FOTO: Kiša sprala deo nasipa pod radovima, šteta sanirana, ali građani Kamenjara zabrinuti
Kiša koja je u sredu, 17. maja, napravila brojne probleme u Novom Sadu oštetila je i nasip u Podunavskoj ulici koji je nedavno proširen kako bi postao deo "Euro velo" biciklističkog koridora.
Foto: 021.rs
Izvođač radova, "Put-invest", tvrdi da je do oštećenja došlo zato što radovi još uvek nisu završeni, te da je šteta ubrzo sanirana.
Pre proširenja, kažu nam stanari ove ulice, ovakvih problema nije bilo.
"Oni su završili to i zasejali travu i to se sad sve srušilo. Zato što nisu dobro napravili, nisu dobro nabili i nisu dobro uradili. Sva zemlja se nama u dvorište sručila i put nam je devastirala koji smo mi održavali i vodili računa o njemu. Popraviće oni to, ali to će se ponovo desiti, zato što su napravili padove na našu stranu, a ne na stranu Kamenjara. Trebalo je voda da ulazi u Dunav, a ne na drugu stranu gde smo mi. Mi smo ogorčeni, komšiji jednom je ušla u radionicu skroz voda", kaže jedan stanar i dodaje da je ovo ugrožavanje sigurnosti, ne samo stanara Podunavske, već i celog grada.
Izgled nasipa prošle nedelje, posle nevremena
Iako građani tvrde da je trava već bila zasejana, a radovi završeni, izvođač radova navodi da je zapravo bila završena druga faza radova, a da je treća u toku.
Naš sagovornik iz Podunavske ulice dodaje da je takođe problem što u ovoj ulici nisu napravljeni spustovi.
"Dve ulice su preskočili, nisu to napravili", ističe ovaj Novosađanin.
Put-invest: Oštećenja na deonici na kojoj radovi nisu završeni, šteta sanirana
Iz preduzeća "Put-invest" za 021.rs navode da su njihove ekipe u najkraćem mogućem roku, odmah nakon završetka olujnog nevremena, reagovale i sanirale štetu na gradilištu.
"Napominjemo da su radovi na Izgradnji biciklističke staze Novi Sad - Begeč od Ulice Sime Matavulja u Novom Sadu do Dunavske ulice u Futogu i dalje u toku i da je do oštećenja došlo na deonici na kojoj radovi još uvek nisu kompletno završeni, odnosno nisu završeni radovi na zatravljivanju kosina nasipa koji sprečavaju eroziju nasipa", ističu u odgovoru.
Dodaju da erozije nasipa u delovima u kojima su radovi završeni, nije bilo.
"Budući da su nastala oštećenja posledica nedovoljnog stepena završenosti svih neophodnih radova na izgradnji nasipa, molimo sve naše sugrađane za razumevanje za novonastalu situaciju, uz čvrsta uverenja da će nasip, nakon završetka svih radova, biti siguran i bezbedan, kao i da se radovi izvode kvalitetno, u skladu sa svim zahtevima iz projektno-tehničke dokumentacije", zaključuju.
Izgled nasipa danas, 23. maja
Reporter 021.rs na licu mesta uverio se da je novi sloj zemlje nabačen na deo nasipa u Dunavskoj, ali i da slična oštećenja postoje u produžetku radova ka Futogu, tamo gde trava još uvek nije zasejana.
Inženjerka hidrotehnike: Svako oštećenje dovodi u pitanje stabilnost
Inženjerka hidrotehnike i članica Ne davimo Beograd, Anđela Ruvidić, na osnovu fotografija oštećenog dela nasipa sačinjenih dan, odnosno dva dana, nakon nevremena, za 021.rs kaže da se vidi da je došlo do potpunog "spiranja novih delova nasipa, koji, pretpostavljam, nisu bili dobro izvedeni, čim je došlo do ispiranja pri prvoj većoj kiši".
"Činjenica da se nasip urušio od kiše vodi do pitanja kako on uopšte može izdržati poplavni talas sa Dunava. Svako oštećenje dovodi u pitanje stabilnost nasipa, kao i bezbednost ljudi i imovine koji se nalaze u branjenoj zoni", ojbašnjava Ruvidić.
Dodaje da je, sa promenom klime, naše područje postalo podložnije poplavama.
"Kako bi se prevenirale moguće katastrofe, neophodno je održavati postojeće nasipe, graditi nove, ali i vršiti brojne druge radove kojima bi se regulisali vodotoci i potencijalne bujice ukrotile. Konkretni nasip, koji je spran nakon kiše, neophodno je pod hitno sanirati, kako stanovnici naselja uz nasip ne bi ostali izloženi riziku pri prvoj narednoj oluji", ističe naša sagovornica.
Kako kaže, svi se sećaju poplava iz 2014. godine.
"Neodržavanje, devastiranje, privatizovanje nasipa koji štite hiljade ljudi od potencijalnih poplava vidimo širom zemlje, od Prijepolja, preko Beograda, do Novog Sada", zaključuje Ruvidić.
U toku završni radovi, Novi Sad ulaže u mrežu biciklističkog saobraćaja
Ovaj nasip proširen je u okviru projekta izgradnje koridora "Euro velo 6" koji ide od Atlantika do Crnog mora. Celokupna izgradnja biciklističke staze Novi Sad - Begeč košta 170 miliona dinara, a posao je dobio "Put-invest".
Trenutno su, kako su iz Grada juče obavestili, u toku završni radovi treće faze ovog projekta. Radove je obišao i gradonačelnik Milan Đurić, koji je istakao da "Novi Sad kontinuirano ulaže sredstva u proširenje mreže biciklističkog saobraćaja".
Kako se navodi u projektu objavljenom u sklopu tenderske dokumentacije, sektor koji je tokom prošlonedeljnog nevremena pretrpeo najviše štete, projektovan je tako da je biciklistička staza dvosmerna, sa širinom kolovoza od dva metra. Za potrebe izgradnje, bilo je neophodno proširenje krune nasipa.
"Proširenje se izvodi stepenastim iskopom, u potrebnoj širini. Preko saobraćajnice koja egzistira na kruni nasipa postoji motorni saobraćaj i ona kao takva, sa stanovišta bezbednosti, ne može biti korišćena kao biciklistička staza", piše u projektnoj dokumentaciji.
Najbolje rešenje, po projektu, jeste vođenje biciklističke staze po nebranjenoj bankini odbrambenog nasipa, ali "specifičnost konstrukcije nasipa to ne dozvoljava".
"Jezgro nasipa konstruisano je uz nebranjenu kosinu i ne sme se dozvoliti bilo kakvo oštećenje istog", ističe se.
Dodaje se da je poprečni nagib staze konstantan i da iznosi dva odsto.
"Nagib je okrenut ka branjenoj strani nasipa, čime su smanjeni radovi, a istovremeno obezbeđuje se efikasna evakuacija atmosferske vode sa kolovoza biciklističke staze", piše u projektu.
Iz Grada nisu odgovorili na pitanja 021.rs, pa nije poznato da li je neko kontrolisao kvalitet radova i štetu koja je nastala nakon nevremena.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Socijaldemokratska stranka: Vesić prećutao ključne podatke o nesreći u Novom Sadu
04.11.2024.•
5
Socijaldemokratska stranka ocenila je da je ministar građevinarstva Goran Vesić prilikom najave ostavke prećutao ključne informacije o tragediji na novosadskoj železničkoj stanici.
Novosadska opozicija: Pozdravljamo ostavku Vesića, na redu su Vučević i Đurić
04.11.2024.•
15
Novosadska opozicija koju čine opozicione odborničke grupe u Skupštini grada pozdravlja ostavku pod prinudom ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića.
Vesić: Podnosim ostavku, ne prihvatam krivicu za tragediju u Novom Sadu
04.11.2024.•
105
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će sutra podneti ostavku, ali je rekao i da ne može da prihvati krivicu za nesreću na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Firma za nadzor upozorava: Privremeno zabraniti korišćenje dela Železničke stanice
04.11.2024.•
19
Mađarska firma Utiber upozorila je izvođača radova na moguće strukturalne rizike nakon pada betonske nadstrešnice na Železničkoj stanici.
VIDEO Kako sada vozom za Beograd: Redovne autobuske linije do Petrovaradina, vanredna do Novog Sada
04.11.2024.•
4
Putnici koji dolaze ili odlaze sa Železničke stanice u Petrovaradinu mogu do nje da stignu gradskim prevozom i to linijama 3, 9, 60, 61, 62 i 63.
Turkulov: Nažalost, nema boljitka kod troje povređenih
04.11.2024.•
0
Direktorka Kliničkog centra Vojvodine Vesna Turkulov izjavila je da, nažalost, nema boljitka kod troje teško povređenih u rušenju nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Oko 1.500 Novosađana dalo krv u poslednja tri dana
04.11.2024.•
6
Oko 1.500 građana je tokom tri dana dalo krv u Zavodu za transfuziju krvi Vojvodine, a oko njih 600 je to uradilo po prvi put.
Velika analiza 021.rs: Gde je upotrebna dozvola za Železničku stanicu i šta piše u dokumentaciji
04.11.2024.•
14
Četvrti dan od pogibije 14 ljudi usled pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu, privedenih nema.
Portal 021.rs objavljuje pitanja koja šalje nadležnima kako bi se znalo ko ćuti na tragediju
04.11.2024.•
23
Portal 021.rs će u narednom periodu objavljivati pitanja koja prosleđuje institucijama i pojedincima.
Gradska inspekcija: Nemamo nadležnost nad nadzorom na objektima Železničke stanice
04.11.2024.•
9
Portal 021.rs uputio je pitanja Gradskoj uprava za inspekcijske poslove da li su oni obavljala nadzore nad radovima na Železničkoj stanici u Novom Sadu.
Protest zbog nesreće u utorak u Novom Sadu: "Prvo simbolični, pa sve radikalniji postupci"
04.11.2024.•
24
Protest zbog nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu u kojoj je u petak poginulo 14, a teško povređene još tri osobe, održaće se u utorak, 5. novembra u Novom Sadu.
Šta radi Vučević u Kini dok su dani žalosti: "Crni oblak nad sajmom zbog nesreće, ali to je život"
04.11.2024.•
42
U danima nakon smrtonosne tragedije koja se dogodila u Novom Sadu, premijer Srbije Miloš Vučević, inače nekadašnji gradonačelnik ovog grada, otputovao je u Kinu.
FOTO Železnička trećeg Dana žalosti: Stanica bez ljudi
04.11.2024.•
5
Danas je moguće da se priđe bliže Železničkoj stanici nego prethodnih dana, do ograde koja je postavljena u neposrednoj blizini.
FOTO: Novosađani u redu čekaju da se upišu u Knjigu žalosti za stradale na Železničkoj stanici
04.11.2024.•
3
Novosađani u redu čekaju ispred Skupštine grada kako bi se upisali u Knjigu žalosti otvorenu za 14 stradalih u nesreći na Železničkoj stanici Novi Sad.
Istorija Železničke stanice: Gradili ljudi sa idejom, urušavaju neznalice
04.11.2024.•
20
Železnička stanica u Novom Sadu ucrtana je u generalni urbanistički plan sredinom 50-ih, a zajedno sa zgradom Medicinskog fakulteta predstavljala je novi koncept Jugoslovenske posleratne arhitekture.
Krivične prijave zbog tragedije na Železničkoj: Protiv Vučića, Vučevića, Brnabić i NN lica
04.11.2024.•
26
Pokret Kreni-Promeni podneo je dve krivične prijave Višem javnom tužilaštvu u Novom Sadu zbog nesreće na Železničkoj stanici, u kojoj je poginulo 14 osoba.
I naredni dani u Novom Sadu sunčani, ali jutra ledena: Minus u petak i subotu
04.11.2024.•
0
Novosađani narednih dana mogu očekivati lepo vreme, ali uz veoma hladna jutra.
Povređeni u nesreći u Novom Sadu i dalje veoma teško: "Povrede tog tipa viđene samo u zemljotresima"
04.11.2024.•
3
Svi pacijenti koji su povređeni u padu nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu i dalje su u teškom stanju.
Razbijena stakla na prostorijama SNS-a na Podbari, ostavljena i poruka: "Ubice"
04.11.2024.•
26
Stakla na prostorijama Mesnog odbora Podbara Srpske napredne stranke razbijena su, a ispod slike premijera i predsednika ostavljena je poruka.
Poslovi kineskih firmi koje su radile na Železničkoj stanici: Pominju se i Veselinović i Radoičić
04.11.2024.•
31
Rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu nije jedini posao u Srbiji kineskih firmi koje su na njoj radile.
Brnabić: Zašto traže Vučevićevu glavu zbog nesreće u Novom Sadu, šta je on kriv, neka traže moju
04.11.2024.•
84
Predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić izjavila je da će se utvrditi politička odgovornost za tragediju u Novom Sadu, jer u to apsolutno nema nikakvu sumnju.
Komentari 24
Instalater
Ko je izdao građevinsku dozvolu?
Ko je uopšte dozvolio gradnju?
Gde je inspekcija?
....?
piskaralo
Bojan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar