Biciklistička staza na Mostu slobode? Tri miliona spremno za analizu

Grad Novi Sad traži iskusne inženjere koji će uraditi analizu uvođenja biciklističke saobraćajnice na Mostu slobode.
Biciklistička staza na Mostu slobode? Tri miliona spremno za analizu
Foto: 021.rs

Reč je o dugoočekivanom poslu koji Grad razmatra godinama, a sada dolazi do prvih koraka u realizaciji.

Na firmama koje na tenderu izabere Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije je da urade kompletnu analizu postojećeg stanja Mosta slobode, uz predviđanje biciklističke staze sa uzvodne strane mosta, kao i povezivanje te staze sa postojećim i planiranim biciklističkim stazama.

Još jedan od ciljeva je omogućavanje komfornijeg prolaska za pešake pažljivim pozicioniranjem biciklističke staze, što će ujedno omogućiti lakše kretanje biciklista ka Sremskoj Kamenici. Prioritet je da na ovom mostu pešaci i biciklisti budu na sigurnoj poziciji u odnosu na motorizovan saobraćaj.
 
Od autora ove analize traži se da urade i idejno rešenje kao osnovu za projektovanje budućih biciklističkih staza, kao i procenu koliko bi projektovanje koštalo.
 
Tender je otvoren do 26. decembra, a posao će koštati oko tri miliona dinara sa PDV.
 
Kako je 021.rs pisao, "Urbanizam" je čelnicima Grada predložio dve varijante za uvođenje biciklističkih staza na Mostu slobode. Predloženo je projektovanje staze u desnoj zaustavnoj traci u smeru ka Sremskoj Kamenici, kao i konzola ispod zaustavne trake i trotoara. Nadležni su, kao bolji, ocenili prvi predlog.
Most slobode je trenutno drumsko-pešački most preko Dunava, koji povezuje bački i sremski deo Novog Sada, odnosno Novi Sad i Sremsku Kamenicu. Prvi put je otvoren za saobraćaj 1981. godine, bombardovan je 1999. godine, a rekonstruisan i ponovo otvoren 2005. godine.
 
Dužina konstrukcije mosta je 1,3 kilometara, ima šest auto-traka i dve pešačke trake, a biciklisti ga godinama koriste, iako nema staze.
 
Kampanju o regulisanju biciklističkog saobraćaja na Mostu slobode vodila je Novosadska biciklistička inicijativa u avgustu, kad je masovna vožnja bicikala kroz grad organizovana s ciljem skretanja pažnje na važnost ulaganja u biciklističku infrastrukturu i na mostovima.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Nemanja

    17.12.2022 09:39
    @Saobraćaj

    Opet nebitno, putu će se promeniti kategorija. Pošto drugog mosta na ovom potezu neće biti, ovaj će jednostavno morati da ima stazu za bicikle.
  • Saobraćaj

    16.12.2022 17:07
    Nemanja@ Ne nalazi se ta pešačka staza na putu već je izdvojena van njega, zato se i zove staza. Ne kreću se pešaci putem već svojom stazom, a biciklisti preko mosta voze putem što nije dozvoljeno.
  • Nemanja

    16.12.2022 14:36
    @Stohadin

    Putem rezervisanim za saobraćaj motornih vozila nije dozvoljeno ni kretanje pešaka, pa most opet ima pešačku stazu - što znači da promena klasifikacije uopšte nije problem ako postoji volja. A saobraćaj u tunelu je potpuno nebitan, pošto staza može da se završava kod silazne rampe za park, kuda biciklisti i voze decenijama.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti