FOTO: U novosadsku luku stigla specijalna oprema za prugu Novi Sad - Budimpešta teška 1.300 tona

Specijalna oprema za izgradnju nove brze pruge od Novog Sada do Subotice istovarena je u luci u Novom Sadu.
Ukupna težina opreme koja je baržama prevezena u novodsadsku luku i koja će se koristiti za gradnju brze pruge iznosi više od 1.300 tona.
"Sa barži u luku pretovarli smo specijalne dizel lokomotive teške po 138 tona što predstavlja jedan od najtežih pojedinačnih tereta koji je ikada stigli u našu luku. Uspešna akcija prijema, istovara i skladištenja gotovo 70 različitih komada specijalne opreme još jedan je pokazatelj da je DP Word Novi Sad osposboljen za najzahtevnije lučke operacije", rekao je generalni direktor DP Word Novi Sad Klaudio Negreanu.
Da bi ovaj posao uspešno završili radnici luke su koristili su spregu dve dizalice nosivosti 350 i 400 tona kako bi uspešno pretovarili specijalne lokomotive i ostalu opreme za nastavak izgradnje brze od Novog Sada granice sa Mađarskom.
 
Deonica Novi Sad - Subotica duga je 108,2 kilometra i deo je globalne inicijative Kine "Pojas i put" i inicirana je na samitu 16 zemalja centralane i istočne Evrope i Kine održanom 2016. godine.
 
Radovima, koje izvodi konzorcijum kineskih kompanija, obuhvaćena je izgradnja dva koloseka pruge do granice sa Mađarskom kod Kelebije, rekonstrukcija devet železničkih stanica među kojima su Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, kao i izgradnja novih stanica u Lovćencu, Rumenki i Vrbasu. 
 
Na čitavoj deonici pruge biće izgrađeno 49 nadvožnjaka, podvožnjaka i vijadukta, a najveći objekat biće vijadukt kod Vrbasa dug 1.600 metara.
 
 
Vrednost projekta je 1,16 milijardi dolara i finasira se iz kredita kineske Eksim banke. 
 
Radovi su počeli 22. novembra 2021. godine, a trebalo bi, prema poslednjoj najavi, da budu gotovi do kraja 2024. godine.
 
Takođe, nedavno je dogovoreno da se vozovi neće više zaustavljati na granici. To znači da carina i granični prelazi treba da budu u Beogradu i Budimpešti.
  • Pera

    20.03.2023 14:20
    Da li to znači da voz za Budimpeštu neće stajati u Novom Sadu i Subotici?
  • albino

    20.03.2023 13:34
    Ovako nesto cak ni Japanci nemaju.
  • Lale

    20.03.2023 13:32
    Hoce i ovde biti izgovora tipa najtezi vijadukt u ovom delu Evrope, posto sve sto rade je prvi put i najteze nego igde u Evropi!?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti