Na šta se Novosađani (ne)osnovano žale: Problemi sa upravnicima, komšijama, kablovskim operaterima

Lokalni ombudsman prošle godine je imao pune ruke posla - ovaj organ je postupao u 277 predmeta, a mahom su žalbe koje građani podnose neosnovane, odnosno upućene pogrešnom organu na postupanje.
Na šta se Novosađani (ne)osnovano žale: Problemi sa upravnicima, komšijama, kablovskim operaterima
Foto: Pixabay

Lokalni ombudsman kontroliše rad gradskih uprava i organa, posebnih organizacija i službi Grada Novog Sada, kao i javnih preduzeća i ustanova. Iako ima široka ovlašćenja, Novosađani neretko upućuju žalbe koje ombudsman ne može da reši, a koje se odnose na komšije, republičke i pokrajinske organe, izvršitelje, pa i druge građane.

Najviše osnovanih žalbi Lokalnom ombudsmanu je prošle godine podneto na rad gradskih inspekcija, pokazuje izveštaj o radu ombudsmana za 2022. godinu, koji će biti razmatran na predstojećoj sednici Skupštine grada.

Osim 63 žalbe na rad Gradske uprave za inspekcijske poslove, podneto je 27 žalbi na rad Gradske uprave za građevinsko zemljište i investicije, 24 žalbe na rad "Vodovoda", 22 žalbe na rad Centra za socijalni rad i 14 žalbi na rad uprave za urbanizam.

Stigle su i žalbe na rad "Čistoće", "Radosnog detinjstva", "Parking servisa", "Informatike", "Toplane", kao i GSP-a.

Lokalni ombudsman ističe da je značajnije manje žalbi na rad Gradske poreske uprave, koja je poboljšala saradnju s ovim organom i postupila po nekoliko inicijativa. To se sada ogleda i u padu broja žalbi.
 
Kad je reč o žalbama o kojima Lokalni ombudsman nema nadležnost da odlučuje, njih je bilo puno - 73 građana žalilo se na rad nekog republičkog organa, 68 žalbi je bilo na rad privrednih društava, 18 građana se žalilo na svoje komšije i sugrađane, a dvoje je podnelo žalbu na rad Matice srpske.
 
"Građani su tokom 2022. godine ukazivali Lokalnom ombudsmanu na sledeće probleme: komunalne probleme, ćutanje administracije, primedbe na obračun računa komunalnih usluga, primedbe na rad zaposlenih i odnos zaposlenih prema strankama, nemogućnost ostvarivanja prava, probleme zbog pasivizirane adrese u SUP-u, probleme oko refundacije troškova od RFZO, spori rad administracije, nesprovođenje donetih rešenja. nestručno obavljanje poslova zaposlenih", navodi se, između ostalog, u izveštaju Lokalnog ombudsmana.
Građani su ukazivali i na probleme sa podstanarima, sa distributerima kablovske televizije i sa mobilnim operaterima, kao i na mnoge druge probleme.
 
Građani su se Lokalnom ombudsmanu žalili na JKP "Čistoća". Pojedini nisu mogli da dobiju posude za odlaganje smeća, dok su drugi ukazivali da se ne odnosi baštenski otpad kako je predviđeno.
 
Naime, troje Novosađana požalilo se da, iako plaćaju naknadu za iznošenje smeća preko računa za "Informatiku", nemaju kantu. Žalili su se i preduzeću, ali nikada nisu uspeli da dobiju kante, što ih je navelo da zvaničnu žalbu upute i novosadskom zaštitniku građana.
 
Još jedna žalba odnosila se na neodnošenje baštenskog otpada iz Stepanovićeva i Futoga. Građani su Lokalnom ombudsmanu ukazali da se otpad neredovno odnosi i da nema dovoljno kontejnera, a "Čistoća" je ovom organu na upit odgovorila da je došlo do zastoja u dinamici odnošenja baštenskog otpada na teritorijama ovih prigradskih naselja, ali da preduzimaju mere da se smeće odnosi u trećoj smeni.
 
Na funkciji Lokalnog ombudsmana, odnosno novosadske zaštitnice građana, je Marina Popov Ivetić. O načinima na koje možete da podnesete pritužbu na rad organa saznajte OVDE.
  • Mirka

    15.04.2024 19:58
    Stvarno zaliti se za kante ,da necete da vam donesu na noge.Kanti ima odnesete racun i stare kante ako imate sledeci dan odete po nove.Da su svi kao cistoca.Ne mogu oni pocistiti koliko mi..recicu mi mozemo unistiti.
  • Mile

    05.04.2023 20:40
    Cistoca radi bez greske od dolaska novog direktora. Kanti ima. Smece se odnosi. “Gradjani” treba da nauče da koriste kante i kontejnere. To sto su izašli iz sela je dzabe kad selo nije izašlo iz njih.
  • Đorđe

    05.04.2023 16:50
    Rad profesionalnog upravnika tj cena je različita i svako ima pravo da vrši procenu svog rada i znanja,vama ako smeta promenite ga a kada treba da se nešto uradi zajednički svi se prave blesavi i nezaibteresovani a znaju samo da kritikuju i pljuju a da urade nešto odmah beže od posla i odgovornosti kao da će tifus dobiti.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti