Novosadski GSP plaća 10 miliona dinara radnike koji će prati autobuse

Gradsko saobraćajno preduzeće raspisalo je tender za izbor ponuđača za posao pranja autobusa do utroška sume planirane za ovu namenu, što je 10 miliona dinara bez PDV-a za godinu dana.
Novosadski GSP plaća 10 miliona dinara radnike koji će prati autobuse
Foto: 021.rs
Prema specifikaciji javne nabavke, gradskom prevozniku je potreban neko ko može da opere 266 autobusa radnim danom i vikednom u periodu od 17 časova od 1 čas iza ponoći. 
Posao bi se obavljao u garaži GSP-a na Futoškom putu zbog visokih troškova transporta, kao i uštede vremena i nedostatka vozača koji bi bili angažovani na prevozu autobusa. Takođe, GSP će snošiti troškove vode i električne energije. 
 
Sam posao podrazumeva ručno pranje autobusa spolja i unutra, ispiranje vozila, kao i brisanje unutrašnosti.
Iako se po imenu javne nabavke čini da je posao namenjen nekoj firmi koja se bavi poslovima čišćenja, radi se samo o angažovanju radnika preko agencije za zapošljavanje. 
 
Ovo je novina u poslovanju koja traje od 2019. godine, dok je pre toga gradski prevoznik kupovao stvari neophodne za pranje autobusa, a sam posao su obavljali zaposleni. 
 
Tender za pranje autobusa sa istovetnim tekstom i u istoj vrednosti posla je bio raspisan i prethodne godine. Posao je 2022. godine pripao Agenciji za privremeno zapošljavanje "Laboris HRS" iz Novog Sada i Omladinskoj zadruzi "Menadžer" iz Sremskih Karlovaca koji su sa zajedničkom ponudom bili i jedini ponuđači.
 
Prošle godine su jedno pranje autobusa naplatili po ceni od 3.895 dinara, što znači da je svaki od 266 autobusa u proseku opran deset puta. 
 
U 2021. godini GSP tražio je pranje samo 25 autobusa za šta je izdvojio šest miliona dinara bez uračunatog poreza. Tender je pripao istim agencijama, koje su pranje autobusa cenile 3.900 dinara.
Tokom 2020. godine, kada gradski prevoz nije ni funkcionisao u punom obimu zbog epidemije korona virusa i vanrednog stanja, GSP je tražio pranje 298 autobusa i ugovor vredan šest miliona dinara je skopljen sa OZ "Menadžer" i "Montop HRS", koje su pranje po vozilu procenile na 3.900 dinara. Kada se sve preračuna, u ovoj godini je svaki autobus opran pet puta. 
 
Kada se ide još unazad, 2019. godine su bila dva tendera i na prvom se tražilo da pranje 202 autobusa za dva miliona dinara. Posao je zaključen po ceni od 3.300 dinara po vozilu, "isporučioci" su bili OZ "Menadžer" i "Montop HRS", a svaki autobus je, prema računici, opran tri puta.
 
Na drugom tenderu iz septembra te godine se ponovo tražilo pranje 202 busa za dva miliona. Posao su dobile iste firme, OZ "Menadžer" i "Montop HRS", samo što je cena po busu bila nešto niža i iznosila 2.900 dinara, tako da su autobusi prani po tri puta, a neki možda i po neki put više. 
  • Profesionalac

    22.03.2023 09:56
    Istina
    Tenderi se prave radi lične materijalne koristi pojedinaca koji i pišu uslove tendera...I možemo samo da zavidimo onima koji prave tendere,jer je sve po zakonu!A ko god dođe na vlast,radiće isto,samo za sebe.Problem je sistem i ne postojanje društvene svesti pojedinca!Dok se mi ne promenimo,nema nam spasa...
  • Cicka

    22.03.2023 06:54
    Koliko god da se plate radnici koji peru autobuse spolja i iznutra malo je , posao nije lak , a cisti uatobusi, tramvaji i trolejbusi su vazna stvar za jedan grad ne samo zbog izgleda vec i zbog zdravlja ljudi .
  • Aha

    21.03.2023 23:36
    Za neupućene-u Gsp-u postoji"linija" za pranje koja se sastoji od
    četke i metle za smeće
    neispravnih četki za pranje(automatskih)
    i na kraju najomiljenije- crevo za ispiranje
    sve ukupno kao da je iz 18-og veka
    i na šta može da liči autobus kad radnik uleti u njega sa crevom za vodu i počne da zaliva redom sve elektronike? zato posle pranja i završavaju u radionicama...
    i šta će sad neko bolje da uradi nego ovi naši jadnici na pranju,i sa čime?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti