Poslovanje GSP-a: Bez subvencija ništa, a i sa subvencijama nedovoljno - ponovo gubitak
Analiza poslovanja Gradskog saobraćajnog preduzeća "Novi Sad" pokazuje da gradski prevoznik, uprkos velikim subvencijama, posluje sa gubitkom.
Foto: 021.rs
U analizi se navodi da je GSP angažovao konsultantsku kompaniju za izradu analize i modela subvencionisanja javnog prevoza u Novom Sadu. Sve u cilju utvrđivanja programa subvencionisanja dela troškova po pređenom kilometru.
Osim toga, u zaključku se nabrajaju i birokratske rečenice koje se ponavljaju iz godine u godinu, a kojima se poručuje da će preduzeće nastojati da pridobije nove korisnike, da utiče na smanjenje broja putnika koji ne plaćaju karte, te da će se rukovodstvo i zaposleni angažovati na pronalaženju načina da se ostvare veći prihodi od prodaje.
U analizi poslovanja konstatuje se da je GSP u 2022. godine, uprkos poskupljenima goriva i generalnom rastu cena, uspeo da ostvari planirani red vožnje, da ispoštuje zakonske obaveze u vezi sa plaćanjem poreza i zarada zaposlenih. Ostale obaveze su izmirene u skladu sa mogućnostima, zbog čega je na kraju prošle godine GSP dobavljačima dugovao 457 miliona dinara.
Gradski prevoznik je u 2022. godini imao 3,9 milijardi dinara prihoda, što je za devet odsto manje od planiranog. Rashodna strana raste na 4,2 milijardi dinara, što znači da su ostvarili gubitak od gotovo 280 miliona dinara.
Gubitak je ostvaren uz subvencije iz gradskog budžeta od 330 miliona dinara za kupovinu, kao i uz 1,4 milijarde dinara za pokrivanje dela troškova po pređenom kilometru. GSP-u je iz gradske kase prebačeno i gotovo 100 miliona dinara za investicije, a najveći deo toga je otišao za avansno plaćanje nabavke deset električnih autobusa koji tek treba da budu isporučeni.
Prema ovoj analizi, prihodi u 2022. bili su za 25 odsto viši u odnosu na godinu pre toga. To je ostvareno zahvaljujući uvođenju sistema elektronske naplate, promotivnoj kampanji kupovine pretplatnih karata, pojačanoj kotnroli putnika i kontroli bolovanja zaposlenih.
Navodi se i da je u saradnji sa Saobraćajnim fakultetom iz Novog Sada urađena detaljna analiza rentabilnosti svih linija "u cilju optimizacije reda vožnje i smanjenja troškova". Ovde je nejasno o čemu se radi jer, najpre, Saobraćajni fakultet u Novom Sadu ne postoji, već bi moglo da se misli na neki od postojećih odseka. O samoj analizi se više ne govori.
Iako se navodi da je ostvaren veći prihod, ukazuje se na to da nije ostvaren pun obim zarade zbog smanjenog broja korisnika usluga. GSP je imao 11 odsto više prodatih mesečnih karata za građane, đake i penzionere i jedan odsto manje prodatih mesečnih karata za zaposlene.
Analiza Gradskog veća pokazuje i da je GSP prošle godine imao mali obim investicionih ulaganja. Planirano je 300 miliona dinara investicija a realizovan je 141 milion. To ujedno znači i da je od svih rashoda preduzeća za investicije izdvojeno oko tri odsto.
Od planiranih 1.312 zaposlenih radnika u preduzeću je radilo 1.289, od kojih 195 na određeno.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Vesić: Podnosim ostavku, ne prihvatam krivicu za tragediju u Novom Sadu
04.11.2024.•
57
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će sutra podneti ostavku, ali je rekao i da ne može da prihvati krivicu za nesreću na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Firma za nadzor upozorava: Privremeno zabraniti korišćenje dela Železničke stanice
04.11.2024.•
10
Mađarska firma Utiber upozorila je izvođača radova na moguće strukturalne rizike nakon pada betonske nadstrešnice na Železničkoj stanici.
VIDEO Kako sada vozom za Beograd: Redovne autobuske linije do Petrovaradina, vanredna do Novog Sada
04.11.2024.•
2
Putnici koji dolaze ili odlaze sa Železničke stanice u Petrovaradinu mogu do nje da stignu gradskim prevozom i to linijama 3, 9, 60, 61, 62 i 63.
Turkulov: Nažalost, nema boljitka kod troje povređenih
04.11.2024.•
1
Direktorka Kliničkog centra Vojvodine Vesna Turkulov izjavila je da, nažalost, nema boljitka kod troje teško povređenih u rušenju nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Oko 1.500 Novosađana dalo krv u poslednja tri dana
04.11.2024.•
3
Oko 1.500 građana je tokom tri dana dalo krv u Zavodu za transfuziju krvi Vojvodine, a oko njih 600 je to uradilo po prvi put.
Velika analiza 021.rs: Gde je upotrebna dozvola za Železničku stanicu i šta piše u dokumentaciji
04.11.2024.•
13
Četvrti dan od pogibije 14 ljudi usled pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu, privedenih nema.
Portal 021.rs objavljuje pitanja koja šalje nadležnima kako bi se znalo ko ćuti na tragediju
04.11.2024.•
15
Portal 021.rs će u narednom periodu objavljivati pitanja koja prosleđuje institucijama i pojedincima.
Gradska inspekcija: Nemamo nadležnost nad nadzorom na objektima Železničke stanice
04.11.2024.•
8
Portal 021.rs uputio je pitanja Gradskoj uprava za inspekcijske poslove da li su oni obavljala nadzore nad radovima na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Protest zbog nesreće u utorak u Novom Sadu: "Prvo simbolični, pa sve radikalniji postupci"
04.11.2024.•
21
Protest zbog nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu u kojoj je u petak poginulo 14, a teško povređene još tri osobe, održaće se u utorak, 5. novembra u Novom Sadu.
Šta radi Vučević u Kini dok su dani žalosti: "Crni oblak nad sajmom zbog nesreće, ali to je život"
04.11.2024.•
42
U danima nakon smrtonosne tragedije koja se dogodila u Novom Sadu, premijer Srbije Miloš Vučević, inače nekadašnji gradonačelnik ovog grada, otputovao je u Kinu.
FOTO Železnička trećeg Dana žalosti: Stanica bez ljudi
04.11.2024.•
5
Danas je moguće da se priđe bliže Železničkoj stanici nego prethodnih dana, do ograde koja je postavljena u neposrednoj blizini.
FOTO: Novosađani u redu čekaju da se upišu u Knjigu žalosti za stradale na Železničkoj stanici
04.11.2024.•
3
Novosađani u redu čekaju ispred Skupštine grada kako bi se upisali u Knjigu žalosti otvorenu za 14 stradalih u nesreći na Železničkoj stanici Novi Sad.
Istorija Železničke stanice: Gradili ljudi sa idejom, urušavaju neznalice
04.11.2024.•
20
Železnička stanica u Novom Sadu ucrtana je u generalni urbanistički plan sredinom 50-ih, a zajedno sa zgradom Medicinskog fakulteta predstavljala je novi koncept Jugoslovenske posleratne arhitekture.
Krivične prijave zbog tragedije na Železničkoj: Protiv Vučića, Vučevića, Brnabić i NN lica
04.11.2024.•
26
Pokret Kreni-Promeni podneo je dve krivične prijave Višem javnom tužilaštvu u Novom Sadu zbog nesreće na Železničkoj stanici, u kojoj je poginulo 14 osoba.
I naredni dani u Novom Sadu sunčani, ali jutra ledena: Minus u petak i subotu
04.11.2024.•
0
Novosađani narednih dana mogu očekivati lepo vreme, ali uz veoma hladna jutra.
Povređeni u nesreći u Novom Sadu i dalje veoma teško: "Povrede tog tipa viđene samo u zemljotresima"
04.11.2024.•
3
Svi pacijenti koji su povređeni u padu nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu i dalje su u teškom stanju.
Razbijena stakla na prostorijama SNS-a na Podbari, ostavljena i poruka: "Ubice"
04.11.2024.•
25
Stakla na prostorijama Mesnog odbora Podbara Srpske napredne stranke razbijena su, a ispod slike premijera i predsednika ostavljena je poruka.
Poslovi kineskih firmi koje su radile na Železničkoj stanici: Pominju se i Veselinović i Radoičić
04.11.2024.•
31
Rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu nije jedini posao u Srbiji kineskih firmi koje su na njoj radile.
Brnabić: Zašto traže Vučevićevu glavu zbog nesreće u Novom Sadu, šta je on kriv, neka traže moju
04.11.2024.•
83
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić izjavila je da će se utvrditi politička odgovornost za tragediju u Novom Sadu, jer u to apsolutno nema nikakvu sumnju.
Od danas otvorena Knjiga žalosti u Skupštini Novog Sada
04.11.2024.•
11
Knjiga žalosti postavlja je u Skupštini Novog Sada, povodom nesreće koja se u petak dogodila na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Vanredni polasci gradskih autobusa sa Železničke stanice u Petrovaradinu
04.11.2024.•
7
JGSP "Novi Sad" uveo je vanredne polaske ka Železničkoj stanici u Petrovaradinu zbog preusmeravanja železničkog saobraćaja usled tragedije na stanici u Novom Sadu.
Komentari 33
Dje ge vara
Mile
Mile
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar