Poslovanje GSP-a: Bez subvencija ništa, a i sa subvencijama nedovoljno - ponovo gubitak

Analiza poslovanja Gradskog saobraćajnog preduzeća "Novi Sad" pokazuje da gradski prevoznik, uprkos velikim subvencijama, posluje sa gubitkom.
Poslovanje GSP-a: Bez subvencija ništa, a i sa subvencijama nedovoljno - ponovo gubitak
Foto: 021.rs
U analizi se navodi da je GSP angažovao konsultantsku kompaniju za izradu analize i modela subvencionisanja javnog prevoza u Novom Sadu. Sve u cilju utvrđivanja programa subvencionisanja dela troškova po pređenom kilometru.
 

Osim toga, u zaključku se nabrajaju i birokratske rečenice koje se ponavljaju iz godine u godinu, a kojima se poručuje da će preduzeće nastojati da pridobije nove korisnike, da utiče na smanjenje broja putnika koji ne plaćaju karte, te da će se rukovodstvo i zaposleni angažovati na pronalaženju načina da se ostvare veći prihodi od prodaje.

U analizi poslovanja konstatuje se da je GSP u 2022. godine, uprkos poskupljenima goriva i generalnom rastu cena, uspeo da ostvari planirani red vožnje, da ispoštuje zakonske obaveze u vezi sa plaćanjem poreza i zarada zaposlenih. Ostale obaveze su izmirene u skladu sa mogućnostima, zbog čega je na kraju prošle godine GSP dobavljačima dugovao 457 miliona dinara.
 
Gradski prevoznik je u 2022. godini imao 3,9 milijardi dinara prihoda, što je za devet odsto manje od planiranog. Rashodna strana raste na 4,2 milijardi dinara, što znači da su ostvarili gubitak od gotovo 280 miliona dinara.
 
Gubitak je ostvaren uz subvencije iz gradskog budžeta od 330 miliona dinara za kupovinu, kao i uz 1,4 milijarde dinara za pokrivanje dela troškova po pređenom kilometru. GSP-u je iz gradske kase prebačeno i gotovo 100 miliona dinara za investicije, a najveći deo toga je otišao za avansno plaćanje nabavke deset električnih autobusa koji tek treba da budu isporučeni. 
 
Prema ovoj analizi, prihodi u 2022. bili su za 25 odsto viši u odnosu na godinu pre toga. To je ostvareno zahvaljujući uvođenju sistema elektronske naplate, promotivnoj kampanji kupovine pretplatnih karata, pojačanoj kotnroli putnika i kontroli bolovanja zaposlenih. 
Navodi se i da je u saradnji sa Saobraćajnim fakultetom iz Novog Sada urađena detaljna analiza rentabilnosti svih linija "u cilju optimizacije reda vožnje i smanjenja troškova". Ovde je nejasno o čemu se radi jer, najpre, Saobraćajni fakultet u Novom Sadu ne postoji, već bi moglo da se misli na neki od postojećih odseka. O samoj analizi se više ne govori.
 
Iako se navodi da je ostvaren veći prihod, ukazuje se na to da nije ostvaren pun obim zarade zbog smanjenog broja korisnika usluga. GSP je imao 11 odsto više prodatih mesečnih karata za građane, đake i penzionere i jedan odsto manje prodatih mesečnih karata za zaposlene.
 
Analiza Gradskog veća pokazuje i da je GSP prošle godine imao mali obim investicionih ulaganja. Planirano je 300 miliona dinara investicija a realizovan je 141 milion. To ujedno znači i da je od svih rashoda preduzeća za investicije izdvojeno oko tri odsto. 
 
Od planiranih 1.312 zaposlenih radnika u preduzeću je radilo 1.289, od kojih 195 na određeno. 
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Dje ge vara

    13.04.2023 10:05
    Lopovluk
    Prevara SNSa sa zabranom zapošljavanja U to vreme je najviše primljeno sendvičara na određeno vreme, da bi posle prestanka zabrane dobili rešenja za stalno.Sad proglašavaju viškom i za svaku godinu dobijaju po 99.000 din. Da bi oslobodili mesto za nove sendvičare.A narod sve to plaća i ćuti.Doće narodu iz dupeta u glavu,ali će kasno biti.
  • Mile

    05.04.2023 09:47
    Vlast
    Cenu prevoza diktira grad već godinama,a onda kuka kako daje subvencije i kako je GSP gubitaš.Karta košta kao pola kila krompira.
  • Mile

    05.04.2023 08:03
    Najveći problem GSP -a su već 30 godina penzioneri. Imaju besplatne karte voze se od pijace do pijace, prave nesnosne gužve po busevima i zbog toga niko ko bi kupio kartu ne želi da ide busom.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti