena starog papira za sadnice, na Novosadskoj cvetnoj pijaci.
Novosadski studenti u blokadi SKCNS dočekali direktora: Pročitali mu saopštenje, on otišao
01.04.2025.•
38
Novosadski studenti saopštili su da je program Studentskog kulturnog centra obustavljen do daljeg, nakon što su se jutros okupili kako bi dočekali direktora.
Komentari 46
Marko
Srdjan
to ubraja u svoje velike uspehe pa neka nam sad i prevoz iz stanova obezbedi
Balkanski spijun
Znas li koliko ti npr. vremena treba da metroom stignes sa kraja na kraj Beca? (15-20 min)
I koliko ljudi moze stati samo u jednu kompoziciju (200-300)
I da kompozicije idu svakih 4-5 min u spicu, izracunaj kolicinu ljudi koja se moze prevesti iz A u B (za samo 15 min.)
I to je fantaziranje?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar